Gå til innhold

Hvordan holde seg våken etter filmpremierer

Constanse

Anbefalte innlegg

Det har seg da slik at jeg skal på premieren til Harry Potter nå på torsdag (starter 23:59). Praktisk nok er heldagsprøven i matematikk lagt til dagen etter. :new_woot:

Mitt spørsmål er da: hvordan i alle dager skal jeg klare å gjennomføre dette?

Hvilke tips og teknikker er gode?

Jeg drikker uheldigvis ikke kaffe (lære meg i løpet av uken kanskje?), og skulking (eller soving på skolen) er ikke et alternativ.

Satser på å få sovet noen timer før jeg drar til kinoen, tenker at det kan hjelpe litt.

Vil det hjelpe om jeg sover veldig mye alle dagene opp til premieren, eller vil mangelen på søvn natt til fredag bli enda verre da? (Vil rekke 3-4 timers søvn fredag natt regner jeg med)

Endret av Constanse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får 4 timer søvn så er jo ikke det jordas undergang? Var ikke mange nettene jeg sov mer enn 4-5 timer på ungdomskolen og videregående :p

Det er som sagt matte heldags, så jeg trenger så få hindringer som mulig. Siste sjanse til å imponere læreren før julekarakterene. :!:

Når jeg skal prøve meg på ting jeg ikke kan (sa noen logitritmer?), så ser jeg det som en fordel å være så våken som mulig.

Evt. kan jeg gi en dyptpløyende analyse av Daniel Radcliff og alle hans genetiske defekter og satse på at det er like bra. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Les mye og sov godt dagene før. Kos deg på premieren, gå hjem og sov noen timer og så spiser du en god frokost. Det kan også være greit å ta med seg en skikkelig matpakke på selve tentamenen. Når man ikke har ubegrenset tid til å lære seg noe kan det være en fordel å pugge det man ikkje skjønner logikken bak. Å kunne selve metodene er ofte godt nok til å gjøre det bra på matematikken på VGS. Forståelsen bak kommer etterhvert. Selv om det er gøyere å få et godt resultat i første termin så er det uansett karakteren til våren som er utslagsgivende.

... Så du får bare håpe på at premieren til siste Harry Potter ikke krasjer med neste heldagsprøve ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har planer om å mestre "logitritmene" bør du kaskje vurdere å utsette filmen en dag. :whistle:

Fra spøk til alvor, så er man vanligvis så fokusert på tentamener og eksamener at det ikke spiller noen stor rolle om man har sovet eller ikke. Om du likevel greier å karre til deg noen timers søvn før og etter filmen, så vil det naturligvis være positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...