Gå til innhold

Orlando i romjula


bedno

Anbefalte innlegg

Hallo, me er 2 familier som reiser til Orlando i romjula. Har vært i USA før men denne gangen skal vi ha mellomlanding i USA, må man da ta ut bagasje for så å sjekke den inn igjen eller går den direkte til Orlando?

 

Skal og leige oss eit hus med minst 5 soverom. Noen som har erfaring med dette eller har gode tips, evt. vet om hus. Har sjekket litt opp men det meste er jo utleigt så er jo selfølgelig i siste liten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du må sjekke ut og inn igjen bagasje kommer ann på hvor du kommer fra og hvilken flyplass som er din første i USA. Har opplevd begge varianter og både flyselskaper og informasjonsavdelingene på flyplassene jeg skal til har gitt meg feil info her så her gjelder det å være våken. Fra Gardermoen til Newark har jeg bestandig måtte sjekke ut og inn igjen bagasjen.

 

Husk at i USA holder sølvkort for å få fast lane gjennom sikkerhetssjekk.

Lenke til kommentar

Jepp. Regner med at dere flyr Oslo - New York /Newark - Orlando? Fløy samme ruten for et par år siden. Man må sjekke inn alt på nytt der igjen.

 

Det at dere sliter med å finne et hus kan ha sammenheng med at julestria er høysesong i Florida. Jeg regner nesten med at dere skal leie bil, ettersom dere er to familier. Hva med å kikke på hus litt rundt Orlando? Selve downtown Orlando er ikke så fin og du kan sikkert finne noen ledige hus for en billigere penge hvis du utvider søket litt.

Lenke til kommentar

Har vært i NY og Orlando, og begge gangene gjorde de det forskjelligt med bagasjen. Når vi skulle til Orlando så mellomlandet vi i Detroit. Da måtte vi ut med alt og sjekke inn på ny.

 

Men når jeg og brodern dro til NY sist nå så måtte vi også mellomlande i Detroit, men da kom vi inn på flyplassen, gikk til bagasjedroppen, hentet koffertene gikk videre til security hvor de scannet bagen mens vi stod å så på, bagen ble deretter lagt på en annen bagasjedrop og vi kunne gå til gaten vår.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

På Newark henter man bagasjen etter immigration, og tar den med gjennom tollen. Man gir fra seg tollskjemaet man fyller ut på flyet, og leverer bagasjen til noen Continental-folk som står litt lengre inn. Etter dette er det bare å spasere gjennom sikkerhetskontrollen igjen.

 

Som nevnt over er jul og nyttår høysesong der nede. Det ligger en del hus på Finn.no. Disse er hovedsaklig eid av nordmenn. Mine foreldre har et hus som de leier ut, men det er opptatt på den tiden.

 

De fleste husene som leies ut ligger et godt stykke utenfor downtown Orlando, men det gjør ingenting. Der skjer det egentlig veldig lite av interesse. Jeg vil anbefale deg å google litt. Det er bokstavelig talt tusenvis av hus som leies ut der nede.

Lenke til kommentar

Reiseruta er

Stavanger- Amsterdam

Amsterdam- Memphis

Memphis - Orlando

Retur

Orlando - Atlanta

Atlanta - Amsterdam

Amsterdam- Stavanger

 

Flyeselskapet er KLM, untatt til og fra Orlando, der er det Delta.

KLM har nå sagt att bagasjen skal komme heilt fram til Orlando så det blir jo spennende å sjå.

 

Ka vil sølvkort til fastlane i sikkerhetssjekk bety??

 

Og noen som vet hvor stor bil ein kan kjøre med vanlig klasse B førerkort? Me er jo 10pers+baggasje.....

 

Hussøkene er blitt gjort i Orlando/Disney området, mest på www.homeaway.no

Lenke til kommentar

Hver gang du skal inn på et fly må du gjennom en sikkerhetssjekk. Køen kan ta over 1 time. Det finnes derfor "fast lane" som er kortere køer for priviligerte personer. I Norge må du ha gullkort for flybonus for å kunne ta den korteste køen, i USA holder det med sølvstatus.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Reiseruta er

Stavanger- Amsterdam

Amsterdam- Memphis

Memphis - Orlando

Retur

Orlando - Atlanta

Atlanta - Amsterdam

Amsterdam- Stavanger

 

Artig reiserute!

 

Husk at Atlanta er VERDENS største flyplass (i hvertfall i passasjertrafikk) og det kan være vanskelig å finne frem. Så det kan godt være dere må løpe her, evt hvis dere har god tid ville jeg lokalisert gaten så fort som mulig.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Reiseruta er

Stavanger- Amsterdam

Amsterdam- Memphis

Memphis - Orlando

Retur

Orlando - Atlanta

Atlanta - Amsterdam

Amsterdam- Stavanger

 

Artig reiserute!

 

Husk at Atlanta er VERDENS største flyplass (i hvertfall i passasjertrafikk) og det kan være vanskelig å finne frem. Så det kan godt være dere må løpe her, evt hvis dere har god tid ville jeg lokalisert gaten så fort som mulig.

 

 

 

Takk for tipset! Greit å vite når ein har 3 unger på slep!! :)

Lenke til kommentar

Når jeg var der sist sommer så hentet vi bagasjen i detroit, så gikk vi videre gjennom sikkerhetskontrollen, eller et eller annet. Så var det et nytt bånd vi skulle sette bagasjen på.

 

Vi leida da hus på http://disneymousehouse.com/

Det ligger litt utenfor. Ca 20 minutters kjøretur fra Disneyparkene. Men det var et veldig ok hus, og det hadde, så vidt jeg husker 5 soverom.

 

Edit: Har du flaks så kommer du i prioriterte køer hvis du har med deg små barn. Vi gjorde det, og vi var 9 voksne og en liten tass.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Bagasjenn må tas ut i Memphis, rett og slett fordi bagasjen skal tas med gjennom tollen på den første flyplassen man lander på, uansett selskap, hvor en skal videre, osv.

 

Når det er sagt, så kjenner jeg en som fløy Amsterdam-Memphis en gang, og han kunne fortelle at immigration/toll gikk utrolig kjapt, mest fordi flyplassen har veldig lite internasjonal trafikk, og da slipper man å havne bak passasjerer fra andre fly i immigrasjonskøen. Ut i fra Wikipedia, ser det faktisk ut som om Amsterdam er den eneste internasjonale ruten til/fra Memphis, samt at det åpner en rute til Mexico City i januar.

Lenke til kommentar
Vi leida da hus på http://disneymousehouse.com/

Det ligger litt utenfor. Ca 20 minutters kjøretur fra Disneyparkene. Men det var et veldig ok hus, og det hadde, så vidt jeg husker 5 soverom.

Så bra ut og en mulighet til å teste å bo slik vi har sett på tv og film fra USA.

 

Det jeg lurer på er nettet de har rundt bassenget "fine mesh screen". Er man plaget av fugler i området?

Lenke til kommentar
Vi leida da hus på http://disneymousehouse.com/

Det ligger litt utenfor. Ca 20 minutters kjøretur fra Disneyparkene. Men det var et veldig ok hus, og det hadde, så vidt jeg husker 5 soverom.

Så bra ut og en mulighet til å teste å bo slik vi har sett på tv og film fra USA.

 

Det jeg lurer på er nettet de har rundt bassenget "fine mesh screen". Er man plaget av fugler i området?

 

En amerikaner som var på besøk der sa at man ville blitt spist opp av innsekter hvis det ikke var der. Så ikke så mye fugler. Lurer også på om det er regler på at bassenget skal være sperret, slik at ikke uvedkommene kan komme inn å drukne. Det kjipe er at man ikke blir noe særlig brun gjennom.

 

Det er for å holde alt av dyr ute. Altså slanger, firfisler, ederkopper og noen steder alligatorer.

 

Alle husene der nede har slike, men de slipper gjennom nok sollys til å brune deg uansett. :)

 

Vi ble ikke noe særlig brune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...