Gå til innhold

Har timelønn i to jobber, har blitt syk, hvem kan gi meg penger?

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Har vært syk siden Mandag forrige uke og var hos doktor på Onsdag og fikk en haug med sykemeldingpapir(som han sa gjalt til Fredag). Nå virker som om jeg kommer til å bli syk Mandag også, og sikkert noen dager til.

Jeg fikk ikke no særlig informasjon fra legen om hva/hvordan jeg gjør det med de sykemeldingpapirene, og har ikke hatt krefter til å lese meg opp på NAV ennå. Så jeg lurer på hvem jeg henvender meg til ang. spørsmål og hjelp med sykemelding? Arbeidsgiverene? NAV? Legen?

Også lurer jeg på hvem som betaler de faktiske pengene til meg? Er det Arbeidsgiverne eller NAV?

Begynner å bli ganske blakk nå, så må snart finne ut av det. Har bare vært helt tom for krefter til å i det hele tatt tenke på det ennå.

Jeg har forresten også timelønn i begge jobbene jeg har, det gjør sikkert saken litt spesiell også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er din plikt som arbeidstaker å sette deg inn i regelverket som gjelder ved sykemeldinger.

Bak på sykemeldingsskjemaene dine står det godt forklart hvordan du skal forholde deg til disse.

Kort fortalt:

Rosa skjema beholder du selv.

Gult og grønt skjema skal fylles ut av arbeidstaker, altså deg, og leveres til arbeidsgiver.

Dersom du har spørsmål bør du snakke med arbeidsgiverne dine.

Lenke til kommentar

Ok, takk. Men ser ikke ut som jeg har fått noe rosa, gult eller grønt skjema. Men har fått tre eksemplarer av et ark som ser nesten likt ut, så da er det vel det.

Holder det å levere denne når jeg kommer meg på jobb igjen eller må det gjøres sporenstreks? Arbeidsstedet ligger 2 timer unna, så det er litt upraktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...