BRDP Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei Jeg har studert det amerikanske HTC markedet og har funnet Evo 4G. Jeg vil ha denne telefonen, men vil ikke kjøpe den fra USA, så mitt spørsmål er: vet noen når denne blir lansert her i Norge eller norden generelt? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei Jeg har studert det amerikanske HTC markedet og har funnet Evo 4G. Jeg vil ha denne telefonen, men vil ikke kjøpe den fra USA, så mitt spørsmål er: vet noen når denne blir lansert her i Norge eller norden generelt? Den kan ikke brukes i telefonnettet her, GSM. Den nærmeste slektningen til Evo er Desire HD Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Og den vil heller aldri komme ut her. Hadde du studert dette sa du? Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Ok det var synd, jeg hadde virkelig gledet meg til den . Når jeg sa at jeg hadde studert den mente jeg har lest mye teknisk om mobilen men ikke nok info rundt den åpenbart. Men er det ikke GSM vi bruker her i norge da er ikke helt god på dette feltet? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Europas versjon av EVO er Desire HD. Selv om EVO hadde vært her til lands hadde 4G vært ubrukelig. Dermed er Desire HD det nærmeste du kommer EVO. Er det noe spesielt med EVOen du liker? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Den utvippbare støtten liker ihvertfall jeg godt, Desire HD har ikke den Lenke til kommentar
µT. Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 HTC HD7 har den vippen, men den kjører jo WP7. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 HTC HD7 har den vippen, men den kjører jo WP7. And it's awesome! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Europas versjon av EVO er Desire HD. Selv om EVO hadde vært her til lands hadde 4G vært ubrukelig. Dermed er Desire HD det nærmeste du kommer EVO. Er det noe spesielt med EVOen du liker? Er ikke 4G det samme både her og over dammen? Det er vel heller snakk om at den ikke støtter GSM-nettet vårt. Fatter ikke hvorfor vi ikke bare kvitter oss med GSM (2G), det er jo en gammel teknologi som 3G skulle erstatte. Endret 15. november 2010 av WarpX Lenke til kommentar
µT. Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Sprint, som selger EVO bruker WiMAX, mens Norge/Europa vil bruke LTE. Slik jeg har fått med meg, så er det Sprint i USA, og Russland som bruker WiMAX. Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Er ikke 4G det samme både her og over dammen? Det er vel heller snakk om at den ikke støtter GSM-nettet vårt. Fatter ikke hvorfor vi ikke bare kvitter oss med GSM (2G), det er jo en gammel teknologi som 3G skulle erstatte. Har du noen gang vert utenfor bysentrum? Store deler av Norge har ikke UMTS-dekning. Skrur vi av GSM-nettet, har en stor gruppe plutselig ikke dekning lengre. Enorme summer må pumpes inn i dagens infrastruktur om vi skal få like god UMTS-dekning som GSM-dekningen er i dag. Har selv HPSDA-nett i byen jeg bor i, men får kun GSM/EDGE-tilgang med en gang jeg kommer inn døra. Kan se antenna her jeg sitter (hadde det vert lyst). Vi har vel strengt tatt ikke noe offentlig tilgjengelig 4G-nett i Norge. Det er en bedrift i østfold som holder på med WiMAX, men med en standard som ikke kvalifiserer til 4G. LTE er ikke 4G, det er bare en missledende salgsgimmic fra NetCom (og en del andre). Så skal det også sies at EVO 4G heller ikke støtter noe form for 4G-nett. Videre så er EVO 4G en CDMA-basert telefon. Dette er en helt annen teknologi enn hva GSM-standarden benytter. Det er på grunn av CDMA att telefonmarkedet er en del annerledes i USA, ettersom teknologien krever att operatør må forsørge bruker med telefon (ikke SIM-kort-basert, må være aktivert mot brukerdata før levering). http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-gsm-and-cdma.htm Og ja, jeg sikla også på 4G når den kom - til jeg fant ut at den bare var en avansert iPod her i Europa. Endret 16. november 2010 av DOD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå