Brenneriet Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Hei. Jeg har et hypotetisk spørsmål jeg ofte har brynet meg på. I samfunnet så må man jo vise legitimasjon for det meste. Og alt som går mot folkeregisteret, politiet etc. Men om man for eksempel hadde en kraftig boligbrann der alt er totalt utbrent; Derav også bankkort, førerkort, pass, fødselsattest og alt som beviser at du er deg her i landet. Eller kanskje du ikke en gang har bankkort fra før av. Hvordan skal man kunne gjenoppdrive alle disse papirene når man ikke kan bekrefte det med noe? Blir ikke det å ha skjegget i postkassa? Endret 13. november 2010 av Brenneriet Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Jeg fikk hvertfall tilsendt ny kopi av min fødselsattest til min registrerte adresse i folkeregisteret. Gjetter på at det slik de gjør det. Selv om huset brenner opp kan man ofte motta post på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 NB! Hvis du ikke kan legitimere deg med gyldig norsk pass eller pass som er utløpt for mindre enn tre måneder siden, kan politiet kreve at du har med deg en myndig norsk person med gyldig norsk pass som skriftlig kan bekrefte din identitet. (Politi.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå