Gjest Berrgen Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hei! Jeg har havnet litt i bakleksa på vennefronten i det siste. Havnet på litt feil skole, har venner i klassen, men dessverre ikke folk jeg "klikker" nok med til å bli etter-skolenvenner (dessverre). Har funnet på noe med noen av dem en gang, og satser på at vi muligens vil gjøre det flere gangen (men er redd for å ta iniativet selv, føler meg som gruppens "weakest-link" og er egenltlig litt redd for å bli avvist.) Har ikke så mange venner, og når to av dem stakk til utlandet i år, så ble det ganske tomt. Siden jeg ikke kan satse på å finne så mange nye venner på skolen (men jeg prøver, altså, prøver å få snakket med folk), så tenkte jeg å se litt utover! Hvilken aktiviteter er bra å melde seg på i Bergen i hensyn til å bli litt close med noen? Helst litt geeky alternativer, fotballtoget har nok gått for meg (selv om jeg trenger trimmen... ) Jeg har tenkt å gå på trommekurs hos AKKS, men de har ikke nye kurs før til våren, og jeg vil ikke sitte hjemme så lenge. Noen som har noen innspill? Jeg er en 17 år gammel jente, med rock, naturvern (allerede med i noe under det, så det er dekket) og fantasylitteratur som noen hobbyer ihvertfall. Er ikke så glad i politikken (har ikke klart å finne noen partier jeg liker), så noen ungdomspartigrupper er litt utelukket. Jeg kan forresten helt fint begynne med noe sport, men da helst på et lag som het FK. Dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Gutt 17 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Ikke at jeg vet så mye om å være jente. Men hallo. Du er en jente. På 17 år. Burde ikke være vanskelig for deg å bli kjent med folk, gjerne bli kjent med en gutt (Da å bli kjent med en gutt ikke skal være så vanskelig om du tar initiativ) som kan introdusere deg til hans omgangskrets, du blir kjent med disse, og de presenterer deg for sin omgangskrets osv. Finnes det ingen ungdoms-caféer (eller lignende) rundt der du bor? Du høres ut som en kjempeartig jente, og hadde jeg bodd i Bergen hadde jeg definitivt ville møtt deg. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest j18 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Lurer på dette jeg og, er selv 18 og bor i Bergen jeg også. Jeg har venner men ikke så mange med samme musikksmak og interesser som meg. Det som er enklest er vel å bli kjent med folk gjennom andre, men det er ikke alltid like lett. Men hvis du har interesse for noe kan du melde deg på f.eks. kurs eller noe slikt? Få deg en jobb? Se på deltisjobb.no for eksempel Jeg har interesser hvor jeg har meldt meg på kurs og det er ikke alltid man blir venner med folk bare fordi man har en interesse for samme ting. Det er ikke alltid man treffer folk i samme aldersgruppe heller. Men det kan jo være verdt å prøve? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det arrangeres med relativt jevne mellomrom forumtreff i Bergen. Treffene er en sosial greie hvor en som regel finner på noe sosialt av et slag. Alt fra tur på Fløyen til spising på byen og koselige "fester" hjemme hos folk. Treffene er kjempesosiale, og det er som regel en del gjengangere på treffene. Det er derfor fort gjort å bli kjent på folk om man går på et par av dem. Litt spredning i alder pleier det forsåvidt også å være, men som regel er de fleste rundt 20 +/- noen år. Andre muligheter er jo diverse ungdomsklubber (1880 kan kanskje være noe?) eller en eller annen form for hobby? Og hva er din definisjon på geeky? Og du kan vel begynne å dra på konserter og bli kjent med folk der? Er kanskje litt vanskelig når mange mindre konserter har 20 års aldersgrense eller mer. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Bor borte på Stord selv, og kjenner så og si ingen. Er 18 år og gutt jeg da, men det beste er å finne ut hvor ting skjer eller starte med en eller annen fritidsaktivitet Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Lurer veldig på hva den "geeky" delen innebærer. Burde da ikke være så vanskelig for deg å få venner, bare si hei! Endret 14. november 2010 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hei! Tusen takk for alle svar. Jeg vet det ikke burde være vanskelig, men jeg sliter for de om. Det jeg har mest problemer med er å gå fra skolevenner til "ekte venner", der man er med hverandre utenfor skolen og slikt. Var ikke så mye jeg la i "geeky", jeg liker fantasybøker og filmer svært godt (HP ), litt halvalternativ rock (Kaizers Orchestra f.eks.) og filmer litt utenfor det alt for mainstreame. Ikke noe utrolig merkelig, med andre ord. Problemet er at jeg ikke finner noen som mathcer mine interesser på skolen. Føler at jeg må moderere meg selv, det jeg sier og spøker om, slik at de andre skal skjønne hva jeg snakker om. I tillegg har vi veldig få fellesarealer på skolen vår, og i timene er det ikke lov med så mye snakking, så det blir til at jeg henger med dem jeg ble kjent med i første klasse. Jeg syter og bortforklarer mye, jeg vet at jeg er den eneste som kan fikse ting. Får begynne å se etter aktiviteter jeg kan melde meg på. (Har alltid trivdes i eget selskap, og har ikke hatt noe imot å være alene fra tid til annen. Problemet i år er derimot at to av de få vennene jeg har har dratt på utveksling, så jeg har ingen å ringe i helgene. Kan bli litt kjipt etter hvert.) Finner ofte på ting med miljøgruppen min, men det er ikke noen der jeg klikker så mye med at jeg vil være med dem på fritiden (wow, nå høres jeg drittsekk ut, men det er vel lov å innrømme? Det er fint å henge der, men ikke folk jeg ville ringt til.) Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Alle trives alene av og til, men som sagt, ta to kontakt med forskjellige folk. Lenke til kommentar
treant Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 vel, om du hadde blitt venner med klassevenna dine - så hadde du sikkert blitt kjent med omgangkretsen demmers... og dessuten så er alle forskjellige, og har forskjellige stil, tanker, meninger osv - det er det som gjør det artig med å møte andre mennesker! hadde vi truffet på torgalmmeningen og du hadde tatt iniativ til å tørrprate, så hadde vi sikkert endt med en kopp kaffi! men helt klart eklest å bli kjent med nye folk via en sosialgruppe ting... men du må fortsatt ta iniativet ! lykke te! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Halvalternativ rock faktisk. ^^ Selv liker jeg hel-alternativ rock, eller indie-rock/indie-pop slik det er definert idag (eksempelvis: Dungen, Elliott Smith, Jònsi etc). Det kan være vanskelig å finne noen man klikker med om man har litt spesielle interesser. Så det er ikke sikkert du finner noen i klassen din som har akkurat de samme interessene. Men må du finne venner fra klassen din da? Klart det er en fordel å ha venner som du også går på skole med. Men enda bedre er det vel å ha venner du har noe til felles med. Et tips ville jo for eksempel være å bli med i en filmklubb som interesserer seg for litt mer spesielle filmer, om det er det du liker. Så, prøv å finne en eller annen sosial aktivitet du interesserer deg for, og se om det finnes grupper for det i nærheten av der du bor. Jeg tror det er lettere å finne noen man faktisk har det artig sammen med, om man vet at de har noen felles interesser. Er veldig enkelt å si dette her, men kanskje litt vanskligere i praksis. Selv er jeg helt elendig på å finne venner. Men mye ligger i å ta iniativ tror jeg. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Blitt mer og mer interessert for hvert av innleggene dine TS. Du høres ut som en jeg kunne vært venn med Jeg er 17 år, gutt og bor i Bergen. Nå vet ikke du noe særlig om meg kanskje, men om du vil bli bedre kjent synes jeg du kan lage en bruker og sende meg en pm Hvis ikke (eller uansett egentlig) er forumtreff en god idé, som nevnt over ^^, Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Blitt mer og mer interessert for hvert av innleggene dine TS. Du høres ut som en jeg kunne vært venn med Jeg er 17 år, gutt og bor i Bergen. Nå vet ikke du noe særlig om meg kanskje, men om du vil bli bedre kjent synes jeg du kan lage en bruker og sende meg en pm Hvis ikke (eller uansett egentlig) er forumtreff en god idé, som nevnt over ^^, Tenkte meg noe slikt som dette ville dukke opp, selvfølgelig slår en gutt til når en jente poster slik. Lenke til kommentar
treant Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 391 har lest posten, 11 svar... alltid en som ska værra tøff i trynet mot han ene som har baller nok til å bli kjent med "geeky" fremmed jente i samme by... 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Blitt mer og mer interessert for hvert av innleggene dine TS. Du høres ut som en jeg kunne vært venn med Jeg er 17 år, gutt og bor i Bergen. Nå vet ikke du noe særlig om meg kanskje, men om du vil bli bedre kjent synes jeg du kan lage en bruker og sende meg en pm Hvis ikke (eller uansett egentlig) er forumtreff en god idé, som nevnt over ^^, Tenkte meg noe slikt som dette ville dukke opp, selvfølgelig slår en gutt til når en jente poster slik. Bra at noen tok steget før jeg tok det, men uansett, TS høres ut som en veldig interessant jente, sånn utifra interessene. Jeg hadde ikke hatt noe imot å hatt en sånn venninne! Bruker på forumet er jo en god start, hvis du ikke allerede har det! Edit: Slet litt med diverse formuleringer på "interessant". Ble litt bedre, men har alltid hatet det ordet! Endret 22. november 2010 av Zash Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Joda, enig. TS høres ut som en greit person hun, jeg bor selv i Bergen, men å spørre "skal vi bli venner?" over forumet synes jeg er litt for teit. :!: Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvorfor er det teit da? Funker gull det Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Litt OT, men jeg føler jeg må forklare hvorfor jeg kom inn og leste. Jeg tenkte at folk kanskje ville foreslå "heng med den blå steinen!". Det ville jeg selvsagt inn og advare mot. Når jeg så det var en jente som skrev første post ventet jeg på første kontaktsøkende gutt som gjerne vil bli venn med en geeky jente. Lykke til i jakten på vennskap... =) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ser ikke hvordan det er galt å søke vennskap, eller å svare en slik søken. Nå er det jo ingen som har sagt noe om å møtes på den blå steinen, men ser ikke problemet med å ta en prat over pm og kanskje finne tonen. Dette er noe jeg ser på som positivt, uansett kjønn eller alder. Skjønner jo at det ser "typisk" ut at jeg som gutt og jevnaldrende med TS (som er en jente) svarer på denne måten, men det får heller være. Jeg synes TS virker som en interessant person, og for å være ærlig ser jeg ingen grunn til at jeg skal være nødt til å forsvare innlegget mitt lenger oppe for noen her inne. Ellers ser jeg ingenting galt i å treffe fremtidige venner over et forum, det er da en like god plass som en hvilken som helst annen arena. Lenke til kommentar
Gjest :) Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvilken skole går du på TS? Ville bare høre om vi muligens gikk på samme skole så jeg kunne introdusert deg for litt folk. Er selv 18 og går 3.året. Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ser ikke hvordan det er galt å søke vennskap, eller å svare en slik søken. Nå er det jo ingen som har sagt noe om å møtes på den blå steinen, men ser ikke problemet med å ta en prat over pm og kanskje finne tonen. Dette er noe jeg ser på som positivt, uansett kjønn eller alder. Skjønner jo at det ser "typisk" ut at jeg som gutt og jevnaldrende med TS (som er en jente) svarer på denne måten, men det får heller være. Jeg synes TS virker som en interessant person, og for å være ærlig ser jeg ingen grunn til at jeg skal være nødt til å forsvare innlegget mitt lenger oppe for noen her inne. Ellers ser jeg ingenting galt i å treffe fremtidige venner over et forum, det er da en like god plass som en hvilken som helst annen arena. Meget bra innlegg Sitron, kunne ikke vært mer enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå