chillpill Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 I de to siste dagene har jeg hatt problemer med nettverkstilkoblingen. Fra tid til annen detter nettet ned, og det eneste jeg trenger å gjøre for å få nett igjen er å gå på: Start > Innstillinger > Nettverkstilkoblinger > Høyreklikker tilkoblingen > Klikker på Reparer/Repair. De andre pc'ene i nettverket har ikke det samme problemet. Noen som har vært borti lignende problemer? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Mener ut ifra det du sier at du har en DHCP-server, tror du må sjekke hvor lenge du leier en ip om gangen fra den. Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ser ut som jeg leier ip'en i litt over ett døgn akkurat nå, hvordan kan jeg konfigurere slik at det blir lengre? Btw, jeg har 4000/864 fra NGT med Netopia router. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 du kan prøve å angi en ip. heller så kan du gå inn på routeren å reservere en fast ip til din lokale pc i nettverket. Da skal det ikke være noe problem! Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Takk skal dere ha. Det funker nå. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Det beste er å angi manuell ip ja, har i lengre tid hatt en windows-server i nettverket mitt, og den mistet faktisk ip'en hvert døgn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå