Gå til innhold

Hjelp. Hvilken laptop er best for gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nevnt denne i en annen tråd, men hvis du føler du kan bruke 12000 så gir denne sykt mye for pengene. Jeg har søkt og søkt, men finner ingenting i nærheten til den prisen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609969#extra

Nice den ja. Men tror ikke den kan overklokkes? Foreløbig liker jeg ATI Mobility Radeon HD 5870 bedre enn NVIDIA GeForce GTX460M som grafikkort, men kan leve med 460M hvis det blir til det :D. Venter fortsatt på MSI GX660R skal komme på Advance.no. Den kommer 11.01.11 Håper prisen blir litt rimeligere :)

Endret av Gamingtalk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kan du vente så lenge som til starten av neste år vil det nok være andre ting å velge i og, neste gen. av både nvidia og amd kommer jo som på samlebånd nå, så da er det nok ikke mange månedene igjen før mobility 6970 eller gtx 560m/570m er ute. dette er jo både vagt og usikkert, men det er vel greit å vite om;)

Lenke til kommentar

Det burde i hvert fall være mulig å finne en MSI GX660 til litt i underkant av 9 tusen, og det er jo en brukbar gaming laptop. Hvis det er for mye, ville jeg sett på en god allrounder, som Dell XPS L501x, for eksempel, eller Multicom Xishan B5130 ... eller HP Envy 14, hvis du finner et godt tilbud på den.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Er det meg du sikter til som skal ha sagt "ikke Acer"? I hvilken forbindelse da? Det jeg eventuellt har sagt av negativ art vedrørende Acer, er at de jo er et "budsjettmerke", og man bør være villig til, og kjent med, at man bytter ut litt ekstra byggekvalitet og kvalitetsfølelse generellt, ved å velge Acer, eller lignende merker. Til gjengjeld får man ofte i stedet maskiner som plasserer seg godt ytelse/prismessig.

Og så har jeg flere ganger gjort oppmerksom på at Acer benytter seg av et lite triks for å spare penger, når de leverer maskiner med HD 5850-kortet; Acer setter konsekvent inn GDDR3 minne på skjermkortet, der det normalt - hos andre merker - er GDDR5. Dette gjør at disse kortene ikke yter like godt som de kunne ha gjort.

Det er jo selvfølgelig en personlig sak hvor mye man verdsetter kvalitet kontra pris; jeg personlig tenderer mot å velge merker som gir meg en bedre kvalitetsfølelse. Dette gjenspeiles i hva jeg gir av anbefalinger til folk :).

PS. Joda, den Acer'en ser ut som god ytelse for pengene, til tross for GDDR3 minne på skjermkortet.

Hvordan det står til med varme, støy, byggekvalitet og slitestyrke derimot ... la meg bare si det sånn, at Acer ikke akkurat har en lysende "track record" på det feltet.

Agående 17 tommer; Man får 22 tommer store skjermer for rundt tusenlappen nå for tiden. En sånn en vil ikke bare være større enn en 17-toms bærbarskjerm, den vil også i de fleste tilfeller være mye bedre. Enkelt å plugge inn når man sitter hjemme ved skrivebordet og skal spille, samtidig som man har en 14 eller 15-tommers bærbar som er mye hendigere å ta med seg til jobb/skole osv., enn en 17-tommer. Dette er etter min mening ofte en bedre løsning, for de aller fleste.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Sammenlignet med et HD 5650 kort, for eksempel, så vil et HD 5850 med GDDR3 minne være litt bedre, mens et HD 5850 med GDDR5 vil være klart og merkbart bedre. For å si det enkelt. I praksis vil det si at det vil være flere spill man kan klare å kjøre på høy oppløsning og høye detaljer, med et HD 5850 (GDDR5), kontra et HD 5650. Med HD 5850 (GDDR3) vil man i de fleste spill ikke få noe slikt løft i ytelse, kontra HD 5650. Ytelsesøkningen blir vanligvis ikke stor nok til at man kan gå opp et hakk i detaljer eller oppløsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...