sinnaelgen Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 TV2 sendete bar 2 av 7 sesonger av star trekk voyager. for å få med meg hele serien tok jeg likegreit å kjøpte den på cdon det sies at TV2 bare sendte 4 sesonger av star trek the next generation . jeg innbiller meg likevel at de sendte alle (7) sesongene. er det noen som kan bekrefte det. da trenger jeg ikke (ihvertfall foreløpig) å kjøpe den serien hvor mange sesonger av star trek Enterprise (2001 - 2005) er det egentlig ? jeg finner bare 4 på cdon.no (2001-2005 er 5 år ) Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Enterprise er 98 episoder fordelt på 4 sesonger. Andre spørsmålene vet ikke jeg Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Enterprise er 98 episoder fordelt på 4 sesonger. Andre spørsmålene vet ikke jeg takker for svaret. nå er det nok en ide å spørre TV2 om resten Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 hvordan henger det sammen at filmene selges for 60-100 kr stykket mens TOS er dyrere en enterprise som er en tanke dyrere en resten av seriene ? noe som jeg synes er lit merkelig er at platekompaniet selger den siste filmen for ca 60 kr mens resten av filmen går for ca 100 kr samtidig gjør cdon det motsatte og selger den nyeste for ca 100 kr men resten går for ca 60 kr. Da er det kun snakk om DVD utgavene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 hvordan henger det sammen at filmene selges for 60-100 kr stykket mens TOS er dyrere en enterprise som er en tanke dyrere en resten av seriene ? noe som jeg synes er lit merkelig er at platekompaniet selger den siste filmen for ca 60 kr mens resten av filmen går for ca 100 kr samtidig gjør cdon det motsatte og selger den nyeste for ca 100 kr men resten går for ca 60 kr. Da er det kun snakk om DVD utgavene. TOS er dyrest fordi den er nyest og det gikk veldig mye penger i å produsere dvdene, alle episoder ble forbedret digitalt, nye effekter nye lyder osv. Kosta like mye å oppgradre de 3 sesogene som å lage nye DVD filmer fra scratch. Enterprise er dyr fordi den er nest nyest. Filmene er billige fordi de er gammle, Star Trek har altid vært tidlig ute med medier, TNG var en av de aller aller første seriene som kom på dvd når dvd var helt nytt, du kan nesten si at serier på dvd ble startet pga. star trek seriene, Før i tiden kosta en sesong med TNG 1200kr. Men det kommer ann på hvilke versjoner av dvd filmene du har, de finnes i minst 2 versjoner, en billig mager utgave og spesial edition som alle har 2 dvder med masse ektra matriale. At siste film er billig er vel kanskje pga. et spesielt tilbud, siste film er jo populær og selger sikkert bedre enn andre elder filmer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 hvordan henger det sammen at filmene selges for 60-100 kr stykket mens TOS er dyrere en enterprise som er en tanke dyrere en resten av seriene ? noe som jeg synes er lit merkelig er at platekompaniet selger den siste filmen for ca 60 kr mens resten av filmen går for ca 100 kr samtidig gjør cdon det motsatte og selger den nyeste for ca 100 kr men resten går for ca 60 kr. Da er det kun snakk om DVD utgavene. TOS er dyrest fordi den er nyest og det gikk veldig mye penger i å produsere dvdene, alle episoder ble forbedret digitalt, nye effekter nye lyder osv. Kosta like mye å oppgradre de 3 sesogene som å lage nye DVD filmer fra scratch. Enterprise er dyr fordi den er nest nyest. Filmene er billige fordi de er gammle, Star Trek har altid vært tidlig ute med medier, TNG var en av de aller aller første seriene som kom på dvd når dvd var helt nytt, du kan nesten si at serier på dvd ble startet pga. star trek seriene, Før i tiden kosta en sesong med TNG 1200kr. Men det kommer ann på hvilke versjoner av dvd filmene du har, de finnes i minst 2 versjoner, en billig mager utgave og spesial edition som alle har 2 dvder med masse ektra matriale. At siste film er billig er vel kanskje pga. et spesielt tilbud, siste film er jo populær og selger sikkert bedre enn andre elder filmer. Hvis jeg forstod sammenhengen så sier du altså at TOS er reprodusert som gjør at den er dyrere en de andre seriene ? men hvordan hanger det sammen det skrev om platekompaniet og CDON. CDON har forøvring 10 ganger bedre utvalg en platekompaniet . CDON hadde alle startrek seriene mens platekompaniet kun hadde noen få sesonger fra noen av seriene. hvis jeg husker riktig så kunne jeg ikke få en komplett serie fra platekompaniet Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 TOS er dyr fordi star trek har altid væry dyre på DVD, de setter mye arbeid i DVDene sine, TNG som er den elste serien på dvd hadde ekstra matriale på over en time og den kom ut for over 13 år siden. TNG som ble laget fra 87 har faktisk Dolby digial 5.1. TOS ikke bare måtte restaureres, måtte legge til nye lyder, og kode det for 5.1, ikke bare det men hver eneste episode har nye effkter og CGI, de har nok brukt noen millioner på de 3 sesongne av TOS. Star trek er dyrt på dvd, også i utlandet, slik er det bare, at CDON har mer star trek er fordi det er en mye større butikkjede enn platekompaniet Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 TOS er dyr fordi star trek har altid væry dyre på DVD, de setter mye arbeid i DVDene sine, TNG som er den elste serien på dvd hadde ekstra matriale på over en time og den kom ut for over 13 år siden. TNG som ble laget fra 87 har faktisk Dolby digial 5.1. TOS ikke bare måtte restaureres, måtte legge til nye lyder, og kode det for 5.1, ikke bare det men hver eneste episode har nye effkter og CGI, de har nok brukt noen millioner på de 3 sesongne av TOS. Star trek er dyrt på dvd, også i utlandet, slik er det bare, at CDON har mer star trek er fordi det er en mye større butikkjede enn platekompaniet 60 kr pr film er da ikke dyrt. 279 kr for 6-8 DVD plater med 4 episoder hver ( ca 20 timer med video) er det dyrt ? ser man på BD utgaven så koster den nesten tusen kr. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Var ikke klar over at prisen hadde synket så langt på DVD versjonene sist jeg sjekke TOS kosta de 800kr pr. sesong, nei da er det ikke dyrt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Var ikke klar over at prisen hadde synket så langt på DVD versjonene sist jeg sjekke TOS kosta de 800kr pr. sesong, nei da er det ikke dyrt. 279 kr var for alle de andre seriene. dagens pris ( 20/3 /2011) ser ut til å være 299 kr pr sesong for alle seriene filmene ser ut til ligge på rundt 60 kr. BD utgaven ser ut til koste alt fra det doble til 3 ganger av DVD utgaven ( 299 vs 819). hvorfor BD utgaven er så mye dyrere forstår jeg ikke helt. mit søk hoss CDON Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 I "gamle dager" kosta en sesong gjerne 1000-1200kr av hvilken som helst serie, så vær glad, dere. Jeg husker jeg kjøpte Buffy sesong på DVD i julegave til lillesøster for 1300kr. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Var ikke klar over at prisen hadde synket så langt på DVD versjonene sist jeg sjekke TOS kosta de 800kr pr. sesong, nei da er det ikke dyrt. 279 kr var for alle de andre seriene. dagens pris ( 20/3 /2011) ser ut til å være 299 kr pr sesong for alle seriene filmene ser ut til ligge på rundt 60 kr. BD utgaven ser ut til koste alt fra det doble til 3 ganger av DVD utgaven ( 299 vs 819). hvorfor BD utgaven er så mye dyrere forstår jeg ikke helt. mit søk hoss CDON Jeg bestillte nettopp fra USA alle 3 sesongene med TOS på BD, til 1100kr med frakt.360kr pr. sesong, men det blir moms på toppen så det blir 460kr pr. sesong på BD med moms. Med andre Ord ca. halv pris av norke priser. I "gamle dager" kosta en sesong gjerne 1000-1200kr av hvilken som helst serie, så vær glad, dere. Jeg husker jeg kjøpte Buffy sesong på DVD i julegave til lillesøster for 1300kr. Når jeg kjøpte buffy betalte jeg mellom 400 og 799 pr sesong, to år senere fikk sesongene for 199kr pr. stykk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Var ikke klar over at prisen hadde synket så langt på DVD versjonene sist jeg sjekke TOS kosta de 800kr pr. sesong, nei da er det ikke dyrt. 279 kr var for alle de andre seriene. dagens pris ( 20/3 /2011) ser ut til å være 299 kr pr sesong for alle seriene filmene ser ut til ligge på rundt 60 kr. BD utgaven ser ut til koste alt fra det doble til 3 ganger av DVD utgaven ( 299 vs 819). hvorfor BD utgaven er så mye dyrere forstår jeg ikke helt. mit søk hoss CDON Jeg bestillte nettopp fra USA alle 3 sesongene med TOS på BD, til 1100kr med frakt.360kr pr. sesong, men det blir moms på toppen så det blir 460kr pr. sesong på BD med moms. Med andre Ord ca. halv pris av norke priser. I "gamle dager" kosta en sesong gjerne 1000-1200kr av hvilken som helst serie, så vær glad, dere. Jeg husker jeg kjøpte Buffy sesong på DVD i julegave til lillesøster for 1300kr. Når jeg kjøpte buffy betalte jeg mellom 400 og 799 pr sesong, to år senere fikk sesongene for 199kr pr. stykk Er det DVD eller BD utgaven du har kjøpt ? Hos CDON betaler du da henholdsvis 897 og 1497 for billigste utgave. Endret 20. mars 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) visat 4 viser alle sesongene av tng hvertfall:) gått 1 episode hver eneste dag i over 1 år Endret 20. mars 2011 av NinjaChriis Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Var ikke klar over at prisen hadde synket så langt på DVD versjonene sist jeg sjekke TOS kosta de 800kr pr. sesong, nei da er det ikke dyrt. 279 kr var for alle de andre seriene. dagens pris ( 20/3 /2011) ser ut til å være 299 kr pr sesong for alle seriene filmene ser ut til ligge på rundt 60 kr. BD utgaven ser ut til koste alt fra det doble til 3 ganger av DVD utgaven ( 299 vs 819). hvorfor BD utgaven er så mye dyrere forstår jeg ikke helt. mit søk hoss CDON Jeg bestillte nettopp fra USA alle 3 sesongene med TOS på BD, til 1100kr med frakt.360kr pr. sesong, men det blir moms på toppen så det blir 460kr pr. sesong på BD med moms. Med andre Ord ca. halv pris av norke priser. I "gamle dager" kosta en sesong gjerne 1000-1200kr av hvilken som helst serie, så vær glad, dere. Jeg husker jeg kjøpte Buffy sesong på DVD i julegave til lillesøster for 1300kr. Når jeg kjøpte buffy betalte jeg mellom 400 og 799 pr sesong, to år senere fikk sesongene for 199kr pr. stykk Er det DVD eller BD utgaven du har kjøpt ? Hos CDON betaler du da henholdsvis 897 og 1497 for billigste utgave. Blu Ray Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) At siste film er billig er vel kanskje pga. et spesielt tilbud, siste film er jo populær og selger sikkert bedre enn andre elder filmer. "What happened to the Leonard who waited fourteen hours to watch the midnight premiere of Star Trek Nemesis?" "Oh. Well, he waited in line for fourteen hours while you napped in a lawnchair, he got knocked out by a klingon when he stepped out of line to pee because you wouldn't vouch for him, and worst of all, he saw Star Trek Nemesis." Endret 24. mars 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 At siste film er billig er vel kanskje pga. et spesielt tilbud, siste film er jo populær og selger sikkert bedre enn andre elder filmer. "What happened to the Leonard who waited fourteen hours to watch the midnight premiere of Star Trek Nemesis?" "Oh. Well, he waited in line for fourteen hours while you napped in a lawnchair, he got knocked out by a klingon when he stepped out of line to pee because you wouldn't vouch for him, and worst of all, he saw Star Trek Nemesis." Nemesis er ikke den siste filmen Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hehe, det var da heller ikke poenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå