Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå/rød vertikale striper på skjermen!

Anbefalte innlegg

Hei sann.

I går drev jeg å spilte litt Black Ops, så plutselig frøs PCn. Den kom opp noen horisontale og vertikale striper i rødt og blått. Jeg startet opp igjen og prøvde igjen for å se det samme skjedde, det gjorde det. Jeg åpnet deretter opp PCn og renset for støv med trykkluft og støvsuger, tok også ut grafikkortet og renset det ekstra godt.

Når jeg startet opp igjen nå, så var stripene på helt fra starten. Har prøvd å oppdatere drivere, men til ingen nyttet. Jeg gikk inn i Device Manager og der så jeg at Windows har "skrudd av" kortet. "Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43)" Jeg disablet det også selv, men stripene er her fortsatt. Er ikke det litt rart? Hvis det hadde vært grafikkortet som var problemet, så ville vel stripene være borte hvis kortet var disabled? Kjører nå på hovedkortets "grafikkort" eller hva jeg skal si, dere skjønner hva jeg mener.

Må finne ut hva dette er så jeg ikke sender inn grafikkortet og finner ut at det ikke er noe feil med det.

(vet ikke om dette har noe å si men har hatt grafiske feil pga grafikkort før, og da var det faktisk mulig å ta bildet av det med Printscreen eller lignende, men hvis jeg gjør det nå, så kan man ikke se stripene på bildet.)

Edit: Dette har ikke noe med temperaturer å gjøre. Kortet blir ikke overopphetet.

Endret av NinjaPiraten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ut grafikkortet igjen og renset slotten for støv, i tilfelle det var noe der. Skiftet også over til en annen slot. Nå har stripene forsvunnet, men får BSoD rett før jeg kommer til inloggingsskjermen i Windows. Får en "BAD_POOL_HEADER" error. Har lest litt rundt og folk skriver at man fikser det med en registry cleaner... Men det er vel ikke så lett når jeg ikke kommer meg inn i Windows?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skjønnte det så kommer jeg ikke så langt som til Windows... Så det er litt vanskelig, men jeg har uansett gjort dette og det hjelper ikke. Etter at stripene forsvant og jeg kom meg inn i Windows igjen, gikk jeg rett til Device Manager, stripene kom tilbake igjen med en gang Windows hadde detected og "installert" grafikkortet. Da er det vel ganske klart at grafikkortet er gåent? Eller er det noen som har noen andre ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...