Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amentio + Datakjeden = Svindel?

Anbefalte innlegg

Jeg nevner Komplett fordi mange i denne tråden nevner Komplett som et eksempel på hvordan det gjøres, og etter min erfaring er de DESIDERT best i klassen på leveringstider. Jeg har handlet der veldig, veldig mange ganger. Hvorfor nevner DU Komplett "snartenkt"? Det er jo totalt irrelevant? Jeg er jo enig med dere, det å handle leverandørlagervarer hos Amentio er risikosport.

Jeg nevner Komplett fordi noen mente at slikt tydeligvis skjedde ganske ofte hos Komplett også. Det gjør det altså ikke, etter det jeg har erfart. Komplett har, såvidt jeg kan huske, alltid sendt ting som er på lager så jeg har hatt det i løpet av kort tid.

På samme måte som jeg nevner Komplett fordi de har blitt tatt opp i denne tråden. Skjønner du ikke det?

Poenget er jo at det er tåpelig å nevne komplett for å bortforklare leveringsproblemene Amentio har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nevner Komplett fordi mange i denne tråden nevner Komplett som et eksempel på hvordan det gjøres, og etter min erfaring er de DESIDERT best i klassen på leveringstider. Jeg har handlet der veldig, veldig mange ganger. Hvorfor nevner DU Komplett "snartenkt"? Det er jo totalt irrelevant? Jeg er jo enig med dere, det å handle leverandørlagervarer hos Amentio er risikosport.

Jeg nevner Komplett fordi noen mente at slikt tydeligvis skjedde ganske ofte hos Komplett også. Det gjør det altså ikke, etter det jeg har erfart. Komplett har, såvidt jeg kan huske, alltid sendt ting som er på lager så jeg har hatt det i løpet av kort tid.

På samme måte som jeg nevner Komplett fordi de har blitt tatt opp i denne tråden. Skjønner du ikke det?

Poenget er jo at det er tåpelig å nevne komplett for å bortforklare leveringsproblemene Amentio har.

Sånn sett bort fra at jeg ikke forklarer leveringsproblemene Amentio har? Jeg skrev bare at de ikke bruker WebMercs lengre. Folk i tråden nevner Komplett, så jeg gjør det samme. Jeg mener det skal mye til å konkurrere med Komplett på leveringstider, og forklarer hvorfor. Det at du tolker det som et forsøk på å bortforklare problemene Amentio har med leveringstid får stå for din egen regning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg vil med dette bekrefte påstanden om at Amention driver med svindel.

De lover og lyver = svindel !!!

Jeg var en idiot som ikke sjekket her på hardware.no kan man gjerne si, men jeg trodde tiden med lang leveringstid var forbi for lenge lenge siden !!!

Amentio har ødelagt julen for vår del, jeg skulle ha en skjerm nå før helgen for å kunne pakke og levere til min mor.

Jeg søkte på lagervare og fikk bekreftet levering til butikk dagen etter, se vedlegg.

Nå står det ubekreftet dato på vår ordre.

Hadde jeg visst dette hadde jeg valgt en annen leverandør.

Jeg ringte "kundeservice" og de var likegyldig, det virket på meg som om dette var en vanlig og kalkulert måtte å drive forretning på.

Jeg kommer til å bumpe denne tråden til evig tid AMENTIO !!!

post-72394-0-84868100-1292630093_thumb.jpg

Endret av Hansa747
Lenke til kommentar

Hei

Jeg var en idiot som ikke sjekket her på hardware.no kan man gjerne si, men jeg trodde tiden med lang leveringstid var forbi for lenge lenge siden !!!

Amentio har ødelagt julen for vår del, jeg skulle ha en skjerm nå før helgen for å kunne pakke og levere til min mor.

Jeg søkte på lagervare og fikk bekreftet levering til butikk dagen etter, se vedlegg.

Jeg ringte "kundeservice" og de var likegyldig, det virket på meg som om dette var en vanlig og kalkulert måtte å drive forretning på.

Hvorfor avbestiller du ikke varen og kjøper den et annet sted?

Lenke til kommentar

Hvorfor avbestiller du ikke varen og kjøper den et annet sted?

Det gjorde jeg straks jeg fikk greie på at de ikke kunne levere.

Jeg fikk ikke noe melding om at de ikke kunne levere, jeg logget meg inn da varene ikke dukket opp til avtalt tid.

Men nå får jeg ikke skjermen i tide :-(

Endret av Hansa747
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vel egentlig ingenting å utsette på Amentio/Datakjeden jeg heller. Bestilt varer for henting både ved Lade og Tiller i Trondheim. Er nok større sjanse for at en ny forumtråd dukker opp hvis noen er misfornøyd, enn om en handel går som den skal...

Er enig her. Jeg har sjelden opplevd særlige problemer med Amentio. Og med Datakjeden vil jeg si meg 150% fornøyd. De har levert over all forventning hver eneste gang. Har jeg hatt defekte varer, ville disse blitt byttet på dagen i kassa.

Hadde en gang en nesten to år gammel receiver fra Eltax som sluttet å gi lyd på en kanal, leverte inn til Datakjeden, de tok pent i mot den, og sa den var klar til henting etter 2 dager. Da regnet jeg med at de hadde avvist reklamasjonen - men neida, en helt splitter ny erstatning stod og ventet i fjordgata.

Så - Amentio + Datakjeden er nok ikke svindel, men jeg regner med det kan være et par problemer i begynnelsen med tanke på nytt bestillingssystem etc. Med prisene og servicen de yter, vil jeg si at de fint går som Norges beste databutikk.

Lenke til kommentar

Hei

Sånne ting skjer. Og hadde du tatt kontakt med Amentio ang dette, så er jeg sikker på at du hadde fått en erstatning. Det har du rett på når de ikke leverer innen avtalt tid.

Lenke til kommentar

Mulig at tråden har vært død en stund, men følte jeg har noe å si, innen dette emnet..

Jeg bestilte egne deler til pc, via AmentioDatakjeden.. Det tok ca 3-4 uker før jeg fikk alt, hvor jeg ble fortalt at det bare tok 1 uke å få inn delene. Og nå nylig, bestilte jeg en datamus i god tid før jul. Rett før julaften; ingenting. Datamusen var mistet, trolig av all juleposten, men den ble jo bestillt i god tid, slik at den IKKE skulle mistes i juleposten..

Men når det er sagt, har jeg fått det jeg ville ha, men litt senere enn jeg ville ha det..

Endret av madlak
Lenke til kommentar

Amentio kan du få billig av meg! Useriøs bedrift. Ok, de har lave priser men med leveringstider på ca 1 måned så holder det ikke! Ikke bare er leveringstiden ekstrem lang, men du lyver om leveringstiden. Står på websiden deres at varen er på lager og kommer innen 1-4 dager. Som regel blir det 1 måned. Ikke klarer de å oppdatere infoen om leveringstidspunkt heller.

Når jeg kjøpte varer i begynnelsen var det p.g.a at jeg trodde amentio hadde kortest leveringstid! Sleip måte å tjene penger på synes jeg. Jeg synes det er viktig å få fram dette for amentio fortjener ikke noe bra rykte mener jeg. Ikke er det mulig å avbestille ordren på nettet, selv om de sier dette. Må avbestilles via mail.

Så dette er nok siste gang jeg bestiller fra amentio. Bedre alternativer er netshop og komplett. Her har jeg opplevd god service og raske leveringstider. Og det er verdt det selv om prisen er noe høyere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja jeg/vi er vel selv skyll i at det ble bestilt utstyr oss Amentio/Datakjeden. Jeg har bare ventet 2.5 uke på min sending. Min kompis er nå godt inne i uke 5 i vente på sin pakke. (kabinett vs vannkjøling H70)

Etter utallige e-poster og telefoner til kundeservice har jeg sett meg dritt lei på standar frasen (Har dessverre ingen bekreftet dato på denne enda) Jeg har nå laget en ny klipp og lim frase til Amentio/Datakjeden

Beskjed fra datakjeden:Så snart komponentene er satt sammen av barnearbeidere i Kina, sendes utstyret med esel uten retningssans til hvor enn det måtte havne, men siden jorda er rund vil det nok dukke opp her før eller siden. Pakkesporing kan gjøres via eselets påmonterte GPS hvis den hadde hatt batterier installert. Vennligst ta kontakt med kundeservice hvis du har flere spørsmål!! ;)

Endret av la7gla
Lenke til kommentar

Amentio har ikke styr på noe når de sender inkasso på ordre som er forhåndsbetalt da begynner jeg og lure

jeg bestilte meg nytt hovedkort 27 november 2010 hos Datakjeden stovner siden de ikke hadde det på lager skulle det sendes hjem til meg og betalte alt der, fikk hovedkortet i midten på desember og første inkasso varsel kom rett før nyttår og ringte dem og de sa at jeg bare skulle glemme det. så gikk det noen uker så kom det en ny innkasso varsel med masse gebyrer og ringte på nytt da fikk jeg beskjed om og sende dem en epost og fikk svar på eposten og forsatte og eposte fikk et svar 3 februar det var siste jeg hørte fra Amentio rett etter kom 3 varsel fra inkasso selvskapet

er ganske lei Amentio nå for og si det sånn

Datafriken

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar
rett etter kom 3 varsel fra inkasso selvskapet

Gi beskjed til inkassofirmaet om at du bestrider kravet (og gjerne hvorfor). De har da ikke lov til å gå videre før saken er løst mellom deg og forhandler. Ellers kan du risikere en ganske ubehagelig plett på ditt økonomiske rulleblad, og ha vanskeligheter med å få igjennom fremtidige kredittsjekker.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Har vel egentlig ingenting å utsette på Amentio/Datakjeden jeg heller. Bestilt varer for henting både ved Lade og Tiller i Trondheim. Er nok større sjanse for at en ny forumtråd dukker opp hvis noen er misfornøyd, enn om en handel går som den skal...

Er enig her. Jeg har sjelden opplevd særlige problemer med Amentio. Og med Datakjeden vil jeg si meg 150% fornøyd. De har levert over all forventning hver eneste gang. Har jeg hatt defekte varer, ville disse blitt byttet på dagen i kassa.

Hadde en gang en nesten to år gammel receiver fra Eltax som sluttet å gi lyd på en kanal, leverte inn til Datakjeden, de tok pent i mot den, og sa den var klar til henting etter 2 dager. Da regnet jeg med at de hadde avvist reklamasjonen - men neida, en helt splitter ny erstatning stod og ventet i fjordgata.

Så - Amentio + Datakjeden er nok ikke svindel, men jeg regner med det kan være et par problemer i begynnelsen med tanke på nytt bestillingssystem etc. Med prisene og servicen de yter, vil jeg si at de fint går som Norges beste databutikk.

Du jobber i Amentio eller?

Det er jo umulig å få svar fra dem også.

Lenke til kommentar

Du jobber i Amentio eller?

Det er jo umulig å få svar fra dem også.

Jepp han jobber der :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...