Larsens Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hei, Jeg har brukt en del tid på å lese gjennom de ulike postene på forumet for å skaffe meg en oversikt over komponenter og sammensetninger, ettersom jeg ellers er ganske uerfaren når det kommer til PC og tilhørende deler. Jeg ønsker å kjøpe meg en ny spill pc som kan kjøre dagens spill uten nevnverdige problemer, men først og fremst World of Warcraft: Cataclysm. Jeg trenger en hel pakke, dvs. inkludert skjerm, tastatur, mus og høytalere. Jeg har forstått at valg av Intel eller AMD stort sett kan kokes ned til preferanser, og i dette oppsettet har jeg da valgt en AMD. Jeg vil ikke bygge PC selv, men jeg er selvsagt klar over at dette ville vært lønnsomt. Jeg føler meg ikke "skikket" til å bygge en PC og er heller villig til å betale litt mer for å få den ferdig bygd. Da dette er sagt, ligger budsjettet mitt på ca 13.500 kr. Jeg har satt sammen følgende PC på Komplett, med utgangspunkt i "Komplett Gamer Premium - AMD Vision Black": Cooler Master HAF X Big Tower Sort Chieftec Nitro Series BPS-850C 850W PSU ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 AMD Phenom II X4 965 Black Edition Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Samsung SpinPoint F3 1TB Creative A40 Creative Headset Fatal1ty Logitech MX518 Optical Mouse, Qpad|UC, Large Black, 3mm, Gamingmatte Logitech Gaming Keyboard G510 BenQ 24" LCD G2420HD Håper på svar. Vennlig hilsen Lars. Lenke til kommentar
Larsens Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Ingen som har noe å si på dette oppsettet? Kommer mest sannsynlig til å bestille dette snart, men vurderer å gå for AMD Phenom II X6 1055T, da denne nesten koster det samme som x4. Om dette er "nødvendig" kan vel diskuteres, men jeg antar det åpner for flere bruksmuligheter, da jeg jobber en del med photoshop etc. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Er vel bare vits med 6 kjerner hvis du rendrer, driver med video/musikkproduksjon o.l. Ville gått for kjappeste 4-kjerner evt en intel i7.. Også ville jeg vurdert en corsair ssd, på 60gb men samme pris. Kjappere den, da jeg ser at Crucial sin c300 bare har 70MB skriv, dog bra lesehastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå