Gå til innhold

Treg Altibox-dekoder

Anbefalte innlegg

Vi har hatt internett og tv fra Altibox siden mai, og selv om jeg er generelt fornøyd må jeg si meg misfornøyd med dekoderen fra Altibox. Den er alt for ofte veldig treg, fra jeg trykker til den reagerer tar det iallfall 3-5 sekunder. Noen ganger reagerer den ikke i det hele tatt, jeg må sikte høyt, lavt, på sida, opp, ned og over alt før den plutselig bestemmer seg for å virke i noen sekunder og så fryser igjen. De som bor i andre etasjen her har pvr-dekoderen fra Altibox, og har samme problemet.

Det jeg lurer på om dette er et kjent problem med altibox, eller om det er vi som har vært uheldige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Altibox benytter 1910 bokser fra Motorola som HD dekodere.

Hadde en tilsvarende boks hjemme (NextGenTel IPTV), den hadde ok responstid. Byttet da til PVR 1963 boksen, den var langt raskere og er strålende fornøyd med den.

For din del så virker det som det er en responstid som slår inn, så da lurer jeg på om "tregheten" kun er ved kanalbytte eller om det er på alt du gjør, i såfall bytt batterier på fjernkontrollen. Dekoderen kan også ha fått en "loop" i programvaren, da må du dra ut strømmen på dekoderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...