Gå til innhold

Amentio + Datakjeden = Svindel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagerstatusopplegget til Amentio har vært slik siden dåpen dems for mange år siden. DE HAR IKKE EGET LAGER MEN SPEILER ALLE VERDENS LAGER! Det er nevnt 999 ganger her på forumet over flere år. Kommer slike ting som en overraskelse på dere anbefaler jeg dere til å bruke 5 minutt her på forumet og søke rundt før dere handler en plass neste gang. Eventuelt spørre hvis dere lurer.

Lenke til kommentar

Amentio er å be om problemer! Greit nok de har gode priser, men en lagerstatus som blir satt ved å stikke en våt finger opp i lufta og en retur/service/support som f** ikke vet forskjellen på en kamel og kanel.. Jeg har blitt i rimelig rett forstand blitt fra-stjålet et hovedkort av Amentio, fant ut at det kostet meg mindre tid og penger å kjøpe meg et nytt (samt kaste alt jeg hadde bestilt fra dem) enn å krangle meg tilbake hovedkortet..

 

Største problemet er at de ikke har noe spesielt stort lager selv og opererer med ca 1000 forskjellige leverandører/importører. Dette gir STOR feilmargin når vi snakker lagerstatus, dette gjør også at varene ofte kommer fra forskjellige plasser på forskjellige tider (noe som betyr flere turer til postkontoret..) Når de i tillegg bruker lang tid på å svare på mail (spesielt hvis det er litt kritikk), samt ikke leser mailen (sendte inn lang og beskrivende mail om hvordan jeg hadde feilsøkt og hva jeg hadde prøvd, denne ble ikke lest. Fikk kun svar om å søke RMA)

 

Jeg gjør alt jeg kan for at alle jeg hører skal bestille noe IKKE bruker amentio, pixmania er nesten mer å foretrekke da!

Lenke til kommentar
Lagerstatusopplegget til Amentio har vært slik siden dåpen dems for mange år siden. DE HAR IKKE EGET LAGER MEN SPEILER ALLE VERDENS LAGER! Det er nevnt 999 ganger her på forumet over flere år. Kommer slike ting som en overraskelse på dere anbefaler jeg dere til å bruke 5 minutt her på forumet og søke rundt før dere handler en plass neste gang. Eventuelt spørre hvis dere lurer.

Jeg søkte på dette. Det eneste jeg fant var diskusjoner om forsinkede forsendelser. Ingen forklaringer. De ligger sikkert der ute et sted, men godt skjult. Og hva er problemet med at man diskuterer det?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem at man diskuterer det, men etter å ha lest samme regla (klaging og syting over sein levering, ting kommer i mange ulike forsendelser fra ulike leverandører fra ulike plasser i verden, Amentio har ikke kontroll, mange av de som jobber der har ikke peiling på produktene de (videre)selger, prisene hopper som en kenguru med 9 bananer i rompa, lagerstatusen dems er like mye verdt som tånegla mine og så videre) her på forumet igjen og igjen siden Amentios oppstart flere år tilbake i tid skriver jeg som jeg skriver.

Lenke til kommentar

Min historie

6. Nov bestilte jeg og betalte jeg for en readynas og 2x2TB WDC harddisker.

11. Nov spør jeg hvor de var i verden

15. Nov får jeg svar om at de har tullet

..

26. Nov får jeg ENDELIG pakken, og oppdager at de bare har sent 1 og ikke 2 harddisker SOM JEG HAR BETALT FOR. I ordrebekreftelsen står det til og med at alt er sent!

 

Skrev en kvass mail til de i sta, håper de får fingeren ut av ræva.

 

PS: Lagt til amentio til hostsfila mi for blokkering. Helvetes useriøse folk det der.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Det er veldig merkelig at varer står på lager eller fjernlager, men likevel tar det flere uker å få dem utlevert i butikk...

Amentio synder veldig på dette, men samme kan du oppleve med f.eks norek/komplett også som mange tilber.

Det kan jeg aldri huske å ha opplevd en eneste gang hos Komplett, og der har jeg handlet veldig mye.

Lenke til kommentar

Komplett er ikke webmerc på samme måte som Amentio. Men de, som mange andre, synder på release og populære produkter. HD58xx/HD59xx var et produkt hvor de fleste nettbutikkene satte datoen de fikk fra leverandørene sine og bare flyttet datoen en da frem når produktet ikke kom. Noen gjorde dette i over 1 mnd. Dette synes jeg er veldig dårlig og lurer på om kan være falsk reklamering eller noe slikt da det lurer kundene til å tro at de får inn produktet og derfor bestiller.

Lenke til kommentar
Komplett er ikke webmerc på samme måte som Amentio. Men de, som mange andre, synder på release og populære produkter. HD58xx/HD59xx var et produkt hvor de fleste nettbutikkene satte datoen de fikk fra leverandørene sine og bare flyttet datoen en da frem når produktet ikke kom. Noen gjorde dette i over 1 mnd. Dette synes jeg er veldig dårlig og lurer på om kan være falsk reklamering eller noe slikt da det lurer kundene til å tro at de får inn produktet og derfor bestiller.

Det er forskjell på at de har fått en mulig dato fra leverandør, og å påstå at det er på leverandørlager.

 

Det som var poenget mitt var at Amentio lister ting som på lager/på leverandørlager. Det du skriver at Komplett gjør her kan ikke sammenlignes, da de ikke påstår at det faktisk er på lager.

Lenke til kommentar

Joda, Amentio har laget vei i vellinga igjen :-)

Jeg har en lignende historie fra en mnd tilbake når jeg skulle bestille en Silverstone HD boost g en stk SSD disk. Jeg fikk bestille , men fikk vente både lenge og langt. Da jeg purret på ordren fikk jeg beskjed etter endag at den var kansellert pga at varen ikke var å oppdrive fra importør. Jeg sendte da en forespørsel til www.digitalimpuls.no om de kunne skaffe varen og vips, to dager etter hadde de den i butikk.

Tidligere har jeg hatt to andre misslykkede kjøp fra det som dengang var amentio.no, men nå har jeg i alle fall bestemt meg for at jeg ALDRI skal bestille, eller handle fra den butiken igjen, ALDRI

Makan til surrehuer!

Lenke til kommentar

Jeg derimot har bare gode erfaringer med Amentio. Spart flere tusen kroner på å handle der kontra Komplett. Aldri vært noe problemer samt rask leveringstid.

 

Jeg skjønner jo av å lese her at de ikke er de mest populære. Men folk er veldig flinke til å få med seg alt det Amentio gjør feil, og så ignorere når andre nettbutikker gjør det samme.

Lenke til kommentar

Den finnes heldigvis en mellomting mellom Komplett og Amentio.

 

Selvfølgelig er noen fornøyd med Amentio, hvis ikke hadde de ikke eksistert.

 

Hvis du er sånn høvelig opplyst bør du ha fått med deg at andre nettbutikker også får negativ omtale på dette forumet.

 

Amentio har mye større sjangs til å få negativ omtale kontra Komplett nettopp fordi de er webmerc.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Amentio suger ba** relativt ofte og roter en god del :D

MEN det fine nå er at jeg bare ringer amentio/datakjeden (når di har varen på lager i butikken her i tromsø) og bestiller det jeg skal ha til nettpris og henter/betaler det i butikken en time etterpå(fraktfritt) :thumbup:

Ved reklamasjon slipper jeg sende noe inn,blir testa i sjappa med en gang og får nytt direkte om de har varen inne :)

Lenke til kommentar
Jeg derimot har bare gode erfaringer med Amentio. Spart flere tusen kroner på å handle der kontra Komplett. Aldri vært noe problemer samt rask leveringstid.

 

Jeg skjønner jo av å lese her at de ikke er de mest populære. Men folk er veldig flinke til å få med seg alt det Amentio gjør feil, og så ignorere når andre nettbutikker gjør det samme.

Amentio fungerer fint når de har ting på butikklager. Men når de ikke har det, blir det visst bare rot.

 

Jeg har handlet hos mange forskjellige nettbutikker, og Amentio er den eneste som har klart å holde på slik overfor meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...