DuraN Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 I kommentarfeltet i Dinside-saken er det link som viser at Skatteetaten har begjært Amentio Holding AS konkurs. Saken kommer opp 22. mars: http://www.domstol.n...NZZZZZEJBAvtale Altså er det nå et risikospill å kjøpe noe fra Amentio hvis de går konkurs neste uke... Nå kan jo dette gjelde en tvist om et skattekrav, men jeg skal ikke si noe for sikkert. Men det ser ikke akkurat lovende ut nei. Synd, butikken i Fjordgata har iallefall alltid levert innenfor akseptable tidsrammer de gangene jeg har brukt de det siste året. God service har det også vært. Har aldri selv opplevd veldig lang leveringstid, men jeg har som regel bestilt produkter som har vært på lager i butikk. Skjønner godt at folk er forbanna, det å vente på hardware er noe av det verste jeg vet selv Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 I kommentarfeltet i Dinside-saken er det link som viser at Skatteetaten har begjært Amentio Holding AS konkurs. Saken kommer opp 22. mars: http://www.domstol.n...NZZZZZEJBAvtale Altså er det nå et risikospill å kjøpe noe fra Amentio hvis de går konkurs neste uke... Jeg synes det alltid har vært et risikofylt å handle derifra. Derfor har jeg handlet der en gang for mye Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) I følge pressemelding fra Amentio datert i dag er konkursbegjæringen fra Skatt Midt nå varslet at vil bli trukket tilbake! http://www.amentio.n...Datakjeden.aspx Endret 18. mars 2011 av -alias- Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 I følge pressemelding fra Amentio datert i dag er konkursbegjæringen fra Skatt Midt nå varslet at vil bli trukket tilbake! http://www.amentio.n...Datakjeden.aspx Er skeptisk til at dette vil hjelpe noe.. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 I følge pressemelding fra Amentio datert i dag er konkursbegjæringen fra Skatt Midt nå varslet at vil bli trukket tilbake! http://www.amentio.n...Datakjeden.aspx Er skeptisk til at dette vil hjelpe noe.. Du tror ikke at det vil hjelpe noe at man ikke lenger har en konkursbegjæring hengende over seg, samt at det ser ut til at de tar ganske store grep for å ordne opp? Hjelpe meg. La nå tiden vise om de vil klare det eller ikke, slike innlegg er jo meningsløse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Du tror ikke at det vil hjelpe noe at man ikke lenger har en konkursbegjæring hengende over seg, samt at det ser ut til at de tar ganske store grep for å ordne opp? Hjelpe meg. La nå tiden vise om de vil klare det eller ikke, slike innlegg er jo meningsløse. Det er uansett lurt å være skeptisk inntil videre, og se om den negative omtalen slutter (eller blir endret til positiv omtale). Jeg mener de har fått et kraftig skudd for baugen som kan ta lang tid å rette opp, og jeg kjøper ikke noe mer derfra før jeg føler meg trygg på at bedriften er på riktig vei igjen. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 De bør først lever varene til kunder som venter, ordne opp i alle supportsaker, tilbakebetale penger til dem som har fått godkjent kreditering osv. Om de klarer dette og så klarer holde seg i skinnet på lagerstatus/leveringstider/support tror jeg folk vil vende tilbake som kunder. Hvis ikke...... tja, jeg hadde ikke sett så lyst på det da Lenke til kommentar
riroil Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Når man leser den siste pressemeldingen så ser man jo hvor fokuset til Amentio ligger. Vi beklager den negative presse og omtale dette har gitt oss. De synes muligens ikke det er negativt at kundene ikke har fått varene de har bestillt? Kan virke som at de setter seg selv på offerbenken. Alt er systemenes skyld, ikke ledelsen som ikke har gjort jobben sin. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Det stemmer. De har/hadde et data"system" som tok kontroll over alt og alle uten at de kunne gjøre noe. Dette utrolige "systemet" har de nevnt flere ganger før som roten til alt vondt, men altså ikke klart å overvinne det enda. Det er derfor de bare har beklaget seg i nyere tid. Når så denne konkurbegjeringen kom nylig innså de at de måtte komme med en noe lengre og mer utdypende beklagelse. For meg er dette ganske fin underholdning. Spent på fortsettelsen og om de klarer å overvinne "systemets" krefter. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Når man leser den siste pressemeldingen så ser man jo hvor fokuset til Amentio ligger. Vi beklager den negative presse og omtale dette har gitt oss. De synes muligens ikke det er negativt at kundene ikke har fått varene de har bestillt? Kan virke som at de setter seg selv på offerbenken. Alt er systemenes skyld, ikke ledelsen som ikke har gjort jobben sin. Jasså? Denne delen av forumet må være den aller verste på hele diskusjon.no. Alt vinkles negativt. For å quote fra de to pressemeldingene til Amentio: Vi i Amentio beklager det som har skjedd. Vi beklager de ulempene som våre kunder har opplevd i den senere tid. Bakgrunnen for kravet skyldes feil i interne rutiner hos oss. Dette skyldes blant annet at det var feil å slå sammen de to merkevarene Amentio og Datakjeden. Det har dessverre ikke fungert som forventet. Vi beklager ulempene og problemene dette har medført deg som kunde. Greit nok, de har vært utrolig trege på levering og de fleste klagene er rettmessige, men kom igjen da. Man trenger ikke lete med lupe etter feil hele tiden. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 I dette tilfellet trenger man ingen lupe. Det holder lenge med en stor gravemaskin og det har det gjort i minst ett år. Hadde ikke konkursbegjæringen kommet hadde de mest sannsynlig fortsatt med samme circuset helt til circusteltet hadde falt ned og brent opp. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 I dette tilfellet trenger man ingen lupe. Det holder lenge med en stor gravemaskin og det har det gjort i minst ett år. Hadde ikke konkursbegjæringen kommet hadde de mest sannsynlig fortsatt med samme circuset helt til circusteltet hadde falt ned og brent opp. Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener. Man trenger ikke finne feil som ikke er der, selv om det er mange feil fra før av. Lenke til kommentar
kroskal Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 jeg avbestillte en vare jeg hadde forhåndsbetalt, og det tok x antall mail (som ikke ble besvart), 4 telefonsamtaler og nesten en måned før pengene mine var tilbake på min konto. og etter det siste jeg leser om Amentio føler jeg meg heldig at jeg i det hele tatt har fått dem tilbake.. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Alt er ikke negativt med Amentio. Selv har jeg handlet mye hos dem gjennom årene og har alltid fått god support, og hvis ting gikk litt feil fikk jeg faktisk et plaster på såret i form av gratis frakt. Dette har jeg også fått hos PS og Komplett så det er kanskje ikke unikt, men det viser at hvis man oppnår en positiv dialog med selger så ordner ting seg gjerne til slutt. Er man selv negativ i utgangspunktet (når/hvis noe går galt) så får man gjerne tilbake med samme mynt for å si det billedlig. Jeg håper derfor at Amentio klarer å komme seg gjennom krisen og kan levere igjen som jeg vet at de kan når det fungerer. Vi trenger faktisk nettbutikker som Amentio! Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Alt var kanskje ikke negativt med Amentio, men i dag er alt det, vil jeg si. At noe har vært bra betyr ikke at det er bra i dag. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Tar tilbake alt skryt jeg har hatt av Amentio. Jeg har nå i en måned prøvd å bestille et lerret for projektor. Har aldri opplevd så mye styr med en bestilling før. Kansellering av ordre, bestilling av nytt produkt, venting, venting, venting, kansellering! Nå har dere mistet en kunde Amentio. Om jeg nå ønsker å kjøpe vare for å hente i butikk, handler jeg hos Komplett.no. Er synd at Amentio eier Datakjeden. De hadde jeg gode erfaringer med! Nå er det slutt. Nok er nok! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Kommer til å gi Amentio en ny mulighet om noen måneder , så fort kjeden kommer seg tilbake til slik den brukte før. Hvis ikke så er det over og ut. Lenke til kommentar
Eriksen008 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Tydelig at noe har gått alvorlig galt etter sammenslåinga mellom Amentio AS og Datakjeden AS! Har handla mye fra begge steder og Amentio har vært rotete et par ganger men alltid blitt fornøyd tilslutt. Mens min lokale Datakjeden sjappe på Stovner har alltid vært knall på service som har fått meg tilbake. Skal være jævlig forsiktig med å dele ut skyld da jeg ikke har pæiling på hva som har skjedd under sammenslåinga men resultatet har jo vært elendig det kan jeg jaggu meg skriveunder på! Men har de først havna nedi suppa så skal det grusomt mye til for å komme seg opp igjen. Sliter de med likviditet og økonomi så er de vell avhengig av salg og når ingen gidder å handle der på grunn av alt pisset de har skapt så har de vell drept seg selv. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg har samme erfaring med Datakjeden - De har alltid ytet 100% bra service, jeg har alltid vært fornøyd med et kjøp. Etter Amentio tok over, har de rett og slett ødelagt hele Datakjeden. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 har noen fulgt med på amentio side sider nå? http://amentionew.webmercs.com/article.aspx?q=sk:58 Ser ut som sidene er helt nye? Men er jo ikke sikkert amentio har blitt bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå