SoW Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei! Jeg har nå skaffet meg et hjemmekinoanlegg. Anlegget består av: Reciever: Onkyo 608r Front: Cerwin Vega Cls 10 (med 1 felles tilkobling bak gaml type) Center: Dali consept Bak: Dali consept 1 Recieveren vil ikke gi nok bass til frontene, så tenker da på å bytte ut frontene til noe mindre som gir renere lyd. -Isteden for å kjøpe effektforsterker. Så da vil jeg trenge subwoofer. Har tenkt på: 2 stk XTZ 99 W8.16 sort Matt eller 1stk. XTZ 99 W10.16 sort Matt Subwoofere Hva anbefaler dere? Hva vil dere anbefale at jeg gjør? Tenker jeg i rett retning? Er det mulig å paralellkoble noe på recieveren for å få bedre trykk i bassen på frontene? Er det noen innstillinger på recieveren for å få mer trykk bassen i frontene kontra resten? Er ny på hjemmekinofronten, så hadde vært flott med noen innvendinger/tips. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg ville personlig gått for en SVS sub, kjøper du noe brukt får du en pc12-nsd for typ 4-5k.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Regner med at du har kjørt auto kalibreringen på forsterkeren. Sjekk at frontene er satt til "Large", noe de burte når du ikke har sub. Du kan mest sannsynlig gå inn og skru opp volumet i bassen på frontene, og det vil hjelpe. Hva mener du at det er en felles kopling bak på CVene? Skal man virkelig anbefale noe, så er det hvilke som helst andre fronter en CV, men det er min smak. Har en kompis som hadde noen lignende høytallere, og en lignende senter høytaller, og det fungerte ikke i det hele tatt. Da var det faktisk bedre å droppe senteren. Problemet er at den blir for liten, da mesteparten av lydbildet på film osv kommer fra senter. Da vil lydbildet i senter falle sammen, og ødelegge inntrykket av frontene. Prøv å kople denne vekk, og kjør auto kalibreringen en gang til, og se om det faktisk gjør noe forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå