Gå til innhold

Trenger hjelp angående multiprinter

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har idag en HP F2480.

Den er nå tom for blekk og jeg er usikker på om jeg skal kjøpe nytt blekk, eller kjøpe ny printer.

Er det veldig forskjell på hvor mye blekk de forskjellige bruker ?

Hvis jeg skal ha ny, må det være med dobbelt side utskrift.

Hvilket merke er eventuelt best ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har selv lexmark s605, er veldig fornøyd med den, Har 2 siders utskrift, multifunskjon printer og du bytter bare den fargen blekk som er tom den er trådløs. ligger rundt en hundre lapp for blekket.

Må legge til noe mer info her. Den "lille" patronern koster hundrelappen og holder til 200 sider (est. med 5% fyllmengde). Det finnes også XL patroner til denne serien hvor hver patron koster ca 200 kroner. Her holder patronen til 600 sider (est. med 5% fyllmengde).

Storebror S805. Her koster den sorte patronen 39/45 kroner (sett disse prisene. Har selv 39,- i min butikk). og holder til 510 utskrifter (est. med 5% fyllmengde). Dyrere i innkjøp dog.

Lenke til kommentar

lexmark pro805 bruker sort patron nummer 105, ikke nr 100. Det er patron nr 105 som er grisebillig i XL utgave. Håper link vedlagt nå vil oppklare noen av tingene du lurer på. Er linket direkte til lexmarks egne sider med blekk og beskrivelser.

http://www1.lexmark.com/products/search/inktoner_finder.jsp?itemId=5473&catId=cat10003&trail=SRCH:Lexmark%20Prestige%20Pro805:1002:cat10002:1006:Lexmark%20Prestige%20Pro805&question=Lexmark%20Prestige%20Pro805&_requestid=2308023

Lenke til kommentar

Ja den er litt dyr, er enig der. Men tommelfingerregelen sier jo at når ting er billig i innkjøp er det dyrt i drift, og omvendt..

I forhold til canon, hp & epson har lexmark veldig lite å stille opp med på foto-delen. Bildene blir rett å slett uklare hele veien gjennom. Uansett innstilling og papir har jeg ikke fått printet ut et eneste godt bilde på den hos meg.

Når det gjelder tekst-kvalitet er den meget god. Det er lite avvik å se i tekstutskrifter. Med avvik mener jeg kornete bokstaver som er ytydelige. (out-of-the-box-innstillinger).

Jeg vet desverre ikke om det fins noen alternativer når det kommer til utskriftskostnader, og jeg har leitet ganske godt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...