Frk.Lilla Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Prøver å lære meg å sette sammen flere bilder til ett bilde. Evnt ved siden av hverandre eller ett par oppå ett bilde. Har PS cs5 og LR, kan jeg bruke noen av de? Og evnt. hvordan? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 hva med og bruke Adobe Photoshops Photomerge. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Tror jeg er dårlig til å forklare Men jeg tenkte mer sånn om jeg har tre bilder av ett barn, så er det ett som er hovedbildet og de to andre ligger oppå det bildet igjen. Eller fire bilder av ett barn som sette sammen som ett bilde, to øverst og to nederst Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Tror jeg er dårlig til å forklare Men jeg tenkte mer sånn om jeg har tre bilder av ett barn, så er det ett som er hovedbildet og de to andre ligger oppå det bildet igjen. Eller fire bilder av ett barn som sette sammen som ett bilde, to øverst og to nederst Hvis du har Lr3, finner du den funksjonen under print modul. http://www.digital-photography-school.com/lightroom-3-print-improvements Kollasje er vel ordet du er er ute etter Endret 13. november 2010 av Inc Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Dette kan du selvsagt gjøre i PS. Bare åpne et nytt dokument/bilde, pass på at det er stort nok, du kan klippe det til senere. Så åpner du de bildene du skal bruke, så er det bare å trekke de bildene inn i det nye dokumentet og legge de der du vil. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Dette kan du selvsagt gjøre i PS. Bare åpne et nytt dokument/bilde, pass på at det er stort nok, du kan klippe det til senere. Så åpner du de bildene du skal bruke, så er det bare å trekke de bildene inn i det nye dokumentet og legge de der du vil. Det går ikke hos meg Får ikke dradd over noen bilder til den fanen der det nye dokumentet ligger. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Hvordan type filer er det snakk om? Edit; Åpne et nytt dokument. Så åpner du mappen der bildene ligger og velger ut de bildene du skal bruke. Deretter trekker du de inn i PS. Så kan du grovplassere bildene (bekreft med "V" på verktøylinjen når du har plassert bildet. Når du har gjort det gjør du det med de andre bildene også. Da har du alle bildene i et dokument og kan flytte de hit og dit. Endret 13. november 2010 av awesnes Lenke til kommentar
sidewinder Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Er på utkikk etter akkurat det samme som deg, har også CS5, men virker som man må ha gått 15 år på Photoshop skole for og få det til.... Skal ha alt på et bilde som er 15x10cm et hoved bilde og 3 små den ene siden.. Endret 14. november 2010 av sidewinder Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Skal du skrive det ut ? De fleste skrivere har et program som gir deg mulighet for å lage en collage/kollasj. Endret 14. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
sidewinder Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Skal du skrive det ut ? De fleste skrivere har et program som gir deg mulighet for å lage en collage/kollasj. Ja, men da får jeg et oppsett som ikke er helt slik jeg vil ha :/ Vanskelig og være kravstor, spessielt når man ikke kan håndtere photoshop Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vel,da får jeg google for dere Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Enkelt. http://picasa.google.com/ Picasa er ett enkelt og gratis bilderedigeringsprogram og bildefremvisingsprogram. Der er en otion som heter kollasj, der kan du legge til flere bilder og lage dem så store du vil forskjellige effekter osv. Alt til ditt ønske. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Dette kan du selvsagt gjøre i PS. Bare åpne et nytt dokument/bilde, pass på at det er stort nok, du kan klippe det til senere. Så åpner du de bildene du skal bruke, så er det bare å trekke de bildene inn i det nye dokumentet og legge de der du vil. Det går ikke hos meg Får ikke dradd over noen bilder til den fanen der det nye dokumentet ligger. Her var det mye svadasvar. Mitt tips: Åpne alle bildene i PS + et nytt i den størrelsen du ønsker med den fargen du ønsker på bakgrunn. Det er det samme om du bruker Windows eller OSX. Jeg ref. til MAC-versjon heretter. ("Eple" er det samme som ctrl i windows) Marker ett av de åpne bildene med "eple"+ a. Copy og Paste i den nye tomme dok. Det legger seg som et nytt layer. Gjenta det med hvert av bildene (som er åpne) og du vil få et nytt layer for hvert bilde. I hvert layer bruker du "eple" + t til å skalere og rotere motivet. Lagre det nye dok som PSD-fil (da kan du redigere lagene på nytt senere) og som en jpg (hvis du foretrekker det til utskrift). Kontakt meg direkte dersom du ikke får dette til. JKKLstudio.com - Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå