Gå til innhold

Erfaringer med Ferner Jacobsen


dag1234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer derfor på om andre har tilsvarende eller andre erfaringer enn jeg.

Jeg synes at deres service er sviktende. Kun et par ganger har jeg opplevd å få alminnelig god service hos dem.

 

En gang stod jeg og ventet i et kvarter foran kassa uten at noen av de ansatte virket interessert i å selge en genser til meg, og jeg var den eneste kunden i butikken.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg fikk svar på mailen min i dag. Fj skriver at det vil bli litt vanskelig å rette dressen siden jeg ikke bor i Oslo, men de foreslår at jeg sender den til dem for retting.

 

Jeg ba om adresse å sende til og spurte om jeg skulle legge ved bilder av dressen når jeg har den på. Har ikke fått svar, men jeg får gjøre det da.

 

Jeg er spent på hva de vil gjøre med jakkeermene, om de vil løsne dem fra skuldrene og ta inn der - som jeg innstendig har bedt om, eller om de vil legge opp og ødelegge den fungerende kneppingen. Hvis den blir ødelagt, vil mye av gleden ved dressen forsvinne.

 

Buksen tror jeg skal gå greit nok å legge ut.

 

Så nå er jeg spent, selvsagt.

Lenke til kommentar

Etter å ha blitt oppholdt med taushet, løst snakk og omtrendtligheter ble jeg i dag så sur at jeg sa at enten får de fikse dressen eller så kan FJ bare beholde den. Jeg går ikke i en målsømdress som ser ut som om den er lånt av andre.

 

Da svarte de prompte at jeg måtte sende dressen i til dem og at de ville rette den slik som jeg ønsker. At det går an...

 

Jeg har etter beste evne målt meg selv, og så får jeg sende den av gårde, da. Og er ikke rettingen slik jeg vil ha den, så kan det bare være.

 

Dag

Lenke til kommentar

Jeg hater den mentaliteten som betyr at så fort du har betalt er de liksom ferdig med deg som kunde. De glemmer helt sine plikter, eller rettere sagt forsøker å skyve dem unna seg. De burde smile og si at "selvsagt skal vi fikse dressen for deg", ikke bare si "tja, tjo... vi kunne vel gjort det...", på en sådan måte at de bare ønsker å vri seg unna.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg hater den mentaliteten som betyr at så fort du har betalt er de liksom ferdig med deg som kunde. De glemmer helt sine plikter, eller rettere sagt forsøker å skyve dem unna seg. De burde smile og si at "selvsagt skal vi fikse dressen for deg", ikke bare si "tja, tjo... vi kunne vel gjort det...", på en sådan måte at de bare ønsker å vri seg unna.

 

Jeg er glad jeg ikke har betalt den enda :thumbup: .

Lenke til kommentar

Selv så blir jeg møtt med arroganse og nesten oversett på Ferner (Oslo og Fredrikstad) og diverse andre ekslusive butikker. Men jeg tror dette har mer med alderen min å gjøre. Føler at jeg blir sett på en skoleungdom som de bare vil ha ut, selvom jeg kler med bedre og penere en mange som handler der. Blir veldig utilfreds og ikke søren om jeg skal se etter/kjøpe dress der (som var planen min).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha blitt oppholdt med snakk, måtte jeg hisse meg opp og kreve retting av dressen som ikke passet, ellers så kunne de bare beholde den. Da fikk jeg endelig beskjed om å retunere den.

 

Jeg sendte dressen i retur med bilder av dressen på, og pakken ble utlevert til FJ for 12 dager siden. Må si jeg er ganske spent på når jeg får den tilbake, og hva som venter meg.

 

Dette har vært slett kundeoppfølging fra FJs siden. Jeg kommer neppe til å handle der igjen hvis det ikke skjer et under.

 

Dag

Lenke til kommentar

Godt at du ikke har betalt dressen da!

 

Ja, de pengene hadde vært kastet ut vinduet. Nå kan jeg bruke pengene på noe annet.

 

Kanskje jeg kan putte inn litt mer penger, og bestille en fra Savile Row? Jeg betalte 14.000 eller litt over for den jeg har, men da valgte jeg det dyreste stoffet til Holland & Sherry. Ble ikke helt 100% fornøyd, men langt bedre enn det FJ ville avspise meg med. :-)

 

Dag

Lenke til kommentar

En annen ting er om du faktisk kan gå fra kjøpet slik du gjorde. Selv om du ikke er fornøyd med varen betyr ikke det at du ikke trenger å betale for et tilvirkningkjøp. Men det er strengt tatt en annen diskusjon som hører inn under jus-delen av forumet.

 

De gangene jeg har vært innom FJ har jeg ikke merket noe fra eller til på service, men så har jeg aldri endt opp med å kjøpe noe heller. Jeg hadde derimot forventet god service fra FJ om jeg en gang skulle kjøpt noe, spesielt når det gjelder målsøm.

Lenke til kommentar

En annen ting er om du faktisk kan gå fra kjøpet slik du gjorde. Selv om du ikke er fornøyd med varen betyr ikke det at du ikke trenger å betale for et tilvirkningkjøp. Men det er strengt tatt en annen diskusjon som hører inn under jus-delen av forumet.

 

De gangene jeg har vært innom FJ har jeg ikke merket noe fra eller til på service, men så har jeg aldri endt opp med å kjøpe noe heller. Jeg hadde derimot forventet god service fra FJ om jeg en gang skulle kjøpt noe, spesielt når det gjelder målsøm.

 

Det vil vise seg om FJ godtar at jeg vil ha handelen hevet. Jeg skal selvsagt betale når de leverer varen jeg har bestilt til avtalt tid.

 

Enn så lenge kan det ikke være tvil om at FJ ikke har holdt sin del av avtalen, og at det er vesentlige mangler ved varen, og at jeg derfor mener meg fritatt fra handelen.

 

Og ikke minst, jeg ha ikke betalt en øre enda. Heldigvis.

 

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Vel, problemet er at de har rett til å kreve å rette mangelen etter fkjl. § 29. Du kan da ikke kreve heving eller omlevering.

 

Det du i så fall kan ta dem på er at avhjelpsforsøket skal skje uten opphold (§ 29), og uten vesentlig ulempe for forbruker og innen rimelig tid (§ 30).

 

Edit: Tilbakeholdsretten reguleres av § 28, og det er ingen automatikk i at du har lov til å holde tilbake hele summen.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Vel, problemet er at de har rett til å kreve å rette mangelen etter fkjl. § 29. Du kan da ikke kreve heving eller omlevering.

 

Det du i så fall kan ta dem på er at avhjelpsforsøket skal skje uten opphold (§ 29), og uten vesentlig ulempe for forbruker og innen rimelig tid (§ 30).

 

Edit: Tilbakeholdsretten reguleres av § 28, og det er ingen automatikk i at du har lov til å holde tilbake hele summen.

 

Dette er ukjent land for meg, så takk for dette, fmk.

 

Jeg har ikke uten videre tenkt å betale for en vare som jeg ikke er slik jeg har bestilt den eller levert som avtalt. Så får det bli en dialog mellom FJ og meg om hva vi da gjør. Jeg har ingen planer om å betale for en Mercedes når de gir meg en Lada :-).

 

Dag

Lenke til kommentar

Et annet moment her er jo, som Antatra nevner, at dette ikke er noe hyllevarekjøp, men et tilvirkningskjøp. Selger har altså allerede hatt en god del utgifter på å tilvirke en vare etter kundens bestilling, og varen er ikke umiddelbart omsettelig dersom kunde velger å gå i fra handelen. Det spørs om ikke dette går under en eller annen «vesentlig ulempe for selger» klausul ett eller annet sted, slik at kunde ikke slipper helt unna allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...