TheGatherer Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hei! Jeg vurderer å skaffe meg en Mac Pro eller iMac. Den skal brukes til Musikkprodusering.. Hva er best i forhold til prossesor og musikkprodusering? Xeon eller i7? 2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB 1TB Serial ATA Drive ATI Radeon HD 5750 1GB GDDR5 8x double-layer SuperDrive (her er det jo 27 tommer med) vs) 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon «Nehalem»-prosessor 3GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 3x1GB 1TB Serial ATA Drive ATI Radeon HD 5770 med 1 GB GDDR5 18x double-layer SuperDrive takk! Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Jeg ville definitivt valgt førstnevnte dersom pris ikke har noe å si. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
TheGatherer Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Jeg ville definitivt valgt førstnevnte dersom pris ikke har noe å si. Det er jeg enig i. Men er ganske sikkert på at det er unødvendig. Jeg har ingen planer om å oppgradere maskinen, og forsåvidt så er vel iMac'en bedre i forhold til specsa? Lest at en 2,8ghz xeon er like rask som en 2,8ghz i7 er dette korrekt? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Tror de skal være omtrent like raske ja. Jeg ville nok valgt Imac jeg og. Hvis du ikke har noe imot glossy skjerm, så er jo skjermen til Imac utrolig god til lydproduksjon med 2560 x 1440 oppløsning. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Tror de skal være omtrent like raske ja. Jeg ville nok valgt Imac jeg og. Hvis du ikke har noe imot glossy skjerm, så er jo skjermen til Imac utrolig god til lydproduksjon med 2560 x 1440 oppløsning. Xeon for 1366 sokkel og i7 for 1366 sokkel er mer eller mindre identiske CPU-er, hvor Xeon jevnt over er CPU-er med bedre kvalitetssortering. iMac er klart det rimeligste alternativet, Mac Pro er dyrere, men langt mer å vokse på, dvs flere skjermer, mer lagringskapasitet etc. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Xeon er dyrere pga. 1; De er beregnet på et "profesjonellt" marked. Det i seg selv gjør at man kan skru opp prisen. 2: Xeon opererer med lavere temperaturer og lavere spenninger enn en tilsvarende i7. 3: Xeon er grundigere testet og verifisert opp mot alskens "orntli arbei"-programmer, som server-prosessor osv. De skal derfor være mer pålitelige, særlig dersom de står og arbeider 24/7. De er også beregnet på å kunne brukes på hovedkort som har flere prosessorsokler - det er ikke i7. Utover det, er det lite å hente ytelsesmessig når man sammenligner tilsvarende kraftige i7/Xeon. Til ditt bruk vil i7 være mest hensiktsmessig. Og billigere. Endret 14. november 2010 av thomit Lenke til kommentar
TheGatherer Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Takk for svar. Jeg kjører nå ett system med 2 24'tommere og en i7 pc, men jeg må over til mac grunnet logic pro! Etter at jeg kjøpte iphonen min ønsker jeg alt i ett, og vil helst ha det "nice' and clean" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå