Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sporing av internett historie?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått bærbar pc fra jobben og lurer enkelt og greit på om de kan se hvilke sider jeg er inne/har vært inne på så lenge jeg ikke er tilkoblet deres nettverk? Altså på ett hvilket som helst annet nett bortsett fra jobben sitt?

Eller er det slik at de kan følge med på min pc bruk uansett hvor jeg logger på nett?

Kjekt å vite så man ikke plutselig må inn til sjefen og forklare hvorfor man har vært inne på "blå" siden med pcn...:)

Pcn bruker Win XP hvis det har noe å si og jeg må logge på med brukernavn og passord for og bruke den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haugli:

Hvis jeg ikke tar ekstremt feil her så tar du heilt feil på dette området.

Det er klart at man skal bli informert at man kan bli overvåket, men det er en bedriftspc og ikke personlig. Disse skal ikke brukes betydelig til personlig bruk og skal helst unngås selv om mange ikke gjør dette.

Men at han kan slette logg osv. er det ikke noe galt med, men prinsippet gjelder likevel.

Lenke til kommentar

Det er en personlig bedrifts pc for å si det sånn. Det er kun jeg som har tilgang til den til den dagen den skal byttes ut.

Og alt informasjon vi bruker på jobb ligger på intranett og så vidt jeg vet er det ikke informert noen sted om at nettbruk overvåkes, unntatt når vi er oppkoblet mot jobbens intranett/internett.

Regnet nesten med dette at det bare er å slette loggen så er alt borte. TAkk for svar hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...