Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettlagg ved spilling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiller mye Live for Speed, og for omtrent tå måneder siden begynte jeg å bli kastet ut fra servere. "timed out". Noen ganger mistet jeg da nettet fullstendig, men alt fungerte fint etter å ha restartet routeren. (Jeg kjører forresten trådløst!) Jeg trodde det var routeren og kjøpte en ny router til 1700 kr, en D-Link DIR-855. Ingen endring... Ringte da Canal Digital, som sa det var mye støy på linja, så de ville sende ut en kar som skulle fikse det før helga. Helga kom, og jeg mistet ikke lenger forbindelsen til servere.

Men nå har en annen ting dukket opp, som jeg ikke helt vet når kom. Jeg spiller nå en del CoD4 og LFS, og det skjer på begge spill. Jeg lagger i omtrent 1 sekund, ganske ofte. Da står alt stille, før det fungerer. Jeg blir aldri koblet av servere. Jeg har alltid en fin ping på rundt 30 ms, men tror den er på 999 ms når dette skjer. Jeg har pinget google, bare for å se hva som skjer. Det er helt fint når jeg ikke gjør noe, eller bare er på nettet. Men så fort jeg kjører CoD4 (og pinger), så pinger den til mellom 900 - 1500 ms når det lagger på CoD. Altså vet jeg at det ikke er specsa på PCn. Er en ny, kraftig gaming PC, så det er ikke FPS drops, det er internettlagg.

Jeg lurer kanskje på om det er noen instillinger på routern som kan gjøre det? Har åpna portene som CoD kjører uten at det hjalp. Leste på nettet at Windows 7 (og andre Windows) scanner trådløst ett eller annet. Prøvde da WLAN optimizer uten at det hjalp. Jeg lste også at det kunne ha noe med lyden å gjøre? å fulgte en guide hvor jeg endret noe i registeret. Hadde noe med multimedia class scheduler å gjøre. Endret "network performance throttling" forbundet til det. Det gjorde ingen forskjell.

Er det noen som har noe forslag til hva det kan være/hva jeg gjøre?

Tenker jeg ringer Canal Digital igjen på Mandag, for å høre.

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør jo finne ut hvor problemet ligger før du kontakter ISP.

Last ned pingplotter http://download.cnet.com/Ping-Plotter-Freeware/3000-2085_4-10021963.html

Velg www.uio.no som mål for pingplotter.

Får du pakketap på 192.168.0.1 (DIR-855) så ligger feilen hos deg. Enten PC eller router.

Siden du nevner WLAN i innlegget ditt, så kan det være trådløsdriver i PC som er problemet.

Det lønner seg ofte å velge driver fra den som produserer chipset til trådløskortet.

Lenke til kommentar

Kan vell høre med ISP om det er støy på linja, uten å finne ut hvor problemet er først? Sier de nei er det jo enkelt.

Men ja... kjørte Pingplotter, og tracet mot www.uio.no. Har lastet opp et bilde.

Dog. skal det nevnes at jeg fikk 10% packetloss inni der, en liten stund, på oslo-gw.uninett.no og stolav-gw4.uninett.no, om det har noe å si.

"Får du pakketap på 192.168.0.1 (DIR-855) så ligger feilen hos deg. Enten PC eller router."

Å hvordan får jeg se 192.168.0.1?^^

Takk for svar! :)

post-133042-0-90386300-1289734674_thumb.png

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...