Hveding Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei! Noen som kan anbefalle en nettleverandør som har stabil linje og ikke minst bra. Holde på med litt nedlastning og spiller en del fps spill.. Counter strike 1.6, call of duty black ops, archlord (wow lignende spill), Battlefield BC2 osv.. Med andre ord så spiller jeg mye, så er da avhengi av nett som gir bra ping og som er stabilt. Håper noen kan anbefalle noe her. Fåreløbig har jeg nextgentel og er utrolig missfornøyd. Detter ut av nettet ofte og hastigheten er ikke den jeg bestilte. Men det kan jo også ha noe med hvor man bor. Skal flytte ca 1 mil ifra hvor jeg holder til nå. Mvh Patrick. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hadde jeg vært deg ville jeg funnet ut hvem har sentral nærmest deg. Jeg byttet til noe som er veldig nært, og får høgere hastighet enn jeg betaler for, og det er veldig stabilt. Også, ikke trådløs Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Trådløst kan være bra, som Direct Connect har veldig stabile og relativt raske tilbud... Eller kan du sjekke med bredbåndsguiden hvem som leverer raskest nett til deg, tror de også lister avstander til sentral. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Helt ærlig så ville jeg valgt leverandør basert på pris, og ikke stort annet. Stabilitet på linjen er generellt sett ikke mye knyttet til leverandøren du har - men heller de lokale forholdene dine, spesiellt for DSL baserte linjer da de er avhengige av gode kobberlinjer. Jeg har jobbet mange år i ISP som tekniker så jeg føler jeg har litt bagrunn for påstanden min, det er ikke bre en usubstansiert mening. Hvis det faktisk er linjen din som er problemet så er det store sjanser for at du får lignende problemer med en annen leverandør også. Jeg vil si at det mest praktiske du kan foreta deg er å researche litt på hva det er som faktisk er galt og prøve å rette det. Ved mindre kobberlinjen til huset er helt pill råtten så er det ofte mulig å rette problemene. Ofte (erfaringmessig) så er det ikke noe galt med linjen i det hele tatt - men helt andre probler brukerene opplever, slik som ustabilitet på trådløse nettverk og feil i interne nettverk. Ved mindre du bruker litt tid på åsjekke og utelukke dette først så er de ihvertfall rimelig meningsløst å bytte leverandør sånn uten videre. Jeg kan gjerne hjelpe deg med å diagnosere hvor feilen ligger hvis du ønsker. EDIT: Jeg ser først nå at du sier du skal flytte. Da vet jeg ikke om du gidder å bruke tid på å fikse linjen du allerede har? Kommer vel ann på hvor fort du flytter. Alt vil ihvertfall endre seg når du først flytter til en ny bolig. Ny linje, ny kobling i sentral osv. så ved mindre problemet ditt ligger i ditt eget nettverk et sted så vil ikke problemene dine flytte med deg til ny adresse (ved mindre den nye adressen er like ille selvfølgleig). Du kan sende meg PM eller ta kontakt på MSN (thestigmata at yahoo.no) om du vil snakke mer direkte, men jeg skal følge med i tråden her en stund også... -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Som Stigma sier, så er det stort sett linjekvalitet og til en viss grad routermodem som avgjør hastighet og stabilitet. Min erfaring med NGT er at de var superstabile. Gud jeg savner en linje som aldri gav dårlig ping, eller falt ut :-) Men, dette krever jo, at en ikke har dårlig kvalitet på kobberlinjen til sentralen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Trådløst kan være bra, som Direct Connect har veldig stabile og relativt raske tilbud... Eller kan du sjekke med bredbåndsguiden hvem som leverer raskest nett til deg, tror de også lister avstander til sentral. Vil ikke anbefale noe trådløse løsninger for gaming. Har du NGT så ville jeg heller fått fikset linjen, da de er eid av TeliaSonera som igjen har avtale med Blizzard for nettleveranse så vil de sannsynligvis gi best ping mot Blizzard serverene (WoW, SC2 osv) Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Med andre ord så spiller jeg mye, så er da avhengi av nett som gir bra ping og som er stabilt. Du, og jeg for den saks skyld - bor i feil land. Det er ingen ISP'r igjen i Norge etter egen erfaring hvor du får GODE responstider ut i Europa. Skal du fortsette med linje på kobbernettet ville jeg gått for enten Telenor eller fortsette med Nextgentel, har selv hatt NGT de siste ~2årene og det har funket ok. Fiber er det i mine øyne ingen alternativ med mindre du kan få Telenor eller NGT her også, Lyse/Altibox har de siste månede kjørte routingen sin på dynga så de vil jeg ikke si er et alternativ engang pr dags dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå