Venerable Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Få minutter etter jeg satt meg ned foran PC-en i dag hørte jeg en svak poff-lyd. Like etter kom det en haug meg bugs/artifacts på skjermen og alt gikk til helvete. Etter restart har tydeligvis det intrigerte skjermkortet blitt aktivert i stedet og dette feilikonet har dukket opp: Jeg vil tro det er ødelagt. PC-en er snart to og ett halvt år gammel, men dette er det første skikkelige problemet. Kan noen anbefale et nytt skjermkort? Jeg spiller en del, men kan det stemme at skjermkortutviklingen har stagnert en del i det siste? Føler jeg har klart å spille alle spill helt greit med GX2-en. Så behøver nok ikke det helt siste nye store akkurat. Kabinett: Antec Nine Hundred HK: Gigabyte GA-X48T-DQ6 GPU: GeForce 9800 GX2 1GB CPU: Intel Core 2 Duo E8400 RAM: Corsair 6GB 1333MHz DDR3 DHX PSU: Thermaltake ToughPower 1000W Endret 13. november 2010 av Venerable Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Ser du noen svarte flekker på skjermkortet? Høres ut som skjermkortet er ødelagt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det er en reklamasjons-sak! Lever det tilbake! Lenke til kommentar
nwB.ViPeR Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Høres ut som det er ødelagt ja. Kansje dette kortet er greit siden du ikke trenger det ALLER nyeste. Endret 13. november 2010 av nwB.ViPeR Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hvorfor kjøpe nytt når man har reklamasjon? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 (endret) To og ett halvt år etter? Varer slikt så lenge? Endret 13. november 2010 av Venerable Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Du har 5 år reklamasjon, og trolig enda mye igjen på garanti å gå på. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Alright fint. Tusen takk. Da får jeg ta det ut og kikke litt, og kanskje prøve å starte opp om igjen for å se om jeg kan finne en bekreftelse på at det er ødelagt først. Og så kontakte Amentio. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Driver du og skrur av maskinen om natta eller lar du den stå og gå? Er bare litt nysgjerrig akkurat her, driver fortsatt og samler litt mer data på fenomenet Nvidia har skapt med 8xxx, 9xxx og GT200 serien brikker hvor de så langt ser ut til å ha dødd etter ca 2 år. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 I løpet av de 2,5 årene har den stått kanskje 30% på og 70% av om nettene. De 30% den stod på var for over 1 år siden. Lenke til kommentar
nwB.ViPeR Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hvorfor kjøpe nytt når man har reklamasjon? Aha. Glemte at han kunne reklamere på det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hmmm enda en i rekka da tydeligvis. Grunnen er slik at disse kortene dør raskere om de er i en maskin som blir avskrudd om natta. Det beste du kan gjøre for en maskin med ett NV kort av denne serien er å la det stå og gå døgnet rundt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Vet du statistikken for hvor mange som pleier å la PC-ene stå på om natta da? Jeg mener det kan jo være at det store flertallet skrur dem av, og dermed selvsagt at flertallet av de ødelagte korta også skjer i slike tilfeller. Just a thought Endret 13. november 2010 av Venerable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå