Gå til innhold

Kabinettvifter

Anbefalte innlegg

Sist jeg bygget pc skjedde det i ett nærmest hermetisk lukket kabinett med en celeron 300 som jeg lett overklokket til 416...som var nærmest wow den gang ;-)

Det jeg lurer på (som dere sikkert skjønner er det en stund siden jeg bygget) er om dagens prossesorer utvikler så mye mer varme at man er nødt til å ha kabinettvifter også??

Eller er dette også en del av "konkuranse" instinktet her på forumet?? om å gjøre å få lavest mulig temp.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neineineinei. Med mindre du skal kjøre krafitge prosessorer (3000+ osv) på SVAKE vifter (Silent Twin f. eks) så går det meste fint. Ikke noe behow for kabinettvifter. Derimot, hvis du tenker på å overklokke teller hver grad du kan få CPUen lavere. Så 4-5 kabinettvifter som senker tempen med en 10 grader er ikke å forakte nei. Men til "vanlig" bruk holder det med en normal vifte

Lenke til kommentar
Hmmmm...så med denne viften Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 2800+

kan jeg vel ikke regne med noe mer en 2800 da?? (på en barton 2500)

Må altså skaffe bedre cpu vifte + kabinettvifter....

spørs hva du selv vil ha i temp ?

hvis du er fornøyd med ca 50 grader,holder det kansje med Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 2800+Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 2800+

men skal du ha 40- 45 bør du kjøpe deg bedre cpu-kjølervifte og kabinet-vifter.

jeg har volcano 7+ og 2 kabinet-vifter,da ligger tempen på 38-40 grader.

Lenke til kommentar

hehe ... den slotHO-FAN saken bruker en av pci åpningene bak... alle (99,99+?) nyere kab. har egne ordninger for 80mm vifter ... bak ... og foran... og noenganger på sidene ...

... muligens også på toppen...

Men ikke under.

Eller ...:shrug:?

Pass på å kjøp neon stille (Enermax eller papst ... er ikke ekspert på akkurat det der ...)

Lenke til kommentar
Hmmmm...så med denne viften Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 2800+

kan jeg vel ikke regne med noe mer en 2800 da?? (på en barton 2500)

Må altså skaffe bedre cpu vifte + kabinettvifter....

spørs hva du selv vil ha i temp ?

hvis du er fornøyd med ca 50 grader,holder det kansje med Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 2800+Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 2800+

.

Da er jeg nesten tilbake til mitt opprinnelige spørsmål,du spør om jeg er fornøyd med 50 grader.....jeg mener hvis ingenting tar skade er jeg vel det??....

Lenke til kommentar

nei ... du trenger ikke å bekymre deg før tempen passerer 70 .. den skal vel strengt tatt tåle opp mot 85, tror jeg.

Du kan prøve først, og heller kjøpe kab. vifter etc. dersom du synes det blir for varmt

EDIT: BTW- jeg personlig liker ikke at CPU tempen passerer 60, selv om det er "trygt" .... Er vel en CPUfobi (trorpinnadø*meg den er smittsom, mange på forumet som har den ...).

*(Va det ordet bedre ....?)

Lenke til kommentar

Før jeg fikk vannkjøling hadde jeg bare ei 120mm vifte i døra som blåste rett inn på CPU kjøleren. At det er lurt å bruke filter oppdaget jeg ganske fort :lol:89v.jpg

Fikk temperatur på 44 IDLE. Husker ikke load... Jeg hadde AMD Athlon Thunderbird 1,4Ghz som ganske så varm. Den er 5 grader varmere enn XP 2600+ som jeg har nå :lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...