Gå til innhold

Skulke historietimene (kan det fra før)

Shushi

Anbefalte innlegg

Hei. På Onsdag er de 2 første timene historie timer (jeg har så sykt lyst til å sove da..).. Læreren bryr seg ofte ikke om å ta fravær. Jeg kan alt historie læreren vår underviser fra før av og lurer på om det er så farlig å skulke?

Jeg har merket at læreren ikke bryr seg så mye med å føre fravær. Jeg har også merket at Norsk læreren vår ikke gidder å føre fravær heller (vi får ikke standpunkt i historie eller Norsk i år) så jeg lurer på om det er "frivillig" å møte opp? Noen lærere driver og hinter det, synes jeg..

Så.. hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. På Onsdag er de 2 første timene historie timer (jeg har så sykt lyst til å sove da..).. Læreren bryr seg ofte ikke om å ta fravær. Jeg kan alt historie læreren vår underviser fra før av og lurer på om det er så farlig å skulke?

Jeg har merket at læreren ikke bryr seg så mye med å føre fravær. Jeg har også merket at Norsk læreren vår ikke gidder å føre fravær heller (vi får ikke standpunkt i historie eller Norsk i år) så jeg lurer på om det er "frivillig" å møte opp? Noen lærere driver og hinter det, synes jeg..

Så.. hva synes dere?

Høres ut som du mistolker lærerne dine, med mindre de er i en klasse for seg selv. Det er jo opp til deg om du velger å skulke, men timene på videregående er jo obligatoriske. Hvorvidt du tar sjansen på å skulke og satse på at de ikke tar fravær, og om du finner det greit, blir jo opp til deg å bedømme. Det kan selvsagt få konsekvenser for deg, ved at du ikke får karakter i faget grunnet høyt fravær, og da er du jo nødt til å bestå det før du kan fullføre vgs.

Lenke til kommentar

Forklar situasjonen til læreren din. Jeg måtte ta P-matematikk samtidig som jeg tok R1, for å få nok timer. Læreren i P sa at jeg kunne jobbe med noe annet et annet sted i de timene, og hintet vel egentlig til at han ikke ville sjekke at jeg faktisk gjorde noe. Så lenge jeg gjorde det bra på prøvene, så var det ikke noe problem å droppe et par mattetimer. Pipa ville nok fått en annen låt om jeg hadde vært på grensen til å stryke i faget, men det viser at enkelte lærere har fornuft nok til å ikke tvinge noen til å delta i timer de ikke har utbytte av. Hvorvidt det gjelder din egen lærer må du bedømme selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg jobber ca 50% på esso mens jeg gikk vg3. For det meste møtte jeg bare opp i de få fagene jeg behøvde undervisning i, eller der læreren ikke syntes det var greit at jeg hadde 40% fravær. I de fleste fag lot de meg kjøre mitt eget løp fordi jeg møtte på prøver, leverte inn oppgaver og fikk 5 og 6 på det meste.

Skal også nevnes at jeg fikk "slack" fordi historie læreren vår var plassert der ufrivllig og ikke kunne en dritt om historie og ikke følte seg så kul når jeg kommenterte ting hun ikke hadde hørt om før.

Om du føler du leser bedre hjemme, kan du sikkert snakke med læreren og si det. Men da er det jo viktig at du har reslultater å vise til og ikke blir lat, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...