Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Heihei. Tenkte meg å kjøpe en ny stasjonær pc til jul, noen tips til en som kjører wow på fullt uten lag? det jeg bruker mesteparten av tiden min på pcen. Det jeg også lurer på er... Jeg har en packard bell easynote tj-75 nå som fungerer bra med wow, men for å ha null lag har jeg på middels grafikk og det er greit. Men jeg vurderer å kjøpe meg ny skjerm og koble til laptopen og bruke tastatur og mus, men jeg prøvde med en gammel skjerm jeg hadde og jeg merka FPS lag?? Jeg syns det bare er mye deiligere å sitte å spille med større skjerm + tastatur, men jeg har rundt 30 fps med skjerm og 60 fps med laptop skjermen. Bør jeg kjøpe ny skjerm og bruke den, siden jeg tror pcen min klarer seg fint med cataclysm uten lag, eller bør jeg bare kjøpe ny stasjonær til jul? Hørt at man tjener mye på å bygge PC, men er ikke særlig flink til sånt, men nå så har jeg hørt at man ikke tjener så mye allikevel? Er jo selvfølgelig mye tryggere å kjøpe ferdigbygd. Hvor mye koster det for en bra PC til rundt 5-9 tusen som kan kjøre wow på fullt? Noen som kan linke noen fra for eksempel lefdal? Setter pris på svar. -Daniel Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vil du ha en fullpakket ferdig bygget PC til <9000 kroner, har du eksempelvis disse to. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10446 Vil du montere selv, har du eksempelvis en av disse. http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=332714&sku=488612&sku=486145&sku=604567&sku=603808 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Dersom du skulle falle for "Komplett Gamer - Black Ops Edition" så for all del, velg "konfigurer selv" og velg firekjernersprosessoren til 86,- kr mer.Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan [info] +86.34Velg også vekk tastatur / mus og rubbish dersom du ikke trenger det.Ser også komplett.no har noen greie "DEMO PCer", dersom man får prutet litt på prisen.Du har ikke vurdert å se på bruktmarkedet?Det er vel en del høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn i laptopen?Du har selv sett hvordan maskinen takler dette.Hvor stor skjerm og oppløsning var det du prøvde med?Var ikke denne din? (siden du spør om du bør kjøpe ny)Dersom du har plass til en stasjonær maskin og spiller mye, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Dersom du skulle falle for "Komplett Gamer - Black Ops Edition" så for all del, velg "konfigurer selv" og velg firekjernersprosessoren til 86,- kr mer. Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan [info] +86.34 Velg også vekk tastatur / mus og rubbish dersom du ikke trenger det. Ser også komplett.no har noen greie "DEMO PCer", dersom man får prutet litt på prisen. Du har ikke vurdert å se på bruktmarkedet? Det er vel en del høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn i laptopen? Du har selv sett hvordan maskinen takler dette. Hvor stor skjerm og oppløsning var det du prøvde med? Var ikke denne din? (siden du spør om du bør kjøpe ny) Dersom du har plass til en stasjonær maskin og spiller mye, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Ja, det er høyere oppløsning. Altså, skjermen min på laptopen er 15,6 og skjermen er nok litt større. bør jeg da ha en mindre skjerm? Jeg skal nok kjøpe en stasjonær, men bør jeg kjøpe ferdigbygd eller bygge selv? har det virkelig SÅ stor forskjell? Jeg gamer mye, så stasjonær er jo selvfølgelig best. Har ikke noe erfaring med å bygge PC, så hadde heller likt å kjøpt ferdigbygd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vil du ha en fullpakket ferdig bygget PC til <9000 kroner, har du eksempelvis disse to. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10446 Vil du montere selv, har du eksempelvis en av disse. http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=332714&sku=488612&sku=486145&sku=604567&sku=603808 Takk! Vet du om noen bra som kjører de fleste spill på fullt som ikke har fallout fulgt med? spiller som regel bare world of warcraft. Trenger altså ikke mus eller headsett, og trenger heller ikke noe "spill pakke" bare basics- Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Å bygge selv kan du spare endel på, men dersom du ikke ønsker å sette deg inn i dette / ta risikoene, legger vi det på hylla.Jeg mener ikke du bør ha liten skjerm nei, nå er 24" såpass rimelig at jeg ville gått for det.Komplett Gamer a20, Monthly edition - Novemberhttp://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180Dersom du bruker denne som utgangspunkt, og forandrer følgende: (TILPASSER)Strømforsyninger - Corsair TX 650W PSU ATXProsessorer - AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz,DDR3 minne - Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GBSkjermkort - Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 700MHzSkjerm - BenQ 24" LCD G2420HD 1920x1080, 40000:1ALT dill dall, mus/tastatur/høytalere/spill osv velger du vekk. Da skulle prisen bli 8677,- (inkludert Windows 7 64bit home premium OEM - eventuellt velg vekk dette om du ikke vil ha det)Dette er en grei maskin, hva angår ferdigbygg.edit:Velg også vekk den ene Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 harddisken dersom du ønsker å spare der.Det gjorde jeg når jeg kom frem til nevnte pris. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Å bygge selv kan du spare endel på, men dersom du ikke ønsker å sette deg inn i dette / ta risikoene, legger vi det på hylla. Jeg mener ikke du bør ha liten skjerm nei, nå er 24" såpass rimelig at jeg ville gått for det. Komplett Gamer a20, Monthly edition - November http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180 Dersom du bruker denne som utgangspunkt, og forandrer følgende: (TILPASSER) Strømforsyninger - Corsair TX 650W PSU ATX Prosessorer - AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, DDR3 minne - Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB Skjermkort - Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 700MHz Skjerm - BenQ 24" LCD G2420HD 1920x1080, 40000:1 ALT dill dall, mus/tastatur/høytalere/spill osv velger du vekk. Da skulle prisen bli 8677,- (inkludert Windows 7 64bit home premium OEM - eventuellt velg vekk dette om du ikke vil ha det) Dette er en grei maskin, hva angår ferdigbygg. edit: Velg også vekk den ene Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 harddisken dersom du ønsker å spare der. Det gjorde jeg når jeg kom frem til nevnte pris. Takk! Men hva mener du med "Dette er en grei maskin", er den ikke bra? Som sagt har jeg ikke mye erfaring med PC, så jeg er ikke helt sikker på hva alt du har kopiert er, men jeg kan jo noe. Jeg liker rett og slett ikke å kjøpe på nett, i tilfelle det skjer noe med pcen i det jeg får den. Hvis jeg kjøper i butikk blir det jo mye dyrere. Hva foreslår du at jeg gjør? Kjøper den pcen du har linka til rundt 9 tusen eller finne meg en i en butikk? Jeg kjenner jo 2-3 kompiser som har mye erfaring med å bygge PC, de kan jo hjelpe meg? Men da må jeg jo la dem gjøre nesten alt. Endret 14. november 2010 av Slettet-Irb8P5GEaM Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Dersom du skulle falle for "Komplett Gamer - Black Ops Edition" så for all del, velg "konfigurer selv" og velg firekjernersprosessoren til 86,- kr mer.Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan [info] +86.34Velg også vekk tastatur / mus og rubbish dersom du ikke trenger det.Ser også komplett.no har noen greie "DEMO PCer", dersom man får prutet litt på prisen.Du har ikke vurdert å se på bruktmarkedet?Det er vel en del høyere oppløsning på den eksterne skjermen enn i laptopen?Du har selv sett hvordan maskinen takler dette.Hvor stor skjerm og oppløsning var det du prøvde med?Var ikke denne din? (siden du spør om du bør kjøpe ny)Dersom du har plass til en stasjonær maskin og spiller mye, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Til å være en ferdigbygget maskin, synes jeg det ble veldig bra =) Jeg hadde dog håpet at også andre kunne ta en titt, og sett om de var uenige. På lefdal, elkjøp, binders, elprice osv. finner man "ofte" greie tilbud på laptoper. Med tanke på at man kan ta eventuelle problemer opp med den lokale forretningen. Men hva angår utvalgets deres i stasjonære så er det skammelig! Man må gjerne opp i 16 000++ før man ser skjermkort i mellomklassen. (jeg anser dette som minimum for å kalle det gaming skjermkort, men disse kjedene kaller alt som produserer bilde på skjermen for RÅE 1337 GFX rigger) Jeg er enig at det er "skummelt" å få en ferdigmaskin sendt i posten, men det er komplett.no som står til ansvar om det er skjedd noe alvorlig feil. Jeg har hørt folk som mottar maskiner hvor ting er løse inni, og vil isåfall anbefale å kontakte komplett og returnere (på deres regning såklart). Tipper de har opparbeidet seg lang erfaring på området. Mitt ord er klart: Bestill den via komplett.no slik jeg linket, og du får en god maskin! Ok, takk for all hjelpen! Får se hvor mye penger jeg har til jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå