Sandsvei Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Hei! Jeg sliter ganske ofte med at det bygger seg opp et trykk i nakken når jeg sitter med bærbaren min i sofaen. Bærbaren står på et lapstop stativ som jeg har i fanget når jeg sitter, men tror mye av grunnen kommer av at hodet/haken er bøyd nedover mens jeg holder på og det skjer et eller annet i nakken. Dette er ikke vondt, men utrolig irriterende og jeg klarer ikke å slappe av når det skjer. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å evt støtte opp nakken? Jeg har lagt ved et bilde som viser hvordan jeg sitter. Selv om jeg legger en pute bak hodet slik at jeg slipper å anstrenge meg med å holde hodet oppe så hjelper ikke det noe. Trykket kommer allikevel. Endret 14. november 2010 av Sandsvei Lenke til kommentar
datageni Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Har du hørt om den ergonomiske riktige stillingen før? Riktig sitte stilling Sånn bør du sitte for å unngå slitasjer/smerter i kroppen. Husk å bevege deg minst en gang for hver skoletime på pcen. Litt tøying og bøying og reint friskt vann gjør også godt for glade pc brukere. Men for all det, det kan også være strålingen fra skjermen som får kroppen din til å si fra om at den har det ubehagelig. Men mest trolig er det anstrengelser i nakken. Endret 16. november 2010 av datageni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå