Gå til innhold

Original XP CD ødelagt.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en original norsk windows xp professional cd på komplett forrige sommer, og lurer på om det er noe jeg kan få gjort siden det er en ripe/merke som hindrer maskinen i å lese informasjonen på CDen.

Bare lurer på om det er noen enkel løsning på problemet annet en å finne fyfy sider og laste ned iso fil. btw. HAR original key fra CDen.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Vaske i varmt vann.

2: Vaske i Zalo

3: Prøve i annen CDROM

4: La en kamerat prøve med sin CDROM, og hvis det funker, lån CDROMen eller lag en .iso fil av den

5: Lån en WinXP CD av noen

6: Eventuelt test en av de "CD-riper-fiksere" som påsmører en eller annen gusje innimellom et av de andre valgene her :)

Lenke til kommentar

Må da vel være lov å laste ned isofil når du har lisens på produktet? Du har jo key'n, og er eier av den lisensen, så vil tro du bare kan laste ned ivei. Korriger meg hvis jeg tar feil. :shrug:

Men om du har tid, så er det jo bare å ringe til Microsoft Norge.

Lenke til kommentar
Må da vel være lov å laste ned isofil når du har lisens på produktet? Du har jo key'n, og er eier av den lisensen, så vil tro du bare kan laste ned ivei. Korriger meg hvis jeg tar feil.  :shrug:  

Men om du har tid, så er det jo bare å ringe til Microsoft Norge.

Er det ikke slikt at det er lov til å laste ned warez, men ikke dele da? :p

Lenke til kommentar

Tror det koster en 50,- eller noe å få tillsendt fra microsoft-Norge. Tror du da må sende inn den ødelagte først.

Ellers er det foreslått å vaske den i salo allerede. Du kan også prøve med et såpestykke. Funker fint på mange ganske ripete cd er jeg har.

Og om den funker i en cd rom til en kammerat av deg er jeg ganske sikker på at det er lovlig å ta en kopi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...