Gå til innhold

Oppgradere pc, nytt skjermkort.

Panduck

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle oppgradere pc'en min igjen nå, men siden det er en stund siden sist, så kunne jeg trengt litt hjelp.

Pc'en vil for det meste bli brukt til gaming, som f.eks Medal of Honor, Black Ops og BFBC2.

Her er de nåværende specs:

Hovedkort: Asus P5Q-Pro, P45

Processor: Intel core 2 duo, E8400 @ 3.00 GHz

Memory: 4096 MB ram.

Skjermkort: Nvidia GeForce 7900 GTX

Strømforsyning: Corsair TX 750 watt.

Jeg ønsker å oppgradere skjermkortet i første omgang, men har dere tips til andre oppgraderinger er det bare å komme med dem.

Jeg har sett litt på ZOTAC GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA, og lurer på om det kan være et bra kjøp. Prisen på det kortet var 3200, og jeg ønsker helst ikke å gå noe over det. Håper dere kan hjelpe meg med å finne et godt skjermkort til mitt bruk.

På forhånd takk.

- Panduck.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi? Det er ingen grunn til å velge 4-kjerner fremfor 2-kjerne på 775 sokkel med mindre du vil legge mye penger i det. Jeg anbefaler at du bytter kjøler på prosessoren, og klokker opp til 3.8 GhZ ( det er vist en tydelig ytelsesforbedring ved 3.8 fremfor f. eks 3.6) Skjermkortet ditt var jo veldig dyrt da. Hva med å heller gå for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600369

Det er lillebror, til 1750 kr, og yter mer enn godt nok til resten av riggen din.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg ønsker helst ikke å bruke så veldig mye penger på et helt nytt oppsett akkurat nå, så derfor vil jeg helst holde meg til prosessoren jeg bruker.

Det å klokke opp prosessoren min virker som en god idè, men jeg har aldri prøvd meg på noe sånt før. Finnes det programmer som kan klokke opp, eller må jeg inn i bios? Har sett på noen artikler om overklokking nå, og begynner å få en anelse om hvordan det gjøres. Skal se om jeg prøver meg på det i morgen eller noe.

Takk for forslaget til skjermkortet der også. Ser ut som et mye rimeligere kjøp.

-Panduck

Lenke til kommentar

Haddde i praksis lik rigg som deg, men med 4870. E8400 og P5Q-Pro, jeg hadde rask kvalitetsram fra OCZ, vet ikke hva du har, men det er IKKE lurt å gå over 3.6 på orginalkjøler. Få tak i en OK kjøler, jeg brukte Xigmatek Achilles, den var grei nok, og så kjørte jeg prosessoren på 3.8 til vanlig, det gikk knirkefritt. Solgte maskinen litt senere, og har ikke hørt noe siden. Det var uansett en super rigg som holdt følge med stort sett alt nytt og uklokket. Sjekket nettopp opp scoren min, jeg klokket skjermkortet i tilegg, så vi havner sikkert på en noenlunde lik score, du får sikkert enda litt høyere, men jeg fikk altså 26k-ish i 3DMark05

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...