Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Bra eller Dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God kundeservice og bra oppetid må isåfall være noe de har begynt med i senere tid.

For snart 1 og et 1/5 år siden da jeg fikk ADSL fra dem så fikk jeg en 704/384 linje eller noe for 450KR mnd.

dette var jo greit men så begynte "problemene"

Etter 1 måned (ikke da vi bestilte, men etter en måned) så opplyste de om at vi måtte betale for 6 måneder på en gang, og ikke nok med det....de skulle ha 3000kr for 6mndr og så vidt jeg vet så er 450*6=2700kr.

Altså de skulle ha MER penger for at folk skulle betale såpas mye på en gang.

Så spurte jeg dem om hva som ville skje dersom de gikk konkurs, om vi ville få igjen "overskuddet" etc.

Nei da var det TELENOR som skulle ha overtatt deres berifter.

Altså, og ikke opplyse om slike ting før kontrakt og alt er underskrevet er ikke noe jeg kaller god kundeservice.

 

Og når det gjelder oppetid.

På den tiden jeg hadde adsl'en så var oppetiden også veldig mye nedetid.

Etter 2 klager fikk de heldigvis ordnet det LITT men fremdeles ikke en respektabel oppetid etter min mening.

 

Vel uansett dette er bare mine erfaringer, du får avgjøre selv.

Men for gudsskyld, spør hvilke måter det kan finansieres på.

Selv så fikk jeg først opplyst om at det kostet 450kr pr/MÅNED og ikke 3000for 6måneder.

Lenke til kommentar

Har Bluecom, lett oppkobling og høvelig pris, men tror jeg prøver annen leverandør når jeg flytter...Kundeservicen er grei når man får tak i dem da...lite action i helgene (Når jeg har fått mine shutdowns fredags kveld har det blitt lange helger 2 ganger i vinter/vår) Ellers så har jeg hadd noe småskurr på linja nå og da...Ramlet ut ettpar timer nå og da helt uten videre, men

det skjer ikke lengre

 

For all del ikke vent til siste dag med å betale Bluecom regninga, de kutter jo linja poff sånn hvilken dag som helst og hvilket tidspunkt som helst. (Og aldri mere skal jeg gi regninga til glemske dama mi for å la henne betale regning istedenfor å betale tilbake gjeld :roll: )

Lenke til kommentar

God support?

har kommet gjennom én (1) gang på 815 33 321 eller hva det support nr. dems er.

Bestemmer du deg for bluecom, og trenger support, være foberedt på å hære "vi har fortiden stor pågang, men holder du på linjen vil hjelpe deg så fort som mulig. Sjekk våre web-sider på www.bluecom.no"

Ja vel, sjekke web-side deres når man ikke har tilkobling?! smart;)

Lenke til kommentar
God kundeservice og bra oppetid må isåfall være noe de har begynt med i senere tid.

For snart 1 og et 1/5 år siden da jeg fikk ADSL fra dem så fikk jeg en 704/384 linje eller noe for 450KR mnd.

dette var jo greit men så begynte "problemene"

Etter 1 måned (ikke da vi bestilte, men etter en måned) så opplyste de om at vi måtte betale for 6 måneder på en gang, og ikke nok med det....de skulle ha 3000kr for 6mndr og så vidt jeg vet så er 450*6=2700kr.

Altså de skulle ha MER penger for at folk skulle betale såpas mye på en gang.

Så spurte jeg dem om hva som ville skje dersom de gikk konkurs, om vi ville få igjen "overskuddet" etc.

Nei da var det TELENOR som skulle ha overtatt deres berifter.

 

6mnd er standard, du kan velge og betale pr måned om du måtte ønske.

Hva i alle dager tror du en konkurs er for noe?

Tror du man deler ut overskudd etter en konkurs i et firma?

Sjekk regningen din, hvis du fikk en feil faktura så klaget du vel eller?

Lenke til kommentar

Har hatt Bluecom i over 2 år nå. Til å begynne med (de var ganske nye da) var det en god del kluss og nedetid.

 

Etter 6-7 måneder derimot var alle problemer over. Har ikke hatt nedetid på 1,5 år som jeg kan huske. Linja er alltid oppe, og de har god hastighet/ping/responstid.

 

De har også nylig oppgradert nettet sitt betraktelig til de det sier er europas mest avanserte nett, og jeg har merket forskjeller etter det oppgraderte, ja.

 

Har aldri hatt store problemer med å nå support, og de har vert greie og hjelpsomme nok. Utenom den gangen jeg ville ha sendt passordet til E-Post kontoen min på nytt på mobilen. Da måtte jeg purre 2 ganger før de fikk ræva i gir.

 

Og så ELSKER jeg å slippe å logge på hver gang jeg skal på internett.

 

Kan trygt anbefale Bluecom.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg generelt fornøyd med bluecom.

Ingen nedetid så og si, får ikke helt hva jeg betaler for ifølge itavisen, jeg har 1024/256 og får ca 850-900 på itavisen av og til.

Men bluecom pinger adskillig bedre enn telenor og andre aktører.

Da spesielt til Sverige,nederland og finland osv.

Bluecom er også forholdsvis billig.

 

Jeg bestilte 1uke før kampanjeprisene kom, jeg kunne ikke få de tilbudene. Må si jeg ble litt misfornøyd med dem da, but thats life

Lenke til kommentar
6mnd er standard, du kan velge og betale pr måned om du måtte ønske.

Hva i alle dager tror du en konkurs er for noe?

Tror du man deler ut overskudd etter en konkurs i et firma?

Sjekk regningen din, hvis du fikk en feil faktura så klaget du vel eller?

 

Hvis du leser hele posten så ser du kansje at det ikke var bare de 6månedene, men de UNLOT og opplyse om dette før etter en måned ut i abonementet OG de skulle ha 3000kr for 6måneder.

De fleste adsl leverandører tar MINDRE og iallefall ikke mer penger dersom en kunde betaler for flere måneder om gangen.

Så poenget mitt er at de opplyste ikke om ting de absolutt burde ha opplyst om og de prøvde og snyte oss for penger.

Og da vi gjorde dem oppmerksom på det så sa de at det ikke var feil faktura.

Lenke til kommentar

Jeg har også gode erfaringer. De ble litt rot da jeg gikk fra Telenor til Bluecom, men dette skyltes Telenor. Supporten var veldig grei, og det var hjelpsomme folk som også ringte meg opp en uke etter og spurte om alt fortsatt var som det skulle. Bra Bluecom!

Lenke til kommentar

Har hatt Bluecom 704/128 i godt over ett år. og har en maskin stående på 24/7. Mistet linja et par ganger helt til å begynne med, men etter det har det vært kjempestødig. De gangene jeg har ringt support ( to ganger) har det vært kø, men det er sikkert fordi jeg har ringt når mange har mistet linja.

 

Ellers er BC helt rått å installere, sett inn et nettverkskort, og du har bredbånd! Det er hele oppskriften.

 

Hjemmesidene deres trenger en overhaling, noen av nyhetene der tror jeg har vært der siden jeg ble kunde..... :smile:

 

Ellers bør de passe seg mht. pris, det er flere som er billigere etter hvert. Beholder BC enn så lenge pga av stabilitet, og at jeg alltid får litt mer enn det jeg skal ha i følge IT- avisens speedometer.

 

Med hensyn til betaling- jeg fikk ingen overraskelser da den første regninga kom. Jeg hadde nemlig lest betingelsene, og visste at jeg måtte betale et halvt å på forskudd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...