AT1S Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Nå kan det jo være at det er nettopp det at de er på fornavn med betjeningen som gjør at de får så god service. Har alltid blitt behandlet godt av de, selv før hele greia med fornavn. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Jeg lurer derfor på om andre har tilsvarende eller andre erfaringer enn jeg. Jeg synes at deres service er sviktende. Kun et par ganger har jeg opplevd å få alminnelig god service hos dem. En gang stod jeg og ventet i et kvarter foran kassa uten at noen av de ansatte virket interessert i å selge en genser til meg, og jeg var den eneste kunden i butikken. Endret 15. november 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Er det noen her som har kjøpt målsøm der? Og i fall, hvordan ble resultatet? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Jeg fikk svar på mailen min i dag. Fj skriver at det vil bli litt vanskelig å rette dressen siden jeg ikke bor i Oslo, men de foreslår at jeg sender den til dem for retting. Jeg ba om adresse å sende til og spurte om jeg skulle legge ved bilder av dressen når jeg har den på. Har ikke fått svar, men jeg får gjøre det da. Jeg er spent på hva de vil gjøre med jakkeermene, om de vil løsne dem fra skuldrene og ta inn der - som jeg innstendig har bedt om, eller om de vil legge opp og ødelegge den fungerende kneppingen. Hvis den blir ødelagt, vil mye av gleden ved dressen forsvinne. Buksen tror jeg skal gå greit nok å legge ut. Så nå er jeg spent, selvsagt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har opplevd mye forskjellig hos FJ, men jeg syns det er irriterende å måtte spørre om hjelp når man ser det er ledige ansatte i butikken. Kommer vel mye an på dagen til den ansatte du møter på. Du for holde oss oppdatert om hvordan det går med dressen. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Etter å ha blitt oppholdt med taushet, løst snakk og omtrendtligheter ble jeg i dag så sur at jeg sa at enten får de fikse dressen eller så kan FJ bare beholde den. Jeg går ikke i en målsømdress som ser ut som om den er lånt av andre. Da svarte de prompte at jeg måtte sende dressen i til dem og at de ville rette den slik som jeg ønsker. At det går an... Jeg har etter beste evne målt meg selv, og så får jeg sende den av gårde, da. Og er ikke rettingen slik jeg vil ha den, så kan det bare være. Dag Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Jeg hater den mentaliteten som betyr at så fort du har betalt er de liksom ferdig med deg som kunde. De glemmer helt sine plikter, eller rettere sagt forsøker å skyve dem unna seg. De burde smile og si at "selvsagt skal vi fikse dressen for deg", ikke bare si "tja, tjo... vi kunne vel gjort det...", på en sådan måte at de bare ønsker å vri seg unna. Endret 19. november 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Jeg hater den mentaliteten som betyr at så fort du har betalt er de liksom ferdig med deg som kunde. De glemmer helt sine plikter, eller rettere sagt forsøker å skyve dem unna seg. De burde smile og si at "selvsagt skal vi fikse dressen for deg", ikke bare si "tja, tjo... vi kunne vel gjort det...", på en sådan måte at de bare ønsker å vri seg unna. Jeg er glad jeg ikke har betalt den enda . Lenke til kommentar
August. Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Selv så blir jeg møtt med arroganse og nesten oversett på Ferner (Oslo og Fredrikstad) og diverse andre ekslusive butikker. Men jeg tror dette har mer med alderen min å gjøre. Føler at jeg blir sett på en skoleungdom som de bare vil ha ut, selvom jeg kler med bedre og penere en mange som handler der. Blir veldig utilfreds og ikke søren om jeg skal se etter/kjøpe dress der (som var planen min). Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg var en rask tur innom Ferner i dag. Nok en gang blir jeg totalt oversett i butikken og blir fullstendig overlatt til meg selv. Dog observerte jeg at en annen kar i min aldersgruppe fikk umiddelbar hjelp og ble fotfulgt gjennom butikken. Det hele vitner dels om en misforstått måte å drive butikk på. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2010 Etter å ha blitt oppholdt med snakk, måtte jeg hisse meg opp og kreve retting av dressen som ikke passet, ellers så kunne de bare beholde den. Da fikk jeg endelig beskjed om å retunere den. Jeg sendte dressen i retur med bilder av dressen på, og pakken ble utlevert til FJ for 12 dager siden. Må si jeg er ganske spent på når jeg får den tilbake, og hva som venter meg. Dette har vært slett kundeoppfølging fra FJs siden. Jeg kommer neppe til å handle der igjen hvis det ikke skjer et under. Dag Lenke til kommentar
Populært innlegg dag1234 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2010 I går fikk jeg nok. Etter at det hadde gått 14 dager siden FJ hentet dressen på posten, og jeg ikke har hørt ett pip, så mistet jeg hele lysten på den. Jeg mailte og så at jeg ikke ønsket å handle med dem, og at de ikke trengte å sende dressen til meg. I det luksussegmentet, eller øvre middelsegmentet, som FJ sikter seg inn på, er ikke kundene kun ute etter en vare. Vi vil ha hele kjøpsopplevelsen, fra vi kommer inn i og blir mottatt i butikken, hjulpet til å finne det produktet vi ser etter, og vi vil følges skikkelig opp i eventuell kontakt etter at handelen er gjort. Det er hele den pakka der kunden er ute etter og som gjør at vi er villige til å legge igjen tusenvis av kroner og komme tilbake og handle igjen en neste gang. Fra jeg kom inn i butikken, ble jeg - men ett unntak - behandlet nedlatende og uoppmerksomt. Selger hørte ikke etter hva jeg ba om, himlet med øyenene og kom med kommentarer av typen: "Er det bra nok for oss, så er det bra nok for deg!". (Jeg burde jo bare ha gått der og da! Silly me...) Spesifikansjonene jeg ba om ble i så liten grad fulgt, at jeg måtte sende dressen tilbake. Det jeg ville ha var ikke urimelige krav, kun at ermene skulle være så lange at ca 1-2 cm av skjorten skulle vises, og at buksene ikke måtte være for vide. Oppfølgingen da dressen måtte retuneres, må betegnes som under enhver kritikk. Først da jeg ble passe irritert og truet med å trekke meg, fikk jeg beskjed om å sende dressen i retur til retting. Og det var tydelig utfra tompratet fra FJ at kundeansvarlig ikke hadde lest mailene mine særlig nøye. Så da kan det bare være. Ferner Jacobsen får ikke mine penger, men de har tydeligvis nok fra før slik de sløser med kundene. Hilsen Dag 13 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Godt at du ikke har betalt dressen da! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Godt at du ikke har betalt dressen da! Ja, de pengene hadde vært kastet ut vinduet. Nå kan jeg bruke pengene på noe annet. Kanskje jeg kan putte inn litt mer penger, og bestille en fra Savile Row? Jeg betalte 14.000 eller litt over for den jeg har, men da valgte jeg det dyreste stoffet til Holland & Sherry. Ble ikke helt 100% fornøyd, men langt bedre enn det FJ ville avspise meg med. :-) Dag Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 En annen ting er om du faktisk kan gå fra kjøpet slik du gjorde. Selv om du ikke er fornøyd med varen betyr ikke det at du ikke trenger å betale for et tilvirkningkjøp. Men det er strengt tatt en annen diskusjon som hører inn under jus-delen av forumet. De gangene jeg har vært innom FJ har jeg ikke merket noe fra eller til på service, men så har jeg aldri endt opp med å kjøpe noe heller. Jeg hadde derimot forventet god service fra FJ om jeg en gang skulle kjøpt noe, spesielt når det gjelder målsøm. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 En annen ting er om du faktisk kan gå fra kjøpet slik du gjorde. Selv om du ikke er fornøyd med varen betyr ikke det at du ikke trenger å betale for et tilvirkningkjøp. Men det er strengt tatt en annen diskusjon som hører inn under jus-delen av forumet. De gangene jeg har vært innom FJ har jeg ikke merket noe fra eller til på service, men så har jeg aldri endt opp med å kjøpe noe heller. Jeg hadde derimot forventet god service fra FJ om jeg en gang skulle kjøpt noe, spesielt når det gjelder målsøm. Det vil vise seg om FJ godtar at jeg vil ha handelen hevet. Jeg skal selvsagt betale når de leverer varen jeg har bestilt til avtalt tid. Enn så lenge kan det ikke være tvil om at FJ ikke har holdt sin del av avtalen, og at det er vesentlige mangler ved varen, og at jeg derfor mener meg fritatt fra handelen. Og ikke minst, jeg ha ikke betalt en øre enda. Heldigvis. Hilsen Dag Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Vel, problemet er at de har rett til å kreve å rette mangelen etter fkjl. § 29. Du kan da ikke kreve heving eller omlevering. Det du i så fall kan ta dem på er at avhjelpsforsøket skal skje uten opphold (§ 29), og uten vesentlig ulempe for forbruker og innen rimelig tid (§ 30). Edit: Tilbakeholdsretten reguleres av § 28, og det er ingen automatikk i at du har lov til å holde tilbake hele summen. Endret 5. desember 2010 av fkm Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Vel, problemet er at de har rett til å kreve å rette mangelen etter fkjl. § 29. Du kan da ikke kreve heving eller omlevering. Det du i så fall kan ta dem på er at avhjelpsforsøket skal skje uten opphold (§ 29), og uten vesentlig ulempe for forbruker og innen rimelig tid (§ 30). Edit: Tilbakeholdsretten reguleres av § 28, og det er ingen automatikk i at du har lov til å holde tilbake hele summen. Dette er ukjent land for meg, så takk for dette, fmk. Jeg har ikke uten videre tenkt å betale for en vare som jeg ikke er slik jeg har bestilt den eller levert som avtalt. Så får det bli en dialog mellom FJ og meg om hva vi da gjør. Jeg har ingen planer om å betale for en Mercedes når de gir meg en Lada :-). Dag Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Et annet moment her er jo, som Antatra nevner, at dette ikke er noe hyllevarekjøp, men et tilvirkningskjøp. Selger har altså allerede hatt en god del utgifter på å tilvirke en vare etter kundens bestilling, og varen er ikke umiddelbart omsettelig dersom kunde velger å gå i fra handelen. Det spørs om ikke dette går under en eller annen «vesentlig ulempe for selger» klausul ett eller annet sted, slik at kunde ikke slipper helt unna allikevel. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Synes du er flink som ikke tar i mot så dårlig behandling, Dag. Selv hadde jeg endt opp med: 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå