Gå til innhold

(Masse banneord) Powerquest partition manager (Flere banneor

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle installere Linux Mandrake jeg da... også fant jeg ut at jeg måtte mekke en partisjon til som jeg kunne installere den på. Brukte Powerquest Partition "Magic" 8 for detta, gjorde de nødvendige sakene og reboota... når jeg da kom til der hvor programmet skal fikse sakene så kom det bare sånn "xmnt2002.exe file not found. Autocheck disabled" melding. Jaja, whatever tenkte jeg, har hatt det problemet før...

Kom inn i windows da, og fant ut at partition magic IKKE hadde gjort hva jeg ville... hmm, installere prog'et på nytt da...

Reboota, og denna gangen kom det en sånn "cant read batch file, check filesystem32 etellerannet" melding opp. Press any key to continue. jaja, jeg pressa any key jeg, men ingenting skjedde... pressa flere any keys jeg, men det vart dødt. Og sånn er den nå... kommer til det vinduet under oppstart og stopper helt opp.

Har nå installert windows på en annen partisjon for å kunne boote, men fan hell, jeg vil kunne boote på den gamle c-disken!! jæ*** irriterendes å måtte installere alle drivere og sånt på nytt... Noen som kjenner til detta prog'et evt vet hva jeg kan gjøre for å få fiksa på det?

**{-}DESPERAT!!{-}** :evil::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pm er et drittprogram! jeg har sagt det før og jeg sier det igjen!

Men.. Du har tydeligvis glemt å gjøre noe før reboot eller så har noe fucka under reboot :-?

Du burde redde det du kan fra den disken of slette partisjonene fra den og lage nye.

Lenke til kommentar

hadde også et slikt problem. Installerte Rh8 (redhat 8.0)

partisjoneringsprogrammet som fulgte med installasjonen sletett min primærpartisjon og gjorde den om til en linuxpartisjon. Installerte windows på nytt, mn denne gangen kom den på partisjon n: (har mange partisjoner). DU må lage alle partisjonene færdige før du installerer noe.

Det er minn råd....

Lenke til kommentar

haha :lol::lol:

hadde også et slikt problem. Installerte Rh8 (redhat 8.0)  

partisjoneringsprogrammet som fulgte med installasjonen sletett min primærpartisjon og gjorde den om til en linuxpartisjon. Installerte windows på nytt, mn denne gangen kom den på partisjon n: (har mange partisjoner). DU må lage alle partisjonene færdige før du installerer noe.  

Det er minn råd....

LES litt om BÅDE hvodran man skal bruke pm OG installere Mandrake.  

Det blir litt for dumt å skylde på pm/mandrake.  

Mitt tips: Om du ikke har erfaring med det, så IKKE installer linux på en pc der du fra før har andre ting!!

kanskje dere to burde lese litt på det jeg har skrevet? Jeg har ikke sagt noe om at problemet har noe med mandrake å gjøre... Selve problemet er Partition Magic som fakka opp... jeg vet nok til at jeg klarer å installere linux, men problemet oppsto NÅR jeg lagde denne partisjonen for OS'et... :lol: så les bedre istedenfor å beskylde meg for n00beri osv... jeg har brukt PM mange ganger før og klarer det helt suverent... men det var noe galt denne gangen... derfor spør jeg om noen vet om hva jeg kan gjøre sånn at jeg kan boote xp'en min igjen

Lenke til kommentar

tror ikke du skjønte hva jeg mente heller, men greit nok.

bruk PM (JA!!) og flytt xp partisjonen slik at den er først på disken.

boot så på xp cd'en og gå inn i recovery console.

når det er gjort gjør en "ny mbr" (husker ikke kommandoen).

da skal det virke.

-s

Lenke til kommentar

har prøvd det ja...

For å gå litt nærmere inn på åssen diskene mine er satt opp så hadde jeg en C:, D:, E: og F:

C: er XP-partisjon, på ca 41 GB, D: er på 75GB

Det som skjer er at det er no galt med PM som fakker opp operasjonen, og jeg veit at jeg ikke gjorde noe galt... hmm, får vel bare prøve å få "lånt" en versjon som funker antar jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...