Epp Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei Skal bygge en PC for video (H.264) / foto redigering samt kontorbruk. Har før bare bygd intel PCer, men denne gangen ble det AMD. Så trenger litt hjelp om jeg har valgt ok hovedkort til prosessoren samt RAM og skjermkort og PSU. PCen skal bygges for å vare en del år. Budsjettet er på ca 6600,- Her er handlevogna På forhånd takk for tips PS: Harddisken er ikke OS disk. Velger Gigabyte hovedkort da jeg har hatt nettverks-problemer med Asus kort og vil ha noe annet. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Det virker bra dette, men det vil åpenbart koste endel med frakt dersom du bestiller ifra så mange plasser.Som regel lønner deg seg å kjøpe dele litt dyrere en annen plass. Tipper du kan få pakket det inn i to el. tre bestillinger.Jeg vil nevne at det 5770 kortet ligger kun 200,- under ett GTX 460 768MB (ifra komplett.no), hvilket ville gitt maskinen ett betydelig løft om du skulle ønske å spille litt.Mange decoding/encoding programmer kan vel idag benytte seg av Nvidia CUDA?Men kanskje har du best erfaring med ATI sine drivere til dine programmer?Den rammen er veldig bra priset, jeg hadde gått for 8GB til ditt bruk! Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Epp Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Det virker bra dette, men det vil åpenbart koste endel med frakt dersom du bestiller ifra så mange plasser. Som regel lønner deg seg å kjøpe dele litt dyrere en annen plass. Tipper du kan få pakket det inn i to el. tre bestillinger. Jeg vil nevne at det 5770 kortet ligger kun 200,- under ett GTX 460 768MB (ifra komplett.no), hvilket ville gitt maskinen ett betydelig løft om du skulle ønske å spille litt. Mange decoding/encoding programmer kan vel idag benytte seg av Nvidia CUDA? Men kanskje har du best erfaring med ATI sine drivere til dine programmer? Den rammen er veldig bra priset, jeg hadde gått for 8GB til ditt bruk! Takker for tips. Jeg kommer nok til å bestille det meste fra en butikk, ja. Det er bare handlevogna til prisguiden som foreslår billigste butikker i oversikten. De forskjellige butikkene står lenger nede oppført med alle varene. Er litt uggen til Nvidia i utgangspunktet, men skal se på det. Litt for mye closed-source... Spilling forventer jeg ikke blir aktuelt. Fant dette på nettet: NVIDIA CUDA and ATI Stream technologies (which both do the same thing; namely, offloading tasks from the main CPU to the graphics processor) are currently in an arms race for mind space and developer interest. The nascent OpenCL standard for utilizing either of these GPGPU (general-purpose graphics processing unit) technologies is gaining steam, and has been adopted by both NVIDIA and ATI. It appears to us that these technologies are going to be the magic bullet to handling AVCHD. Så tror nok at OpenCL blir veien å gå så man slipper lage kode for både ATI og NVIDIA. ATI har i den senere tiden vært bra på drivere og da også for linux. Angående RAM så blir nok den utvidet etter hvert. Skal ikke ha PCen selv, så må prøve å holde meg til budsjettet da de også skal ha Windows 7 (som ikke er med i HW budsjettet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå