myrseth92 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg har et Canon EOS 500d med det originale 18-55mm objektiv. Nå virker ikke autofokusen som den skal. I starten virket ikke autofokusen ved motiv 2m unna, men i i går sluttet den helt å virke, den lager en slik fokuslyd, men klarer ikke å ta bilde. Den manuelle fokusen fungerer som den skal... Det jeg lurer på er om det er objektivet eller kamerahuset som har autofokusmotoren? Noen som vet hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det er objektivet som har autofokus delen. Er vel bare å returnere på garanti? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Har du prøvd med andre objektiv? Kan jo være lurt for å utelukke at det er kameraet som tuller. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 De er jo kjøpt som en pakke, så egentlig er det vel bare å sende objektiv og kamera i retur. Lenke til kommentar
myrseth92 Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Skal prøve med et annet objektiv for å sjekke hvor feilen ligger. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Når objektivet lager en sådan fokuslyd,ser du om fokuset flytter på seg i søkeren ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå