Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen naturfag, hjelp

skyr

Anbefalte innlegg

Jeg har lest så mye forskjellig på nettet, og har selv funnet ganske lite informasjon om hvordan eksamen skal avholdes.

Jeg tar opp naturfag fra vg1 (jeg går i vg2) og var ikke helt fornøyd med karakteren.

Det er først skriftlig, og noen dager senere muntlig.

Skal man gjennomføre forsøk? Som for eksempel?

Det var ikke mange forsøk vi gjorde i 1. klasse, bare lage hudkrem og sånt, og det tror jeg ikke vi får på eksamen. Noen som har erfaring og vet hva som skjer på muntlig eksamen som kan forklare meg det?

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv opp til naturfag eksamen om noen dager.

Eksamen er to delt.

del 1: 50 spørsmål, hvert med 5 alternativer

del 2: Dette er den muntlige delen, sensor kommer da til og spørre rundt spørsmålene du evt hadde feil på i del 1 eller spørre videre på noen.

Begge er på samme dag og ferdig under 2 timer,

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Men vet du om man får noen praktiske oppgaver, om at man skal gjennomføre et forsøk(labb forsøk)? Jeg har lest på flere forum at man får det.. Men jeg går jo opp som privatist, og har ingen mulighet til å øve på forsøk :S

Og forresten, har du begge på samme dag? Altså naturfag eksamen for vg1?

Jeg har skriftlig 18, og muntlig 29 :S

Lenke til kommentar

Naturfag eksamen vg1 (kunnskapsløftet) har ikke noe praktisk forsøk. Kun den skriftlige delen + spørring rundt spørsmålene.

Det er ikke noe muntlig eksamen i Naturfag vg1 heller.

Kilde

Denne skriftlege, sentralgitte flerivalsprøva er første del av

eksamen for deg som tek eksamen som privatist. Denne

delen av eksamen skal hjelpe deg til å få vist breidda i

kompetansen din i faget.

Den andre delen av eksamen er ein munnleg, lokalgitt del

som tek utgangspunkt i det skriftlege oppgåvesvaret ditt.

den munnlege eksamenen vil du få høve til å vise kor godt du

forstår faget.

Hugs å levere inn heile oppgåveheftet!

Kilde : http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Fellesfag_vgs/V08/NAT1002_Naturfag_v08.pdf

Hele ferdig på 2 timer. Ser ikke hvordan du har fått 2 datoer da det hele er ferdig på 1 dag. Jeg snakker om studiespesialisering natufagen fra vg1. Går du yrkesfag els så er det fult mulig dere skal ha praktisk.

Lenke til kommentar

Det var da veldig rart... jeg går studiespesialiserende, og ifølge planen er det munlig-praktisk del. Jeg har fått to datoer :S

Jeg hadde naturfag i 1.klasse på videregående, og er ikke fornøyd med karakteren. Og det er kunnskapsløftet ja... hm..

Hva er det du tar da? naturfag fra 1.klasse på vgs du også? Kan du linke kompetansemålene dine?

Lenke til kommentar

Går vg3 studiespesialisering nå, var ikke fornøyd med vg1 naturfag så tar det opp nå.

Har fått brev i posten av privatist web der det står 1 eksamens dato, 18.11.10.

Læreboken jeg brukte i vg1 var Senit.

Jeg meldte meg på eksamen via rådgiver så det var han som fikset dette for meg :p, men koden var nat1002, og med et raskt googel søk får jeg opp dette, så er nok riktig:P

NAT1002 Naturfag, Vg1 studieforberedende utdanningsprogramm

Edit:

Ser også at hvis du har melt deg på 1001 eller 1003 så er det en praktisk del med forsøk, hva er koden din ?

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Jeg har meldt meg opp i NAT1002 jeg også, og hvis du ikke har praktisk forsøk så har nok ikke jegdet heller da. Men det var litt merkelig at jeg har en eksamen 18 nov, og en 29 :S Får snakke med rådgiveren på mandag da..

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt rundt, på Udir.no og sett på vurderingsplanen og linken du sendte, og du har nok helt rett. NAT1002 som er for vg1 er bare skriftlig del, og muntlig del med utgangspunkt i den skriftlige delen (ingen praktiske forsøk som må gjennomføres) Ble veldig lettet nå, har jo ikke mye erfaring med de labforsøkene)

Tar uansett en prat med rådgiver, tror ikke du trenger å bli nervøs for noe;)

Lenke til kommentar

Fikk 4, er på ingen måte fornøyd med dette resultatet. Fikk 25/30 poeng (karakteren 5+) på skriftlige men de synes jeg ikke forsvarte den karakteren under den muntlige delen. Bare dritt.

Noen som har noe informasjon angående klaging når det kommer til privatist eksamen? Må jeg snakke med læreren på nytt eller blir klagen behandlet utenom skolen ?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke 25 av 30 poeng forsvarer en 5+. Det er vel heller en blank femmer i beste fall.

Angående klaging skal du vel klage til Privatistkontoret, men det er jeg heller ikke sikker på. Nå vet jeg ikke hvordan det er med muntlig/skriftlig eksamen, men jeg mener det er slik at det kun er formelle feil du kan klage på ved en muntlig eksamen. Her er jo naturfag i en særstilling, så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 28/30 på flervalgsoppgaven, men ble informert etterpå at 30/30 på flervalgsoppgaven kvalifiserer ikke til en 6. 30/30 kvalifiserte til en femmer, og om man ville høyere så måtte man bevise det i den muntlige høringen.

Fikk 6!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...