Gå til innhold

Bærbar til reise og underholdning

traveldag

Anbefalte innlegg

Ser etter en bærbar pc primært til bruk ved reise. Er en del ute og reiser, og flyr ofte 6-10 timer +mellomlandinger etc. Min 4år gamle toshiba satellite m100 med sin kapasitet på 2 timer før batteriet er tomt er klar for å byttes ut.

Det jeg ser etter er:

-lang batteritid ved filmavspilling

-ikke noe særlig større enn 14", men ikke av 10,1"-typen, håndterbar og komfortabel på fly

-harddiskstørrelse har ikke noe å si

-mulighet for å spille de fleste nyere spill med greie/medium grafikk innstillinger

-byggekvalitet, må tåle litt håndtering på flyplasser osv (har ikke vært noe problem på min sattelite m100, så kanskje dette ikke er noe å tenke på lenger?)

-har i første omgang tenkt meg en pris fra 4000,- til 7500,- , men kom gjerne med alternativer utenfor dette

altså en pc som er middels på ytelse, og god batteritid

takker for alle svar

Endret av traveldag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkt på en acer? Acer timeline X 3820TG

Dine krav:

snakk om 12 timer office bruk, er ikke helt sikker hva det blir med film avspilling.

Mindre enn 14" større enn 10"

Har HD 5650 1gb grafikkort, så ja den vil takle de fleste nye spill på medium

Vet ikke hva det du ser i god kvalitet, den er i ihvertfall lagd av aluminium/plastikk(?)

skjermen er ihvertfall av aluminium, mens rundt der med touchpaden/alt fra og med tastaturet og nedover er laget av plastikk(?) som ser ut som aluminium. prisen er rundt 8 000 tror jeg. er ikke helt sikker

kan jo kanskje søke litt rundt om aceren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...