Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp uguru slår av maskina

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Asus ip 35 pro kort som jeg har montert vannkjøling på (CPU og GPU).

Etter oppstart fikk jeg en alarm på manglende vifte på CPU'en selvfølgelig, for jeg tenkte jo ikke på at når ingen vifte er plugget inn i CPU kontakten tror systemet at den kan være gått i stykker. Så jeg plugget en av kabinettviftene inn i CPU kontakten og problemet var løst.

Jeg gikk da inn i bios for å finne ut om det gikk ann å slå av cpu-viften men fant ikke noe som tyder på det, så derfor prøvde jeg å slå den av via Uguru. Uguru meldte tilbake med en advarsel og slo av systemet før jeg rakk å stille den tilbake.

Etter en restart rakk jeg å komme meg inn i Uguru og slå på cpu-viften og maskina kjørte fint noen timer inntil jeg begynte å fikle med Uguru igjen.

Denne gang forsøkte jeg å få opp farta på en kabinettvifte som blåser rett inn på skjermkortet for å kjøle ram'en på kortet som jo ikke er omfattet av kjøleblokken til GPU'en. Fikk opp enda en advarsel og rakk å stille tilbake og save men den slår seg av likevel. Jeg tenkte da at hvis jeg restarter så rekker jeg inn å sjekke om Uguru fikk med seg at jeg tilbakeførte den til der den var når alt fungerte, men det rekker jeg ikke for det er ikke noe galt tilsynelatende..... Og maskina slår seg av og jeg starter opp og den slår seg av og sånn går nå dagen...

Det virker ikke som om Uguru er stabilt. Programmet syns jeg låste seg mer og mer når jeg drev å følte meg frem med forskjellige innstillinger, jeg satte alltid innstillingen tilbake og er sikker på at alt er som programmet selv setter som default..

Noen som kjenner til Uguru?

Finnes det en måte jeg kan komme inn og evt avinstallere Uguru på før maskina slår seg av..

Øvrig hardware

cpu Q6600

Nvidia 8800gt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat nok tid til å avinstallere via legg til/fjern prog i windows.

Fungerte ikke med F8 under oppstart.

Nå ble det mulig å komme inn i Uguru i BIOS. Kanskje fordi den nå har blitt avinstallert i windows ble den tilgjengelig i BIOS.

Problemet ble tilsynelatende løst i BIOS ved å deaktivere Uguru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...