Gå til innhold

tregt telenor nett

Anbefalte innlegg

hallo! jeg har telenor nett 1mbit og det går ikke fremover :thumbdown:

uten utorrent påslått eller pcen påslått, tar det evigheter og komme inn på matcher på mw2 og black ops på xbox360 (bbc2 går med en gang) når jeg skal spille med venner så er det ikke altid jeg kommer inn fordi jeg ikke kan koble meg på hosten! og hvis jeg og noen andre venner skal spille så er jeg den eneste som ikke kommer inn!¨

youtube filmer går noen gang tregt på 360p mens på 1080p så går det såvidt litt fremover må vel vente 1 min før 1 sek av videon er spillbar :thumbdown:

noen som har noen ider om hva jeg kan gjøre for og forbedre det? jeg kan koste på ca 500,-

jeg har d-link ruter :thumbdown: betalte over 1000,- for et års tid siden! jeg bruker ikke gigabyte kabel har bare brukt noen vanlige internettkabler som jeg fant liggenes...

utorrent= går altid på rundt 300kb/s :thumbdown:

netverks hastighet=180/240mbps bytter på hele tia en dag 180 en annen 240XD :thumbdown:

hver dag så må jeg koble ut stikkontakten til rutern og på igjen etter 30 sekunder fordi den mister internett tilgangen... :thumbdown:

noen ganger selv om jeg gjør dette flere ganger så funker det ikke så kobler jeg meg like godt på naboen sitt ca 40 meter ned til huset hans og da får jeg egentlig ganske bra nett men det er trolig når d\han ikke er på nett for noen ganger kan det også være dkikkelig tregt og da sitter jeg her uten nett:(

noen lure ider?

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å sette routermodem i bridge

Så logger du på med DIR-635. Enten har du pålogging i DIR-635 med PPPoE [email protected] passord, eller så bruker du bare DHCP.

Det skal da være nok å koble til XBOX for at portene skal åpnes automatisk med UPNP i router.

Foreslår du aktiverer UPNP i PC også, for at alt skal fungere smooth.

Lenke til kommentar

Regner med du fikk det til å fungere da :new_woot:

Du vil oppleve litt forskjellige hastigheter på trådløsnettet, avhengig av signalstyrke og forstyrrelser.

180 eller 240 høres begge ut til å dekke behovet for internett. Sånn grovt sett vil man kunne oppnå rundt 25-35% av bruttohastigheten.

Dvs >50Mbit i ditt tilfelle, over trådløsnettet.

nja har ikke prøvd xbox enda men nå funker ivartfall youtubefilmer osv jeg bruker som regel trådløs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...