Freddish Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Nå har jeg byttet HK, PSU osv, når jeg slår den på så starter maskinen helt fint, kommer at NTDLR is missing, men det er for jeg ikke har valgt rett 1.hardisk i bios. Trykker da CTRL + ALT + DEL for å restarte for å komme meg i bios for å fikse dette, men da blir skjermen bare svart. Så da må jeg ta ut biosbatteriet, vente litt, sette det innigjen å det er en evig looop. Hva er det som er problemet her?. Må jeg oppdatere bios? <-- Vil gjerne ha dette enten bekreftet eller avkreftet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Har du reinstalert operativsystemet? Lenke til kommentar
Freddish Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 får ikke gjort dette pga, får ikke valgt i bios at jeg skal starte fra cdrom, om jeg velger at jeg skal boote fra DVD, så restarter jeg, å da blir skjermen svart. Da må jeg ta utigjen biosbatteriet, og da er vell instillingene borte igjen?!. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Virker som den finner et medium å boote fra, bare det at mediumet mangler NTDLR. Er det IDE disker og DVD-ROM? Forsøk å sett diskene til IDE-mode i BIOS Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Tja, I slike tilfeller så kan du jo prøve på noen enkle løsninger : 1 : Koble fra alle harddiskene og se om du får til å starte fra CD-ROM da, da ligger problemet i harddisken eller tilkoblinga der. 2 : Om førstenevnte ikke fungerer så bør du gå over innstillingene i bios og se om noe feiler der. Edit 3 : Om ikke dette fungerer bør du prøve å oppdatere biosen. Endret 14. november 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Freddish Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Det er sata disker, har koblet dem ut men ingen ting fungerer. Lenke til kommentar
Freddish Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Det er sata disker, har koblet dem ut men ingen ting fungerer. Har også koblet inn den disken med windows på, men da kommer det bootmanager missing. Hvordan kan jeg sette den til å boote via CD, når jeg ikke kan lagre det jeg gjør i bios?. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hmm, dumt spørsmål, men har du sjekka at jumperen for Reset av bios ikke står plassert feil? Sjekk manualen og hovedkortet. Lenke til kommentar
Freddish Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Ja, det har jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå