Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASUS Eee 1005PE - dårlig!

Anbefalte innlegg

Skal den være så dårlig som min er? Jeg fikk inntrykk av at ASUS hadde veldig gode pcer - selv minipcer.

Så jeg kjøpte i trygghet denne. Var igrunn misfornøyd fra starten, vi har aldri blitt "venner". Men den var ok. Kjøpte den i Juni, nå de siste ukene har den blitt verre og verre, den er rett og slett dødstreig!

Den blir overopphetet og programmene vil ikke respondere. To ganger har tilogmed hele pcn låst seg, sånn at jeg må skru den av og på, er ikke annet jeg får gjort. Uten noen spesiell grunn.

Eneste jeg kan se for meg at er problemet, kan være at jeg har en del programmer. Adobe CS2, Windows Live Mail og Messenger, Microsoft Office, iTunes, Skype og noen andre programmer. Det kan jo være det som er galt? Men jeg har ikke lastet ned noen nye programmer på 2 måneder, og det er kun de siste 2-3 ukene den har blitt skikelig ille! Jeg bruker knapt noen av programmene, nettopp fordi jeg ikke kan, den bare låser seg. Jeg driver med foto og har 800 bilder minst å gå igjennom, men får ikke gjort det. Lite ideelt å redigere bilder på denne, i know, men skal kjøpe ny altså.

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette. Det føles mer ut som om jeg har en liten plastbit enn en pc som skal være ganske god. For tastaturet buler ut, og diverse andre ting også.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal den være så dårlig som min er? Jeg fikk inntrykk av at ASUS hadde veldig gode pcer - selv minipcer.

Så jeg kjøpte i trygghet denne. Var igrunn misfornøyd fra starten, vi har aldri blitt "venner". Men den var ok. Kjøpte den i Juni, nå de siste ukene har den blitt verre og verre, den er rett og slett dødstreig!

Den blir overopphetet og programmene vil ikke respondere. To ganger har tilogmed hele pcn låst seg, sånn at jeg må skru den av og på, er ikke annet jeg får gjort. Uten noen spesiell grunn.

Eneste jeg kan se for meg at er problemet, kan være at jeg har en del programmer. Adobe CS2, Windows Live Mail og Messenger, Microsoft Office, iTunes, Skype og noen andre programmer. Det kan jo være det som er galt? Men jeg har ikke lastet ned noen nye programmer på 2 måneder, og det er kun de siste 2-3 ukene den har blitt skikelig ille! Jeg bruker knapt noen av programmene, nettopp fordi jeg ikke kan, den bare låser seg. Jeg driver med foto og har 800 bilder minst å gå igjennom, men får ikke gjort det. Lite ideelt å redigere bilder på denne, i know, men skal kjøpe ny altså.

Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette. Det føles mer ut som om jeg har en liten plastbit enn en pc som skal være ganske god. For tastaturet buler ut, og diverse andre ting også.

Takk for svar :)

Pass på å ikke lagre ting i My Documents eller på Desktop i Windows... (Vet ikke hvilken Windoze du har, men det er et problem i XP. Det medfører gigantisk profil-fil som gjør PCen treig.) Lag en katalog for dine ting på C:. Hvorfor Microsoft har lagd et så teit system, vet jeg ikke, men det er jo tross alt Microsoft da...

Klarer 1005 å kjøre CS2? Jeg vil ikke være overrasket over at den er treig med det programmet. Det er en enkel nettpc tross alt og ikke en kraftig laptop. Bilderedigering er ikke noe de er gode på...

Har du oppgradert til 2Gb Ram? Høres ut som om du har et minneproblem og at maskiner må bruke harddisken som midlertidig minne.

Se hvor mye minne du bruker når PCen er på med programmene du bruker samtidig åpne.

Jeg ville ha re-installert Windoze om du ikke bruker opp minnet.

Har selv en Eee 1000H som jeg kjører Ubuntu OS på. Fungerer ok å redigere bilder i ufraw/gimp, men man må ha tålmodighet sammenlignet med en kraftig stasjonær PC.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp oppgradert Eee 1005PE til 2GB minne og kan bare fastslå at de er

mer eller mindre ubrukelige med kun 1 GB minne.

Ved en nyinnstallasjon brukte den ca 900MB minne, noe som gjør at grensa

ved 1GB er faretruende nær. Det vil si at det er ikke stort det kan arbeides med,

før harddisk begynner å brukes. Da går det tregt.

NB. Det var en versjon med w7 starter jeg oppgraderte.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke oppgratert til 2GB minne enda, litt treig på den fronten. Tror ikke jeg gjør det heller, for nå skal jeg kjøpe stasjonær, så da sletter jeg alle programmer unntatt msn og firefox :) Da tror jeg ikke det skal være et problem.

CS2 er helt ok på denne, jeg får redigert bildene helt fint, det tar bare veldig lang tid, hehe :) Kan ikke ha CS3, 4 eller 5 fordi skjermen er aaaalt for liten... hehe :) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke oppgratert til 2GB minne enda, litt treig på den fronten. Tror ikke jeg gjør det heller, for nå skal jeg kjøpe stasjonær, så da sletter jeg alle programmer unntatt msn og firefox :) Da tror jeg ikke det skal være et problem.

CS2 er helt ok på denne, jeg får redigert bildene helt fint, det tar bare veldig lang tid, hehe :) Kan ikke ha CS3, 4 eller 5 fordi skjermen er aaaalt for liten... hehe :) Takk for svar!

2Gb minne koster ca ingenting ;) 200-300 NOK. og er enkelt å bytte:

så jeg ville gjort det uansett...

Ellers om du bare skal ha PCen som en nettpc, så hvorfor ikke prøve noe gøyere enn Windows som Meego eller Ubuntu for Netbook ;) Jeg ville om jeg var det uansett reinstallert Windows, så hvorfor ikke prøve noe annet før du eventuelt går tilbake til fortiden... :ph34r:

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...