TheCatIsALie Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hovedkortet får strøm, lyset lyser. CPU får strøm, vifta går. Skjermkort.. vet ikke. Harddisk.. virker død, men har prøvd flere, ingen våkner. Har prøvd begge IDE-strøm greiene. Powerswitch, og reset er eneste knappene som får strøm. Noen som har forslag? Får ikke bilde, men under "oppstart", kommer det er "pip", men ikke noe bilde, og harddisker risker ikke, enda jeg har løsnes festet. Ser ut til å være strømproblem kanskje, men har prøvd bedde kontaktere, likt resultat. Skjermkortet er det noe muffens det, da det skal vite BIOS, selv om ikke harddisker sviver. Mener jeg har prøvd alt jeg har mulighet til.. men skulle gjerne hatt maskinen igang. Lenke til kommentar
stig887 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Hei Er dette dual xeon cpu'er ? Ser her at det ligner Ser ut for meg som det er psu'en din.Har den psu'en der 8 pin ?? Jeg har mange dual xeon selv og vet dette av egen erfaring Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Du sa et pip? det er et BIOS pip! ett pip betyr ofte en kritisk maskinvarefeil. er det bare ett, er det kort eller langt? beskriv pipet. BIOS er programmet som ligger i hovedkortet, Bios er den som får maskinen til å begynne å lete etter harddisker, og deretter laste Windows. Om en feil skulle skje, sender den pipe-signal igjennom BIOS høytaleren. Pipesignalene er forskjellig fra produsent til produsent (med noen likheter). Så... hvilket hovedkort har du?' ---- Etter å sett på google, og tar til konklusjon at det bare var ett kort pip, vil jeg tro du har et RAM problem. Endret 13. november 2010 av Grambo Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Kan også være at PSU begynner å ta kvelden. Sjekk rammen som han oppforbi sa, funker ikke det, prøv med en annen PSU. Er ganske sikker på at det er Ram eller PSU. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Du sa et pip? det er et BIOS pip! ett pip betyr ofte en kritisk maskinvarefeil. er det bare ett, er det kort eller langt? beskriv pipet. BIOS er programmet som ligger i hovedkortet, Bios er den som får maskinen til å begynne å lete etter harddisker, og deretter laste Windows. Om en feil skulle skje, sender den pipe-signal igjennom BIOS høytaleren. Pipesignalene er forskjellig fra produsent til produsent (med noen likheter). Så... hvilket hovedkort har du?' ---- Etter å sett på google, og tar til konklusjon at det bare var ett kort pip, vil jeg tro du har et RAM problem. Pipet var ca 0,5 sek eller noe. Mener jeg får det i hver boot. Vet ikke hvilket hovedkort jeg har. Og kan si til han over deg at det 90% sikkert ikke er Xeon. Det er noe eldgammelt noe. Tror egentlig ikke det er to CPUer engang, men vil ikke åpne å ødelegge evt termisk pasta. CUV4X DLS står det på hovedkortet. At noe maskinvare plutselig blir skadet/defekt bare fordi maskinen har stått av en stund tror/håper jeg ikke. ............................................................... Testet RAM, ingen forskjell om jeg bare bruker en av de (prøvde begge to). PSU kan selvsagt ha skylden, men jeg finner ikke min gamle, så kan ikke teste. Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Du bruker Award BIOS beep code. ett enkelt pip skal bety at alt er helt ok. Min anbelainger å skaffe ny pc, men ellers, prøv med ny(e) RAM-kort, det kan være feilen. btw: etter et lite google søk, vet jeg nå at hovedkortet er av merket ASUS. Endret 13. november 2010 av Grambo Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Har ingen flere PC133 256MB SDR/CL3 RAM-brikker, så kan ikke bytte. Får se om jeg kanskje bytter HK, RAM, og CPU, men den vil da trolig bruke mer strøm, men om den da fungerer, er det vel verdt det. Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Om problemet er RAM-brikkene, se HER for reservedeler, om du i det hele tatt vil restaurere den museumsgjenstanden, da. Endret 20. november 2010 av Grambo Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Ser ut til å være en gammelt dual CPU HK med pentium III ja Gammel CAD maskin? Win 98? Har du forsøkt en bios reset? Står vel kanskje et sted i brukerhåndboken? http://www.motherboards.org/files/manuals/1/cuv4xdls-103.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå