Gå til innhold

brukt datautstyr - forhandler?

Anbefalte innlegg

har noen spørsmål

har noen kjøpt noe fra Rubidata i stavanger?

Har de god service og etter salg service?

noe galt med produktene?

noen kommentarer?

trenger ofte enkle datamaskiner for gamle folk og jeg finner ikke mange med brukte datamaskiner i Norge.

Kjenner du noen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nesten noe utstyr der, men kjenner noen som har levert inn PC der for reparasjon. Jeg var interessert i å kjøpe en bærbar pc som sto som lagerført på Finn.no, men droppet det pga rot og feil informasjon fra butikken. Han som driver butikken ga meg forsåvidt et greit inntrykk, ikke bevisst uærlig, tror ikke han prøvde å lure meg, men det ble så mye rot og hjelpeløse forsøk på å selge meg noe annet enn jeg var interessert i. For meg virker det som han er litt frustrert og overarbeidet. Jeg tror man trygt kan handle der, men for mitt vedkommende ble det ikke riktig.

Jeg kom over en Lenovo-maskin (Z61P) på finn, som det sto at de hadde to av på lageret. Men spesifikasjonene så ikke ut til å stemme med det som sto på support-sidene til Lenovo. Jeg kontaktet dem derfor for å få modellnummer. Etterhvert fikk jeg et nummer som ikke fantes i databasen hos Lenovo. Jeg sjekket nærliggende nummer i tilfelle skrivefeil, og da kunne det være en veldig bra modell eller en mye dårligere modell. I håp om at det var den gode, i så fall underprisede, avtalte jeg å komme innom butikken for å se selv. Deretter besøkte jeg butikken to ganger uten at han hadde husket å ta den med seg fra lageret, som viste seg å være hans garasje hjemme. Siste gangen jeg var der hadde han med seg en maskin som så ut som den kom fra en søppelhaug, uten batteri og skjerm, og med noe jeg tror var et tyrkisk tastatur som manglet mange knapper. Han hadde også med seg en annen modell (T61/14.1") som han sa at ungene hans hadde som leke, men som egentlig var "mye bedre enn Z61p". Hadde den vært i god stand (og uten slikkemerker på skjermen), bedre skjerm (den var kun WXGA), og ikke attpåtil overpriset, ville den kanskje vært det. Men ikke for meg. Han sa så at han kunne sette en ny skjerm på Z61p-en og fant fram en 14,1" WXGA som han prøvde å koble til. Z61p har 1920 eller 1680-skjermer, i 15,6". Da gikk jeg.

Men jeg tipper jeg og han var maks uheldige. Som sagt, han virket stresset og frustrert, men ikke uærlig. Og det kan lønne seg å sjekke grundig på forhånd og på stedet hva man eventuelt kjøper, samt å prute litt. Jeg syns det er bra at det finnes sånne butikker, både for å fremme gjenbruk og få reparasjonsservice lokalt. Men jeg ville ikke bestilt noe usett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...