Gå til innhold

Ny PC. Passer dette i sammen bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett oppsett :cool: , men hvis du ikke har en HDD bør du kanskje legge til en med litt plass. 60 GB blir litt lite i lengden, etter OS har tatt sin del og de programmene du trenger.

 

EDIT: Du har kanskje dette ? Men jeg etterlyser kabinett, CD/DVD-stasjon, HDD, evt. trådløst nettverkskort. Regner med at du har tenkt på mus,tastatur,OS, osv ...?

Endret av Verbalo
Lenke til kommentar

Det virker til å passe.
Søkte google etter HK + RAM <- insert name issues
Sjekket varesiden hos produsent og memory support list, kan nevnes at jeg ikke fant mushkin som "qualified vendor".

Angående SSD, så trodde jeg det var Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB som gjorde det best på det nivået.
Sjekk SSD tråden under lagringsmedier, eventuellt HW.no sine anbefalinger, de ble ganske nylig oppdatert.


Det blir absolutt ett greit oppsett, men jeg synes det blir overkill med Core i7 / Socket 1366 rigg til kun ett GTX 460 kort.

Kjører man 2+ av de sprekere skjermkortene som er å få tak i, får 1366 plattformen vist potensialet.
Altså, kanskje liksågreit å spare på å gå ned til Socket 1156? 800,- for ett bra HK og 1500,- for en bra CPU isåfall. Og da måtte man heller tatt ett 8GB sett med ram =p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemeldingene

 

Større harddisker, kabinett, DVD, tastatur, mus +++ har jeg allerede fra før.

 

Grunnen til valget av skjermkortet, er at maskina vil bli (relativt) lite spillt på.

Vil ha muligheten, men maskina er først og fremst beregnet til "vanlig bruk" (dvs. ikke spilling) og vil ha den til å "vare" i flere år. Derfor rå CPU og mindre rått skjermkort.

 

Litt usikker om minne. Kanskje jeg bør se etter annet merke...

 

Mulig jeg valgte den SSD harddisken pga. den er på ukens tilbud (og litt tilfeldigheter).

Crucial ser heftig ut den også, men har så lav skriveytelse i forhold til OCZ.

 

Edit:

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB ser såpass heftig ut, at jeg velger nok den i stedet.

(selv om jeg ikke liker at den har så lav skriveytelse)

Endret av JohanP
Lenke til kommentar

Dersom vanlig bruk ikke innebærer tyngre applikasjoner, er dette totalt overkill.
Til og med GTX 460 blir da overkill, da det er ett bra skjermkort i mellomklassen.

Jeg skal ikke bruke for mye krefter på å jobbe imot deg her, men for "lett bruk" (surfing, skriving, HD-film o.l.) trenger du ikke en såpass rå maskin for å sikre deg at den ikke blir treig med årene.
Da er det bedre å legge pengene til sides når tiden kommer.


SSD Tråden (info)
Tallene som produsentene viser her er maksimal sekvensiell ytelse. Ikke la deg lure!
Det som er viktigst for vanlig/lett bruk er hvor bra den yter når den skal skrive og lese veldig små filer.
I tester refereres det til 4k random read / write, et annet tall som henger sammen med dette er IOPS.

Jeg ser GullLars, som er SSD guruen her, skriver: (anbefaling i førstepost i SSD tråden)
På generelt grunnlag vil jeg anbefale Crucial C300 64GB, eventuelt 128GB om man trenger mer plass.

Når jeg selv kjøpte ble det en Intel disk. Og den hadde langt ifra mest imponerende sekvensiell read/write av store filer, MEN det var ingen i prisområdet som matchet 4k skriving / lesing. (husker jeg rett var skriv ca 23MB) Poenget er, ta denne anbefalingen, men vit at spesiellt SSD er i en rivende utvikling og sannsynligvis vil dagens utstyr være tregt som fy sammenlignet med morgendagens, men det gjør ikke dagens noe dårligere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...