Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter å spiller mye starcraft med 3 venner, lurte på hva dere syntest er en god 3v3 taktikk?

 

Det vi liker i 3v3 er gå litt uorginale builds. Vi har funnet en måte å veldig ofte vinne med mothership rush.

 

1 av oss går kun for mothership, og får ut 1 carrier og 1 voidray mens mothership er på vei. I mellomtiden går jeg 4 gate, med mest stalkers noen sentrys og zealots. Terranen går menn og maurader, og 2-3 siege tanks.

 

Vi fokuserer på å snipe all av detection, slik at ved hjelp av litt micro holder vi hæren konstant stealthet. Selv om dem tar en del scanns o.l mister dem for mye av hæren sinn i forsøk på å snipe moderskipet.

 

Dette er kanskje ikke en veldig effektiv build, men den gir mye morro.

 

post-62564-0-46381400-1289694394_thumb.jpg

 

 

Har dere noen andre artige builds å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artige? det første som popper til hode er worker rush, neste er slik som du sa; Mship rush. SÅ kommer vel, t/fly til high yield og så gji allt du får til dine allierte som da kan pushe ekstra på med masse gode units. Centry mass hallucination. cannon rush (ikke så populert, masse rage--) samlet angrep med alle dine standard enheter hvis alle er terran, marine ftw. Artige builds; uten at du vinner? Ta CC helt opp til et hjørne og så venter du på rage quit eller at motstander får air :D (masse rage her og). Eller early orbital fortress, last den med scv, fly inn i din motstanders base og repair OFen din hele tiden, og husk å lage nye scv.

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg en god del 2v2 og 3v3 - og dersom noen mothership rusher oss er det nesten autowin for oss. Det mothershipet koster så evig mye tech, og er så sinnsykt lite cost effective om man vet hva man driver med. Realistisk sett: Om du mothership rusher i 1v1, med 1 mothership en carrier og en void ray... det vil jo gå til helvete uansett hva du gjør. Fordi han har nok til å drepe mothershipet først, eventuelt noen form for stealth detection. Og det skal jævli mye til for å snipe en observer blandt 100+ units. Scans er undeniable - og så vidt jeg vet er ikke carriers og void rays akuratt raske (void uten upgrate riktignok).

 

Det jeg selv finner mest effektivt er å ligge en smule bakpå i starten, skaff så mye intel som mulig - forutse når de angriper og bygg units i forhold til det. Man bør være i stand til å holde av et attack på egen ground om man vet hva som kommer.

 

Etter et attack er de som regel ganske svake, da kan man harasse litt og ta noen ektra expos, så vil man sakte men sikkert passere de.

Lenke til kommentar

Nå spiller jeg riktignok kun i Platinum så det er ikke sikkert dette fungerer høyere oppe på ladderen, men et av teamsa mine kjører fast 1 Terran, 1 Protoss, 1 Zerg. Zergen er alltid på feeding-duty og har som regel kun (EN DEL) Queens og Drones, mens Terran kjører MASS Siege Tank/Thor såfremt vi ikke blir rusha, isåfall kjører Protoss Cannon-Wall og MASS Void Rays. Den som ikke blir feeda kjører enten Bio-Ball eller 4 Warpgate.

 

Et annet team jeg er i kjører '2 Basic, 1 Harass'. Som regel er dette Bio-Ball/4 Warpgate/Roaches og Zerglings som basic units og Hellions/Banelings som harass units. Dette fungerer også ganske bra. Blir vi rusha av 3 Basic' så tar Hellions/Banelings ut så altfor mye.

Lenke til kommentar

kommer vel ann på rasene deres, men har selv erfart at å spille standard ofte er det beste selv i 3v3, men legge litt mer vekt på "aoe" units og "power" units, som bl.a roaches, banelings, marauders, hellions, stalkers, sentries(nesten som en aoe da du kan kutte vekk halve armeen til motstanderen)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...