Gå til innhold

Pipelyd i høyttalere men ikke i headset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke høyttalere er det snakk om ?

 

Dersom det er et pc-anlegg f.eks vil jeg anta at støyen kommer fra den integrerte forsterkeren.

 

Antar at når du sier hodetelefoner kobler du hodetelefoner til samme utgang fra lydkortet men opplever ikke støy?

 

En kan da anta at støyen ikke kommer fra lydkort, men fra en enhet mellom lydkort og høyttalere.

 

Anbefaler at du også prøver pc-anlegget fra en annen kilde en pcen. Eks en cd-spiller med RCA utganger (trenger typisk overgang RCA-3,5mm hunn).

 

Når du først har identifisert kilden til støyen kan eliminasjonen starte ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei beklager sent svar, men jeg har vært offline siden før jul.

 

Da er det nok den interne forsterkeren eller dårlig intern kobling som danner støyen. Det kan også være at den interne kraftforsyningen lager støy som smitter over på lyden. Det er lite å gjøre med dette. Du kan prøve å ta det opp med butikken, men normalt må man gjerne også forvente litt støy av så billig utstyr. Er lyden veldig plagsomt har du nok grunn til reklamasjon. Plugges høyttalerene forresten direkte til veggen for strøm, eller ligger det en sort boks på (kraftforsyningn PSU/trafo) i forbindelse med høyttalerne ?

 

Jeg har samme problem med en KWM svitsj jeg kjøpte fra Clasern for en slikk og ingenting. Produksjonsmålet har vært pris over kvalitet og den lager derfor "svisj sving pinnnng" lyder. Heldigvis er denne støyen for min del ikke hørbar når det står musikk på (overdøves).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...