Gå til innhold

Store hodetelefoner for bruk med PC - høre på musikk og film

Anbefalte innlegg

Jeg har Denon C751 i dag, som jeg bruker når jeg er ute på bussen, osv. Men hjemme har jeg gjerne mer behov for større hodetelefoner som er mer behagelig for bruk med pc, og når jeg drar på turer.

Bruker da gejerne:

Online kurs om fotoredigering

Spotify premium

Film

Jeg har sett på:

AH-D5000 (ja - dyre, men vil forskjellen gjøre seg merkende?)

Sennheiser HD 650

Beyerdynamic DT 990

Beyerdynamic DT 770 Pro

AKG K 272 HD

pris er foreløpig ikke noe issue - jeg vil ha best lydopplevelse i forhold til det jeg skal bruke til, isolere ut støy osv. Gjerne også en som kan tas ut, kan jo hende jeg kjeder meg fryktelig på bussen, så kan være greit å flytte inn i en annen verden :)

Jeg vurderer å kjøpe en slik i tillegg - og foreløpig har DT990 prem med ohm 32 vært den jeg har sett mest på - det virker som den vil funke best med mine behov?

Link til den jeg vil kjøpe:

http://www.techenclave.com/reviews-and-previews/fiio-e7-usb-headphone-amplifier-dac-169245.html

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

dette blir nok bare delvis svar på dine spørsmål:

Det er overhengende fare for at du ikke vil kunne dra nytte av potensialet til noen av de nevnte hodetelefonene hvis forholdene er slik du skisserer (kanskje med unntak av DT770 Pro(?)). Jeg tenker da først og fremst på det tilsynelatende fraværet av ("skikkelig") hodetelefonforsterker og lydkilde(-r).

Hvorvidt den forsterkeren du nevner holder mål lar jeg bli opp til andre å kommentere.

Når det gjelder lydisolering kan jeg nevne at dette så å si er fraværende for Denon AH-D5000 (basert på egen erfaring med D2000, som formodentlig er sammenliknbar pga. samme design). Størrelsesmessig vil jeg heller ikke karakterisere den (dvs. D2000) som særlig mobil. :)

Lenke til kommentar

Så jeg kan kanskje droppe ned på DT770? Det virker som mange tester sier at 32 ohm utgaven vil fungere meget bar med bærbare spillere, og forskjellen til 990 er minimal for den normale brukeren.

Denon ser jo vitterlig pen ut, men noen påpekte at byggkvaliteten gjorde den noe utsatt ved øreputene.

Noen andre modeller som kan passe bedre? AKG har jo 242 og 272 HD feks?

Lenke til kommentar

Av hodetelefonene du nevner er det bare DT770Pro som isolerer støy og er portable til en viss grad. Hvis du synes DT770Pro har for mye bass, bør du prøve DT770 Consumer. Den lyder som en lukket DT990 (smalere lydbilde).

Andre alternativer i samme klasse er: Shure SRH-440 og SRH-840, Audio-Technica ATH-M50, Denon D-510 og D1100, Sennheiser HD280Pro og HD25 1-II.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

I forhold til bruksmønster du nevner i første innlegg vil jeg si det er håpløst.

D2000 (og D5000) isolerer nesten ingenting, de er STORE (større enn DT770Pro), innfestingen av øreklokkene er ikke spesielt robust (bra nok for bruk i stua men selv der behandler jeg dem med forsiktighet), impedans er lav men for å yte best er en egen amp nødvendig.

Samlet vil jeg si at D2000 (og D5000) ikke egner seg til portabel bruk.

Hvis du vil ha portabel/lydisolerende Denon, bør du heller se på D510 eller D1100.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...