Gå til innhold

Erfaringer med Ferner Jacobsen


dag1234

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en målsømdress fra Ferner Jacobsen, og er ikke så fornøyd med resultatet.

 

Jeg er misfornøyd både med møtet med selgeren og service i butikken, og med dressen som ble sydd til meg. Den passer ikke særlig godt. Jeg er skuffet siden passform var en avgjørende grunn til å velge målsøm.

 

Jeg lurer derfor på om andre har tilsvarende eller andre erfaringer enn jeg.

 

Mvh

Dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De unge ekspeditøren i andre etasje var hyggelig og hjelpsom, men sa at han hadde ikke noe med målsømmen å gjøre. Det virket som om det kun er én ansatt som har den oppgaven. I alle fall den dagen jeg var innom.

 

Det hører med til historien at jeg var i butikken en mandag ettrmiddag - en kanskje ikke god dag å handle på. Selv om jeg synes egentlig at det ikke burde bety noe.

 

Dag

Lenke til kommentar

Nå er det mulig at jeg virker som en pedantisk bezzerwizzer her, men når du kjøper et såpass personlig og kostbart produkt som en målsømdress så skal man ikke finne seg i noe mindre enn det ypperste i service og resultat. Det er som å trekke tenner, jeg vet, men jeg ville gått tilbake og klaget, både på service og resultat. De vil garantert sette seg på bakbeina, men da ville jeg faktisk gått til Forbrukerrådet.

 

Sånne «eksklusive» butikker slipper unna med alt for mye etter min mening. Noen burde ta dem i skole.

Lenke til kommentar

Ja, hvis det da ikke er sånn at den som har ord på seg for å stå tidlig opp kan godt sove til middag. :)

 

Det er i hovedak to feil som har blitt gjort; buksen er en god del for trang og jakkeermene er for lange. Begge deler ba jeg spesifikt om å få tilpasset. Det har de altså ikke klart. Det er noen andre småfeil og, men de kan jeg leve med.

 

Men jeg er ikke villig til å betale nesten 9.000,- for en dress der buksen ser ut som om den er lånt fra min sønn og jakken fra min far. Det ser rett og slett ikke ut som det er mine mål det har brukt. Det er som om bukse og jakke ikke er fra samme dress, men kun laget av samme stoff.

 

Det kan selvsagt skje feil i butikken og det kan skje feil hos Corneliani, ingen er perfekte. Defor vil jeg vente litt og se om de svarer på mailen, eller om de bare sender regning på dressen.

 

Corneliani er forresten etter mitt syn ikke et high-end merke, men de forsøker å femstå som det - og er prissatt som om de var. Det er et middels merke, synes jeg, og burde stengt tatt kostet noen tusenlapper mindre enn de gjør.

 

Fint hvis noen som har gode erfaringer med FJ også kan skrive om dem.

 

Dag

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva han heter, for vi presenterte oss ikke for hverandre. Det var en litt storvokst mann i midten av 60-årene, vil jeg tro. Sort bukse med legg, og hvit skjorte. Ikke jakke. Jeg fikk ikke med meg at han hadde humor:-).

 

Hyggelig hvis du har andre opplevelser enn jeg.

 

Dag

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd forskjellige ting på Ferner!

1. Blitt hjulpet av de unge ekspeditørene

2. Blitt ignorert av de eldre!

 

Merkelig hvordan tonen til de voksne endrer seg når man selv tar kontakt når man tar kontakt for å betale... Foretrekker Gunnar Øye personlig. Det meste på Ferner kan man få andre steder i byen

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva han heter, for vi presenterte oss ikke for hverandre. Det var en litt storvokst mann i midten av 60-årene, vil jeg tro. Sort bukse med legg, og hvit skjorte. Ikke jakke. Jeg fikk ikke med meg at han hadde humor:-).

 

Hyggelig hvis du har andre opplevelser enn jeg.

 

Dag

 

Eneste dårlige med ferner, er "svensken" som vi kaller han. Han stygge med langt hår. Han er alltid sur. Ellers så får jeg alltid god hjelp hos Fredrik og Carl-Christian.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært så glad i Ferner, så jeg har ikke handlet der så ofte, men de gangene jeg har vært der har det vært helt grei service. Noen av selgerne har vært veldig hyggelige, mens andre har ikke noe spesielt i hverken positiv eller negativ retning. Når det gjelder kundebehandling er det ingen som slår Arild hos SS, han som jobbet tidligere på Kamikaze, og William hos William Frank.

Lenke til kommentar

Jeg ha enda ikke ikke fått noe svar på mailen jeg sendte med spørsmål om hva jeg skal gjøre med dressen som ikke passer. Jeg må purre en av dagene, men kjenner på sterk motstand mot å være en vrang kunde. Kjipt, men jeg må jo bare hoppe i det.

 

Det kan være jeg var for naiv, men jeg hadde en forventing om både å bli møtt på en mer respektfull måte, og at handelen skulle følges bedre opp fra butikkens side.

 

Jeg ser av svarene her, at en del har gode erfaringer med FJ. De som kjenner og er på fornavn med betjeningen virker å være fornøyde. Kanskje litt dryg den siste der:-).

 

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...