Gå til innhold

Hvor lang garanti/reklamasjonsrett er det på skjermkort?

NinjaPiraten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på hvor lang garatien på skjermkort er i forhold til norsk lov. De fleste kort kommer jo med 1-2 år, men norsk lov har ofte mye lenger garanti, vet det er diverse som har 5 år, som for eksempel TV, mobil eller en PC du kjøper hel.

Jeg har nemlig et 8800GTX som jeg tror er gåent, og jeg kjøpte det for 3-4 år siden. Har lest at 8800GTX har har masse problemer med overheating osv, men det er kanskje litt sent å klage over det når jeg har hatt det i 3-4 år. Men hvis garantien på skjemkort ligger på 5 år så skal det gå fint å sende det tilbake til der jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk lov sier ingeting om lengde på garantitid. Det som er regulert der er reklamasjonsrett (2 eller 5 år ved forbukerkjøp).

Garanti er noe produsent/salgsledd gir frivillig. Reklamasjosnrett er noe som sikrres i norsk lovverk. Du kan ikke reklamere hvis kortet ditt ikke har problemer. Hva mener du med "tror er gåent"?

feil som skyldes bl.a. feil bruk, brukerfeil, støv etc dekkes ikke av reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar

Jeg vet det er gåent. Det er ikke bruker feil. Har et 8800GTX kort. I går frøs PCn min plutselig midt i spilling og det var røde og blå striper på skjermen. Har funnet ut at det ikke har noe med drivere eller noe sånn å gjøre. Windows rapporterer feil på kortet og har skrudd det av.

Drit i hvordan jeg vet at det er feil på kortet. Jeg er 100% sikker at det er feil på kortet og det er ikke min feil. Jeg renser PCn regelmessig for støv og er meget forsiktig, det er ikke noe jeg har gjort som har skapt dette problemet.

Hvor lang reklamasjonsrett er det på skjermkort? Det er spørsmålet jeg vil ha svar på, ikke noe annet. Har funnet en annen tråd her hvor en sier 5 år, men vil bare være helt sikker. Har også sendt mail til nettbutikken jeg har kjøpt det hos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...