Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vanlig med ufrivillig sex mellom menn i fengsler

Anbefalte innlegg

En ting som jeg har lurt en del på er om det er vanlig at noen menn voldtar andre menn i fengsel? På en del amerikanske filmer skjer jo det, men er det virkel eller mer som et dramatisk virkemiddel i en film? Om det medfører riktighet er det slik i Norge også?

Og, enda, om det er slik, er det så mange fæle homofile i fengsler eller er det slik at hetrofile i mangel på dame tar det nest beste? Kan de ikke bare runke på egenhånd liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I noen utenlaske fengsler kommer det raporter om slike tilfelr menn svert skjeldent

tror nokk ikke det blir gjort her i Norge ettersom norske fengsler er bedere en utenlanske hotel og det i dag ikke finnes straff å sitte i norske fengsler etter min mening

Lenke til kommentar

Å tilbringe tid i norske fengsler virker jo som et ferieopphold på en avlastingsklinikk eller noe slikt. Jeg er ikke "redd" for å havne i fengsel her i landet for å si det sånn, ikke at det betyr at jeg kommer til å bryte loven av den grunn, pga mine moralske verdier. Det skjer nok ingen voldtekt, da myndighetene i Norge har en viss respekt og entusiasme for menneskerettigheter og slikt :)

Er mer redd for å havne på gamlehjem. Det virker jo som et helvete uten like.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som jeg har lurt en del på er om det er vanlig at noen menn voldtar andre menn i fengsel? På en del amerikanske filmer skjer jo det, men er det virkel eller mer som et dramatisk virkemiddel i en film? Om det medfører riktighet er det slik i Norge også?

Og, enda, om det er slik, er det så mange fæle homofile i fengsler eller er det slik at hetrofile i mangel på dame tar det nest beste? Kan de ikke bare runke på egenhånd liksom?

Det med voldtekt i fengsler har nok mer med dominans og terror å gjøre enn, kåtskap og sex.

Lenke til kommentar

Er nok bare meget overdrevet i filmer :)

Men det forekommer sikkert...

Har lest flere steder at antall voldtekter menn blir utsatt for i fengsler i USA er større enn antall voldtekter kvinner blir utsatt for i hele landet ellers.

Blant annet blir dette nevnt nederst her:

http://www.aest.org.uk/survivors/male/myths_about_male_rape.htm

Og wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prison_rape

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...