Gå til innhold

Skjermkort ødelagt? Syns jeg hørte en 'poff' lyd

Venerable

Anbefalte innlegg

Få minutter etter jeg satt meg ned foran PC-en i dag hørte jeg en svak poff-lyd. Like etter kom det en haug meg bugs/artifacts på skjermen og alt gikk til helvete. Etter restart har tydeligvis det intrigerte skjermkortet blitt aktivert i stedet og dette feilikonet har dukket opp:

post-38731-0-40179000-1289650734_thumb.jpg

Jeg vil tro det er ødelagt. PC-en er snart to og ett halvt år gammel, men dette er det første skikkelige problemet. Kan noen anbefale et nytt skjermkort? Jeg spiller en del, men kan det stemme at skjermkortutviklingen har stagnert en del i det siste? Føler jeg har klart å spille alle spill helt greit med GX2-en. Så behøver nok ikke det helt siste nye store akkurat.

Kabinett: Antec Nine Hundred

HK: Gigabyte GA-X48T-DQ6

GPU: GeForce 9800 GX2 1GB

CPU: Intel Core 2 Duo E8400

RAM: Corsair 6GB 1333MHz DDR3 DHX

PSU: Thermaltake ToughPower 1000W

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver du og skrur av maskinen om natta eller lar du den stå og gå?

Er bare litt nysgjerrig akkurat her, driver fortsatt og samler litt mer data på fenomenet Nvidia har skapt med 8xxx, 9xxx og GT200 serien brikker hvor de så langt ser ut til å ha dødd etter ca 2 år.

Lenke til kommentar

Vet du statistikken for hvor mange som pleier å la PC-ene stå på om natta da? Jeg mener det kan jo være at det store flertallet skrur dem av, og dermed selvsagt at flertallet av de ødelagte korta også skjer i slike tilfeller.

Just a thought :)

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...