Gå til innhold

Fest på nyttårsaften, tips?

Anbefalte innlegg

Det gikk fint. Det var ikke så mye. Det synes ikke at det har vært spy og øl der og det lukter ikke. Familien min er fortsatt ikke hjemme, men jeg pratet med faren min i går. Da jeg fortalte om skadene, sa han at det var greit og lo. Han hadde ventet noe mye verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

consider yourself lucky :p

husker svært lite fra selve festen, men våknet i en stol der i 11-tida dagen etter. Teppet var dekket med yoghurt, øl, sjampis, oppkast, stearin og kalkun (!), det var knust glass overalt, og rundt 8 stk som sov i stua. I tillegg til en haug med tomgods på bordene rundt omkring, var det nok rester etter diverse narkotika til å få en arrestert. Underetasjen var ikke særlig bedre. Det ble rydda effektivt til klokka 6 på kvelden.

Selv hjalp jeg til med tomflasker, før jeg forsvant fort som f... heldigvis ikke mitt hjem.

Skal aldri ha fest hjemme.

Lenke til kommentar

Foreldrene mine kom hjem på fredag. Jeg var ikke hjemme da, men i dag var det noen ting pappa ikke var helt fornøyd med. Den ene lyktestolpa vår er løs, så jeg får en jobb å gjøre til våren hvis fundamentet er ødelagt. Han fant også kinaputter som var gjemt i kjøkkenskapet. Et par håndklær med spy som jeg hadde gjemt bort og glemt, måtte kastes. Og på badet fant han en toalettmappe og en lilla g-streng som ikke tilhører noen her i huset.

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg gjerne fortalt dere at alt gikk kjempebra og at det ikke var noen problemer, men det skal jeg ikke. Nesten alt jeg fryktet, og enda mer, hendte på nyttårsaften.

Et par timer før selve festen kom de første gjestene, som ellers ville hatt problemer med å komme seg fram. Kort tid etter gikk den første tingen galt. En av gjestene ville se på det nyoppussede badet mitt, og da han skulle åpne dusjdørene, datt den ene dørknotten av. Det var et uhell som kunne skjedd hvem som helst, så det var ikke noen fare. Så kom noen flere av gjestene, så det var akkurat plass i sofaen og stolene i den ene stua. Vi pratet, lo, hørte på musikk og spilte drikkeleker for å komme litt i gang. Den første timen av festen startet kjempebra. Så kom resten av gjestene og da ble det litt mer bråk. Jeg var litt bekymret for at høyttalerne skulle sprenge, men jeg fikk ufrivillig se at de tålte maks volum.

Jeg koste meg veldig på denne tida. Jeg glemte å følge med, mens ting gikk sin gang. For hele denne tiden da min verden var bekymringsfri, ble én person dårlig først. Hun spydde først ned doen min, så la hun seg på en oppblåsbar madrass jeg hadde gjort klar i kjellerstua. Der lå hun resten av kvelden og natta med ei bøtte og var dårlig. Litt etterpå ble de to neste dårlige. Én spydde på toalettet, den andre i dusjen. Han ene fant ut at han var bedre, så han gikk opp igjen. Den andre la seg på sofaen i kjellerstua og spydde og sølte øl på sofatrekket.

Så hadde noen funnet kjøleskapet som var godt gjemt i boden. Folk fant maten og tok med en av flaskene (heldigvis bare én) med vinen til faren min opp. Der lå også skilpadda vår i dvale i en plastboks. Noen hadde hørt dette, så de lurte på om det var sant og luftet til og med et forslag om å spise skilpadda. Da ble det fort mye mas, og jeg måtte finne håndklær og papir til de to som lå og spydde. Jenta som lå på den oppblåsbare madrassen klarte på et punkt å hekte fast ringen sin, så den punkterte. Så måtte jeg fort opp og jeg skrudde ned musikken, for en venn tipset om at forsterkeren var gloheit. Han sto der og fulgte med og kjølte den ned for meg i noen minutter. Da ble jeg avbrutt av grisehyl som ble fyrt av på trappa og hele gangen var full av røyk.

Hele den tida da jeg koste meg uvitende om alt som skjedde, hadde jeg drukket mer enn det som opprinnelig var planen. Jeg tillot meg å gi bort ølet og heller ta imot vodka. Jeg fikk en lommelerke med drikke som takk for at jeg hadde fest. Rundt klokka elleve tenkte jeg å bremse ned litt, men jeg glemte meg stadig og drakk av lommelerka som hele tida var lett tilgjengelig i lomma. Utafor hoveddøra sto en gjeng å røyka, og han ene som hadde spydd bestemte seg for å begynne å røyke tobakk for harde livet. Og så visst ble han dårlig av det også.

Jeg fikk en liten pause da klokka nærmet seg tolv, for da trakk nesten alle ut til gårdsplassen for å se på fyrverkeriet. Da var jeg på høyden av drikkinga mi og da vi sto og nøt fyrverkeriet kom en venn med en pipe som han ikke visste hvem som eide. Jeg har aldri røyket noe som helst tidligere og hadde ingen planer om det heller, men nå har jeg prøvd hasj. Vi gikk inn igjen, men en rakett fra naboen sitt hus hadde ubemerket funnet veien til verandaen min mens vi var ute. Og noen folk valgte å gå inn verandadøra og klatre over sofaen for å komme seg inn igjen.

Nå klarte jeg å skjerpe, for ting begynte å gå langt. Klokka ett kom de første ubedte gjestene. Jeg ba dem gå, men de ringte resten av folka jeg går på skole med. Etter hvert var ca tjue mennesker inne i gangen min og ti andre ubedte gjester var rundt på andre steder i huset. Jeg ringte naboen, men han var visst ikke hjemme, Stig heter han. Men folk trodde at jeg hadde snakket med ham. "Uææ, Stig kommer!" sa de frøste ubedte som hadde kommet, og gikk. Jeg sa til resten av gjengen at festen var over og at de kunne gå. Jeg utløste alarmen ved et uhell, og den ringte bare i fem sekunder, men folk ble skremt av dem også. Så gikk jeg til sikringsskapet og skrudde av hovedstrømbryteren, og da jeg slo på strømmen igjen fem minutter senere, var alle uinviterte borte. Et par av de virkelige gjestene hadde sittet i sofaen i den ene stua oppe, rommet ved siden av gangen, uten å få med seg at noen uinviterte hadde vært der. Andre hadde hjulpet meg med å kaste ut folk. En venn ringte faren sin og fikk han til å kjøre hjem folk som samlet seg på veien utenfor tomta.

Da var festen over for de fleste. Noen takket for seg og gikk, mens resten ryddet det som måtte tas med en gang. Noen hadde tatt med seg et bilde fra gangen og hengt det på en lyktestolpe ute. Noen hadde smelt kinaputter i drivhuset, så det måtte åpnes og luftes ut. Og noen hadde fylt skålene i papegøyeburet (uten papegøye) med øl.

Jeg våkner alltid tidlig etter en fest, så jeg sto opp etter et par timer med søvn. I noen timer satt jeg på sofaen i stua, så gjennom huset og ryddet opp pappkrus, bokser og flasker. Jeg hadde fortsatt sju gjester i huset som sov. Jeg prøvde å vekke dem, så jeg kunne lage litt skikkelig mat til dem. Ei jente hadde allerede ligget våken en stund på eget rom med typen, så hun sto opp, men resten trengte fortsatt en time eller to. Vi lo av bildene på kameraet til venninna hennes og så på Charlie og sjokoladefabrikken. Da folk begynte å stå opp, spiste vi og planla hvordan vi skulle få huset i stand igjen. De fleste var enige i at det ene badet så ut som en svinesti og bare luktet død og fordervelse, men alle mente at det var jeg som måtte vaske der, i og med at det var mitt hus. Gulvet måtte jeg vaske fire ganger før det så rent ut. Det verste var å rense sluket og filteret i dusjen. Det er ikke morsomt å vaske opp i spy som ikke er mitt eget. Halvveis fordøyde sjokoladebiter og ting jeg ikke vet hva en gang var, måtte jeg pelle fra sprinkler for hånd.

Alle var slitne, så etter grovarbeidet satte vi oss ned og så film. Så dro alle bortsett fra to stykker. Han ene hadde planlagt å bli hele helga, for han bor i nabobyen, han andre gadd bare ikke å dra hjem. Vi tre tilbrakte dagen med å minnes alt som var skjedd, se film, spise kebab og høre på musikk. Jeg gjorde resten av vaskinga selv og lot dem slappe av. Han som ikke orket å dra hjem sov over igjen og ble hentet i dag.

Nå er jeg alene. Huset er rent. Ingenting er stjålet. Jeg har massevis av flasker og bokser å pante. Én lyspære har røket. Den oppblåsbare madrassen er punktert. Bildet som ble hengt ute er blitt keivt inne i ramma, så teipen må skjæres opp. Jeg får bare vente til familien kommer hjem og pynte litt på historien, så kan pappa fikse de tingene selv. Jeg håper på et skikkelig snøvær så sporene på verandaen og til drivhuset forsvinner, selv om innsiden ser helt fin ut. Det finnes ikke spor av det andre som skjedde. Jeg syntes at festen tok av litt for mye og at det ble hektisk og mye å rydde og vaske, men i alt var det en bra fest. Jeg løste det meste bra. Jeg angrer ikke på at jeg hadde fest.

Jeg fant akkurat ut at tranen min er borte og at noen har tatt/brukt alt dasspapiret mitt. Da stiller det seg litt annerledes.

Morsom historie :) Er selv ny i forumet, men det ser ut som at det gikk bra. Ikke morsomt å tørke opp andres spy, så prøver selv å unngå hjemmefester. Men ting kunne ha gått verre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...